Ik vind het erg leuk om lekker samen te kletsen en elkaars voortgang mee te maken. Inmiddels hebben we een gezellig vast groepje en ik vind het ook super leuk dat er vaak mensen ons tijdelijk meenemen in hun voortgang!
Topics van vorige jaren:
[PP] Volg je paard, 2018
[PP] Doelen en Volg je Paard 2019!
[PP] Doelen en volg je paard 2020!
[PP] Doelen en Volg je paard 2021!
[PP] Doelen en volg je paard 2022!
Heb je geen specifieke wedstrijddoelen maar wil je toch een beetje bijhouden waar je mee bezig bent, of ergens naartoe werken dit jaar, doe dan vooral mee!
Zelf zal ik komend jaar de voortgang van mijn 3 paarden Stinky, Madelief en Sandy delen.
Bij Stinky (2013) zijn in 2021 afwijkingen in de schouders ontdekt, waardoor alleen beperkt recreatief buitenrijden nog mogelijk was. Daaruit besloten helemaal niet meer te rijden (ik ken mezelf). Dat betekent niet dat hij de wei nooit meer uitkomt: zijn energie kan hij tegenwoordig (gedeeltelijk

Dat gaan we in 2023 lekker verder uitbouwen, en we gaan kijken in hoeverre het mogelijk wordt om toch endurance te starten (dat mag naast je paard!).

Madelief (New Forest, 2007) heeft een flinke klap gehad in 2021, toen ze in een paar weken tijd én zo hard schrok tijdens een buitenrit dat ik niet meer met een zadel in de buurt kon komen zonder dat ze de hik kreeg, én ze zich in de paddock ook nog eens zo verstapte dat ze een paar maanden kreupel is geweest. In 2022 zijn we dus voornamelijk aan het opbouwen geweest, en daar gaan we in 2023 mee door.
Ook op de planning is om haar volgend jaar te laten dekken, met hopelijk een veulentje in 2024!

Sandy (NRPS, 75% arabier, 1995) is onze senior. Ze is een perfecte pony

We zijn natuurlijk ivm haar leeftijd wel erg voorzichtig met haar, maar van pensioen wil ze nog niks weten