Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 10:58

Elke ochtend vraag ik me weer af hoe ik dit het beste kan aanpakken.. Dus hopelijk heeft bokt goede ideeën.
Ik werk momenteel bijna alleen maar late diensten en ga vrijwel elke dag naar m’n paard. Dit betekent dat ik voor werk naar stal moet. Nou lukt het me wel om m’n kleding fris te houden (jogging broek over broek heen, andere jas en schoenen) maar vooral m’n haar is nog wel een dingetje. Gaat toch snel stinken, vooral nu de koeien weer op stal gaan.
Hoe houden jullie jezelf schoon en fris voor werk? En dan voornamelijk je haar?

Sambam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:01

Ik herken dit probleem maar al te goed :roll: dus ben ook benieuwd naar andere tips!
Zelf doe ik altijd m'n haar in een staart met een pet er overheen, dat scheelt al aardig.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:04

Met uitmesten doe ik dan gewoon een overall van mijn vriend over mijn mooie kleren en haar in een knot. Heb eigenlijk nog nooit het probleem gehad dat mijn haar er naar zou ruiken dus daarmee kan ik je niet helpen. Misschien dat iets van haarspray met geur kan helpen zoals antiklit spray en even kammen of eventueel droogshampoo?

Theeglas

Re: Eigen paard en late diensten: schoon blijven voor werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:05

Wellicht een beetje droogshampoo in je haar doen na een bezoek aan stal? Of een muts dragen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:28

Niet perse ervaring met onder de paarden zijn maar wel met ander werk. Als ik gedoucht heb en vervolgens mijn haar opdraai in een strakke knot heb ik het idee dat veel van mijn haar "beschermd" blijft. Op je hoofdhuid zelf zou je dan inderdaad droogshampoo kunnen spuiten, bijv. de kokos van Andrelon laat echt een duidelijke kokosgeur achter (moet je natuurlijk ook maar net zin in hebben haha, maar i.i.g. is dat dan de overheersende geur). Maar ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt om elke dag droogshampoo te moeten spuiten. Misschien zijn er wel andere middelen. Je schijnt ook haarparfum (hair mist) te hebben; zelf nog nooit gebruikt maar het is speciaal ontwikkeld voor gebruik in het haar wat betekent dat er geen alcohol (haar-beschadigend) inzit.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:33

ik doe altijd mijn haar in een stevige knot, petje of muts op en daarna haarparfum erin. Gaat prima bij mij.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:37

Toen ik nog m'n vorige baan met wisseldiensten had, had ik hier ook last van.
Mijn oplossing was op werk douchen en dan na het douchen schone kleding aan.

Mocht ik ergens heen moeten waar douchen niet mogelijk is, spuit ik deo in m'n haar..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:39

Ik ging altijd nog wel even naar huis als ik late dienst heb/had om om te kleden etc

Anders zou ik zeker een petje of muts opzetten :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:54

Bij een late dienst ga ik in de ochtend naar m'n paard, daarna thuis douchen en omkleden en fris naar m'n werk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:45

Die lucht in je haar is echt vreselijk. Wat kan helpen is goed invlechten naar achteren en dan eventueel zelfs je jas eroverheen dragen. Muts op en dan blijft je haar helemaal schoon. Eventueel een busje droogshampoo mee voor als het een keer wat minder fris ruikt. Heb een tijd lang verzorgpaarden gehad bij een koeienboer. Als ik daar alleen al op het erf liep rook mijn haar naar koe en kuil. Vreselijk. :') Maar met goed invlechten, een bus droogshampoo en een beetje parfum kon ik altijd last minute aanschuiven bij het kerstdiner van mijn schoonfamilie wat daar om de hoek zat. Niemand die er iets van merkte. :o

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:56

Muts dragen! In de zomer beetje raar, met deze temperaturen alleen maar fijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:58

Ik gebruik altijd een haarhanddoek. Ziet er niet uit maar werkt wel goed

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:02

Ik heb een crème van Andrelon op stal staan, maar droogshampoo zou ook nog een overweging zijn.
Als je warm water tot je beschikking hebt, zou je ook nog even je haar kunnen wassen. Heb ik ook wel eens gedaan, met name als ik gereden heb en een zweterige cap op heb gehad.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:46

Hoe laat begin je dan? Want ik ging gewoon na het rijden weer naar huis en douchen en omkleden.
Mijn late dienst begint om 14:00. Dus tijd zat.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:37

Jeetje dat is lastig. Ik zou zelf dan eerst naar huis gaan na stal en opfrissen voor werk denk ik.
weet je zeker dat het ruikt of is het meer gevoelsmatig? Weet natuurlijk niet hoe vies de stal is bij jullie, maar ik heb ook ooit op een stal gestaan waar t allemaal gewoon wat minder fris was en daar ging mijn kleding wel heel erg ruiken, nu een hygiënischere plek en behalve handen wassen en even jas wisselen kom ik schoon thuis (of op werk), dus misschien dat er in de hygiene ook wat te winnen valt. Hoewel je op de koeien geen invloed hebt waarschijnlijk. Ik was mijn haar sowieso maar 1x per week, zou gek worden als ik dat elke dag moest doen :+

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:41

Hier hetzelfde probleem helaas, ik heb nu van de rituals hair en body mist. Die rode geur maskeert de ammoniak lucht wel aardig.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:45

Haarparfum bv van L’Oréal werkt heel goed

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:58

Ik ga ook in de ochtend voor ik late dienst heb, dat kost toch max 2 uurtjes? Ik kan zelfs rijden in die tijd. En dan thuis lekker fris douchen en omkleden. Scheelt misschien wel dat de paarden op 10 auto minuten van huis staan en dat ik werk in dezelfde plaats als waar ik woon. Mijn late dienst begint of om 14.30, of 15.00. En ik sta altijd op tijd op, heb een schoolgaande dochter.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 00:13

Wat een reacties al! Bedankt :D

Ik heb heel krullend haar wat het niet altijd makkelijker maakt. Een (strakke) knot betekent bijvoorbeeld dat ik de rest van de dag (en tot de volgende wasdag) niks anders meer dan een strakke knot in kan hebben want anders ziet het er niet uit. Een vlecht beetje zelfde verhaal.
Ik doe ivm m’n haar ook aan de CG methode en daarom kan ik niet zomaar elke droogshampoo of parfum in m’n haar doen (geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohol). Maar stiekem doe ik wel eens wat rituals body mist in m’n haar als het echt nodig is (idd die heerlijke rode), maar de geur van koeien en kuil is zo sterk dat dat er vaak wel doorheen knalt (althans andere jaren, dit jaar staan de koeien nog niet op stal). Vandaar dat ik vooral naar iets opzoek ben dat ik op/ om kan doen. Een soort doek ofzo misschien. Ik ga eens kijken naar een haarhanddoek wat hier werd geopperd. Of idd een muts voor de koudere dagen, als ik m’n haar daarin kan verstoppen.
Ik zou ook nog kunnen kijken of er een CG-proof droogshampoo of parfum bestaat :D

De reden dat ik niet naar huis ga voor werk, is omdat ik een uur moet rijden naar werk en 20 minuten naar stal. Stal ligt echter op de route naar werk, dus dat maakt 2 uur reistijd per dag ipv 2 uur en 40 minuten :D Ik moet ook al 13.15 op m’n werk zijn.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:22

Even heel slecht klinken maar groote badmuts is een idee.. geen geur.. ziet er alleen niet uit.. En verder een overall

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:28

Lastig dat je niet jezelf even thuis op kan frissen. Kan je dat op je werk ook niet?
Misschien werkt zo'n kraag die motorrijders wel eens gebruiken? Die zie ik ze ook wel eens alleen over het haar heen dragen zodat je de helmkapsels niet zo ziet :D

Ik wissel er zelf mee af als ik late dienst heb, de ene dag ga ik vanaf stal door. Dan kleed ik mezelf op stal om en heb ik haar en makeup al gedaan. Even handenwassen en door, ik zie mijn collega's toch niet veel en als ze mij ruiken zitten ze veel te dichtbij :+
Dan om de dag ga ik wel naar huis, zeker als ik pas veel later hoef te beginnen (15.00 of later). Dan ga ik thuis relaxed de hond uit laten eten en douchen voor ik naar werk ga. Maar mijn werk is dan ook 15 minuten vanaf huis en 20 vanaf stal waar ik direct langs mijn huis rijdt dus dat is een stuk makkelijker.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:33

Een bandana/zakdoek om je hoofd knopen? Deed een stalgenootje altijd

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:38

Ik heb in stal (ook met koeien) een bandana/muts die antigeur is. Is wel heel handig! Wil ook niet elke dag m’n haar wassen of van alles erin moeten sprayen. Ook geschikt voor lang/dik/veel haar of over een knotje

https://www.hairtex.de/en/products/with ... tion/caps/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:35

Ja als je veel reistijd hebt en stal op weg ligt naar werk, dan snap ik dat je geen tijd hebt om onder de douche te springen. Zo'n bandana ziet er handig uit!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:54

Ik heb kort haar maar met mesten en dergelijke altijd een zakdoek-bandana of muts op. Maar als ik daarna nog moet werken, ga ik sowieso douchen. Ik werk in een ziekenhuis en vind dat ik niet ook maar een beetje naar paard/mest mag ruiken.