Banjer is sinds een goede anderhalf jaar mijn maatje. Hij is een mini shet met een stokmaat van 81 cm en nu 7 jaar oud. Voor de duvel niet bang en zoals het bij een echte shet hoort zit hij vol met heerlijke streken. Hij brengt me echt altijd een lach op mijn gezicht.
We begonnen samen te wandelen. Maar na een tijdje vond ik het wat saai als hij maar wat achter me bleef lopen. Zo zijn we ergens begonnen of hij niet voor me uit wilde lopen.
Dat ging er zo uit zien.

We deden pogingen tot selfies maken

Gingen nog meer op pad buiten

Omdat hij zijn linker achterbeentje niet goed onder de massa krijgt hebben we besloten voor buiten maar wat hoefschoenen te regelen om extreme slijtage te voorkomen
De maat nemen

En showen maar

Hij pakte het leuk op het lange lijnen werk, dus ook maar eens wat les nemen

Het staat hem wel stoer zijn werk outfit

En serieus in de bak trainen, met toeschouwers (zijn stalgenootjes)

Maar ook tijd voor meer selfies

En lekker naar buiten

Met de eigenaresse van banjer overlegd of zij het ook oké vond om met hem verder te gaan en eventueel voor een karretje te beleren. Daar kregen we groen licht voor. Zij helpt ons met alle verder stappen. Net als onze lesgeefster.
Een tuigje gekocht

Oefenen met een balkje slepen, waarbij we er bewust voor hebben gekozen niet verder te gaan met het officiele menhoofdstel met oogkleppen, daar reageerde hij niet goed op.

En uiteindelijk het karretje er voor de eerste keer achter.

Hij pakt het super goed op, we doen echt hele kleine stapjes. Ik kijk er naar uit om volgend jaar lekker met hem op pad te kunnen. En hoop nog heel wat jaartjes van mijn kleine grote vriend te kunnen genieten.
Op naar meer avonturen volgend jaar maar weer.