Hierna viel gelijk een soort stilte. We hadden immers maar één paard en kwamen dus niet op stal. Lief stalgenootje bood ondertussen wel aan dat wanneer we er aan toe waren, we haar merrie konden komen verzorgen en rijden. Een 25-jarige KWPN merrie die alle oefeningen van het Z kan en nog lekker in conditie is. Gewoon zonder zorgen verzorgen en rijden (wat is dat?

Twee keer per week naar stal is toch echt te weinig voor mij, dus eind juli plaatste ik een oproepje dat we op zoek waren. We hadden niet verwacht zoveel reacties te krijgen, ik dacht eigenlijk dat ik juist heel lang zou moeten zoeken.
Na twee bezichtigingen zonder resultaat, kwam daar Pirate Jack. Een tweejarige vos KWPN hengst v. Johnny Depp x Chippendale. Hij was wat eerder van de opfok gehaald vanwege een diastase waardoor hij niet zo lekker van kort gras eet. Hierom staat hij lekker aan stal met extra hooi. En wat extra ruwvoer om aan te komen.
Even wat gekletst aan de telefoon en het klonk als iets voor ons.

Bij de eerste bezichtiging werden we gelijk verliefd. Hij was zo nuchter en lief en stond eigenlijk de hele tijd zo:

Daarna zijn we nog eens met onze tandarts geweest om die diastase te bekijken. Puntje bij paaltje; ‘ik zou hem er niet om laten staan, het is alleen afwachten wat er met wisselen gebeurd’
Afijn, dat risico wilden we wel nemen.

Gewoon goed in de gaten houden en de tandarts er bij betrokken houden.

Gisteren was de dag van de keuring en de castratie. Hier is hij super doorheen gekomen.

Op deze foto zie je goed hoe zijn conditie nu is:

Het is dus echt een slungel. Hij eet wel heel graag, zowel brok als ruwvoer gaat prima. Alleen kuil en kort gras gaan we vermijden.

Hij en zijn neefje zijn na de castratie nog even wezen uitslapen en daarna waren ze weer wakker genoeg om naar huis te gaan.
Wat een brave kerels zeg! Zonder twijfel de trailer op en de gehele rit reden we achter ze en zagen we ze alleen maar lekker eten van het hooinet. En ook onwijs braaf op de kliniek waar ook hengsten stonden (we hebben ook nog even bij een dekking meegekeken).
Op stal bij de oude eigenaren hebben we twee stalletjes schoongemaakt en natgespoten zodat er geen stof opvliegt. Met een paar dagen komen ze weer op hun eigen paddocks (die spuiten ze dan ook even nat) en dan hopen we dat ze zo snel mogelijk bijkomen van de castratie(s)!

Goed, wij dus helemaal verliefd en blij! Ons nieuwe avontuur, omgedoopt naar:
Pirate Jack’s Azumar

Vernoemd naar een prachtige edelsteen. Een echte schat dus!

Nu nog een paar weken op zijn vertrouwde stekkie en daarna zal hij bij ons komen. Nog even geduld dus. Al zullen we wel af en toe langskomen. Helaas is het net effe te ver om dagelijks langs te gaan.

We zijn super benieuwd wat de toekomst brengt en kunnen niet wachten om hem in ons dagelijks leven te hebben.
Wij hebben altijd een hoop ambities en doelen (wellicht niet de meest bizarre, coole of gave, maar dat maakt natuurlijk niet uit), en gaan rustig aan met Azumar aan de slag! De eerste paar maanden zal vooral wandelen, tutten en heeeeeeeel veel eten worden!

Volgen jullie ons avontuur?