We hebben haar niet gekocht met het doel er een rijpaard van te maken, maar soms lopen dingen anders en pakt het positief uit.
Tani is M1 geklasseerd en ik ben haar langzaam klaar aan het maken voor het Z.
Maar dat is geen must, elke dag genieten we van haar ongeacht wat we met haar doen.
Ze is gekocht om naar te kijken, al de rest is een dikke bonus.
------------------------------------
De zon schijnt, de temperatuur is prima en om het compleet te maken ook nog eens een waanzinnig paard onder m'n (te dikke) kont.
Wat een heerlijke training vandaag, ik ben hard bezig om Tani in een iets lager tempo met meer lengte in de hals te rijden en een zo licht mogelijk contact te onderhouden.
Zo worden Tani d'r passen minder hectisch (het blijft een hackney) en heb ik meer tijd om de oefeningen voor te bereiden en af te werken.
Ze zal nooit traag worden, er moest bij mij een knop om dat ze gewoon heel ruim is en ik dus niet hard hoef...
Ook heeft ze veel meer kracht dan ik dacht, het begint steeds meer te voelen of ik niks hoef te doen, op gedachten kan rijden

En het gaat echt zo fijn!
Zo gaaf om te merken dat het gevoel en het beeld steeds beter op elkaar aansluiten.
Helaas zijn er bij mij wat coronakilo's blijven plakken, daarom ben ik maar begonnen met konijnvoer ipv chocola

Perfect is het zeker nog niet, maar we doen hard ons best en Tani heeft werklust en inzet voor een 10!
Wat een gouden paard

Belonen na galopappuyement

Drafappuyement

Lekker uit galopperen