Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 18:48

Ik bekeek net de nieuwe video van Matt Harnacke waarin zijn paard een sessie had met een dierentolk. Ik vond het wel mooi om te zien.
Zelf sta ik er ietwat sceptisch in, maar heb altijd een open geest en hart om geen gelijk te hebben ;)
Ben wel benieuwd of jullie mooie of juist minder leuke verhalen/ervaringen hebben met zo’n lezing. Was je achteraf meer of minder overtuigd? Wat deed het voor de band met je dier daarna?

Disclaimer: doe lief, denk niet alleen aan je eigen gelijk als je er niet in gelooft en wees netjes met iemand noemen in het topic als dit negatief is.

Ik hoop op mooie verhalen :)

Thirza

Berichten: 9269
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:27

Wij hadden een vrouw op stal die ook met dieren kon praten. Nu geloof ik echt wel dat er wat meer is en kan. Maar bij haar ging het wat mis.

Ze legde haar hand op t hoofd van mijn paard en zei dat ie zou gaan gapen. Maar in plaats daarvan gaf hij haar een kopstoot.

Haar reactie weet ik niet meer precies maar wel dat mijn paard een oude ziel heeft.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:36

Toen mijn paard een paar maanden was overleden heb ik ook een sessie gedaan. Er waren een paar dingen die ik echt treffend vond en dat had zij niet kunnen weten. Zo had ik bewust in mijn vragenlijst gezet of hij last had gehad van zijn blessure. Hieruit had er makkelijk opgepakt kunnen worden dat dit de reden van overlijden was, maar er kwam uit haar verhaal duidelijk naar voren dat hij boos/verdrietig was dat hij 'nog niet klaar was en boos daarover'. :+ Wat ook klopt want hij overleed onverwacht door een ongeluk.

Daarnaast noemde ik zijn gang en hoe hij altijd met mij mee liep 'hobbelen'. Ik zei dan bijvoorbeeld: hij hobbelt zo gezellig mee. In haar tekst kwam ook exact die omschrijving naar voren. "Hij hobbelt gezellig met je mee."

Verder vertelde de reading dat hij links in mijn kamer is. Wat klopt want daar is een soort kastje met zijn staart en mijn kat heeft daar ook weken op de koude vloer geslapen.

Als laatste kwam er als opmerking vanuit hem - zonder enige aanleiding - naar voren dat hij het zo grappig vond dat toen hij op rust was (peesblessure) heel hard te rennen en bokken en dat ik dan chagrijnig werd. Vond hij grappig. "Leuk was dat he!" :+ En dat klopt ook. Dat deed hij inderdaad, maar dat heb ik nooit ergens gedeeld.

Ik heb dus een positieve ervaring. Hij heeft ook bij leven nog een keer een reading gehad en daar kwam uit: "Dit vind ik onzin, ik praat niet met vreemden". Wat ook passend was want best een wereldvreemd, kat uit de boom kijkend paard :D

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:42

^ Wat een heerlijk paard was hij!

Thirza schreef:
Wij hadden een vrouw op stal die ook met dieren kon praten. Nu geloof ik echt wel dat er wat meer is en kan. Maar bij haar ging het wat mis.

Ze legde haar hand op t hoofd van mijn paard en zei dat ie zou gaan gapen. Maar in plaats daarvan gaf hij haar een kopstoot.

Haar reactie weet ik niet meer precies maar wel dat mijn paard een oude ziel heeft.



Paard met een mening :+

Ik had vorig jaar bij mijn pony een reading laten doen. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Haar gedrag van ineens plankgas er vandoor gaan beschreef hij meteen goed, aan de andere kant is het een jonkie...95% van deze leeftijdscategorie haalt die onzin uit :')
Ik twijfel op een specieke beschrijving, die ik niet herken. Bij stalgenoot zat hij echter zeker goed.

De band tussen mijn pony en mij is er niet anders op geworden. Mevrouw had zich al lang in mn hart gewurmd ( ik had haar op dat moment net 1 jaar in eigendom)
Laatst bijgewerkt door Juut op 03-02-22 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:42

Fotoreading ook goed?
Foto van paard gestuurd, paard had ik nog nergens genoemd op Bokt en FB..
Had geen naam genoemd en geen hij/zij gebruikt.
Op het internet was bekend dat ik alleen merries had.

De conclusie was dat dit paard last had van haar eierstokken, graag een mannelijke weidemaatje had, behoefte had om ehhh zich voor te planten en graag een veulentje wilde.
}:0

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:45

Brainless, ...maar was het betreffende paard ook een merrie?

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:46

Juut schreef:
Brainless, ...maar was het betreffende paard ook een merrie?

Nope een ruin :D

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:50

_O- ...met een vrouwelijke kant :')

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:29

Ik zou ook wel eens willen weten wat er in die van mij om gaat..

Volg graag

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:07

Ik had mijn paard verkocht. Nieuwe eigenaresse verwijderde mij na een aantal weken van Facebook want ze had een Reading gedaan; ik had het paard voor Dom uitgemaakt en hij (het paard) wilde geen connecties meer met mij….

En dan heb je er zo je best voor gedaan om hem de tijd van z’n leven te geven, toen ie nog van mij was… ik was hardstikke gek met dat dier!
En bedankt :’)

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:32

Ik geloof zeker wel in energie en de (mentale en fysieke) verplaatsing/belasting/communicatie daarvan, maar dieren tolken zal ik nooit in geloven. Toevallig net de video gekeken en vond het werkelijk pure onzin. Sorry, maar dat is mijn mening. Toen onze hond was weg gelopen waren we ten einde raad en hadden we ook een tolk ingehuurd.... Nouja dat was 10x niets. Er werd verteld dat ze veel bomen zag... Na te weten te komen dat ze voor het laatst was gezien in het bos en nog 2 uur lang verder van dit soort voorspelbare onduidelijke dingen.
Nee, gewoon kijken naar het lichaamstaal en daarmee ook de energie verplaatsing van het dier en je weet al ontzettend veel.

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 01:55

Op stal hebben mensen dit vaker laten doen en er zijn toen echt dingen uit gekomen die deze vrouw nooit had kunnen weten. En zelfs een keer voor een paard met gezondheidsproblemen welke ze heel erg geholpen heeft. Ik ben zelf best sceptisch, maar toch ook stiekem best nieuwsgierig om eerlijk te zijn. Misschien wil ik volgende keer toch ook wel, al vind ik het best veel geld..

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 04:59

Texas02 schreef:
Op stal hebben mensen dit vaker laten doen en er zijn toen echt dingen uit gekomen die deze vrouw nooit had kunnen weten. En zelfs een keer voor een paard met gezondheidsproblemen welke ze heel erg geholpen heeft. Ik ben zelf best sceptisch, maar toch ook stiekem best nieuwsgierig om eerlijk te zijn. Misschien wil ik volgende keer toch ook wel, al vind ik het best veel geld..


Ik kan niet meer wijzigen, dus maar even zo. Ik heb net de video van Matt gekeken en het is dezelfde vrouw die bij ons op stal was. Ik vond het een interessante video, de body language van Emporio paste op de één of andere manier ook echt bij wat zij vertelde. Maar van de andere kant, een aantal dingen die zij vertelde, had Matt ook al in eerdere videos gezegd, bijvoorbeeld over Soreno. Ik ben echt benieuwd naar de volgende video met Chase. Aan de ene kant blijf ik sceptisch, aan de andere kant heb ik ook vragen die ik graag beantwoord zou hebben door mijn paard.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:11

Ik ben heeeeeeel sceptisch... Ik geloof er eigenlijk niet in (want hoe dan?!) maar als ik dan sommige voorbeelden hoor wordt ik er toch nieuwsgierig naar. :')

Jammer alleen dat ik alles van mijn paard deel, dus tenzij met een valse naam kan ik het al niet objectief zien. :+

Puur uit interesse: wat kost zoiets gemiddeld?

Texas02

Berichten: 4791
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:30

Bij Symone kost het geloof ik €85. Dat is dan geloof ik een telefonisch consult of via een foto, ik weet niet precies hoe dat werkt. Toen ze op stal langskwam kostte het ook zoiets, ze waren toen wel met een grote groep die allemaal wilden. Ik weet niet of dat toen met groepskorting was of gewoon de volle prijs, en of er nog reiskosten bij kwamen.

Maar het kan dus zijn dat je paard toch ook dingen vertelt die jij nooit ergens gedeeld hebt, het kan ook iets persoonlijks over jou zijn. Bijvoorbeeld dat je niet altijd hoeft te doen alsof je vrolijk bent als dat niet zo is, dat je ook je echte gevoel gewoon mag laten zien aan je paard. Of dingen uit het verleden, die misschien wel over een ander paard gaan, maar wat jouw paard toch meegekregen heeft en daar herinneringen aan heeft, of over voordat het paard bij jou kwam..

Ik ben ook heel sceptisch, maar als ik deze verhalen dan hoor.. Het maakt me wel heel nieuwsgierig..

Leo

Berichten: 50249
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:33

Er was bij ons ooit iemand op stal, dus toen ben ik aangesloten. Pony stond toen in training en was op dat moment nog doodsbang voor de ruiter. Dit heb ik er niet bij verteld. In het begin had ik bij sommige dingen nog wel een "ohja" maar achteraf ben ik weer heel sceptisch geworden. Het was allemaal toch wat te algemeen. De pony wilde sowieso niet zoveel kwijt, wat op zich passend was bij hem.
Op mijn vraag hoe hij het rijden vond, was het antwoord: "hij vindt het allemaal wel prima, hij geeft geen bijzonderheden".
Dat strookte dus totaal niet met elkaar. Ook gaf hij aan dat hij "graag langer uitgestapt wilde worden". Mijn pony was van het type: ik ben toch klaar? Ik ga wel stilstaan want ik heb geen zin meer om ook nog te stappen. Die moest ik echt op sleeptouw nemen voor uitstappen. Moe was altijd: klaar en ik zet geen stap meer.

Voor mij was het toen dus niet weggelegd. :)


Vorig jaar heb ik een keer een online lezing van Symone gevolgd en dat vond ik wel ontzettend interessant!

viphorse

Berichten: 1524
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:53

Ik zou dolgraag een Reading willen met mijn overleden hond maar sta er erg sceptisch tegenover maar lees toch ook wel goede ervaringen.

Hebben jullie aanraders voor mensen die dat doen ?

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:53

Bij mijn paard zat er een schakeltje los, maar door middel van de energie van dolfijnen uit de Cosmos kon zij dat wel oplossen :j :=

noordje

Berichten: 2266
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:07

Geen ervaring met een diervan mijzelf, maar van een passagier.
Had haar 3 katten meegenomen op de vlucht (in het ruim) en 1 was tijdens de overstap in Amsterdam ontsnapt.
Ik heb contact met de passagier gehad voor extra informatie.
Omdat de kat al een paar dagen weg was, heeft zij ook een reading gedaan en ik heb al die info doorgegeven aan Schiphol.
De kat had verteld dat hij ergens hoog zat en uitzicht had op de gates. Er stond allerlei onderhoudsmateriaal in die 'schuur'.
En het bleek toch te kloppen,want hij is uiteindelijk gevonden in een hangar. Dat ie überhaupt gevonden is, vind ik al heel bijzonder.

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:24

Ik heb er verder nooit iets mee gedaan.. vind mezelf daar toch te ‘nuchter’ voor ofzo :+

Ik zat op de middelbare school en mijn merrie was heel ziek. School is op die leeftijd toch niet belangrijk dus ik natuurlijk naar stal toe om voor m’n paard te zorgen :7
Later werden wij thuis gebeld door een lerares van school, en dat ik de hele dag niet aanwezig was geweest. Mijn verzuimuren werden gewoon genoteerd maar ze wilde me nog wel helpen..
Ze was dierentolk vertelde ze, en als ik nou even de gegevens van mijn paard gaf, dan zou ze even contact maken… de puber die ik was, Hoorn erop gegooid, ga ergens anders zweven dacht ik :+

Later had ze toch de gegevens van mijn paard na een gesprek met een klasgenoot waar ze geïnteresseerd vroeg wat er gebeurt was met mijn paard. Mijn klasgenoot een lief kind als ze is, met alle goede bedoelingen verteld.
Mijn lerares kwam later bij me om te vertellen dat ze contact had gemaakt.
Mijn merrie had een blessure en het was wel goed zo..
Werkelijkheid; mijn merrie had ze gewoon niet allemaal op een rijtje en stopte nooit met vechten :P

Later haar website bekeken, honden en knaagdieren waren haar specialiteit. Dat zal het geweest zijn O:)

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:45

In het traject met onderzoek naar wat er met Meneer Anton aan de hand was, heb ik ook een dierentolk geraadpleegd. In de hoop dat er in ieder geval iets van een richting gegeven kon worden waarin we konden zoeken.

We zagen op Bokt altijd van die prachtige verhalen over dierentolken.....over paarden die te vroeg van hun moeder waren gehaald, hun vorige maatje miste, medische kwalen aangaven........ik hoopte op iets om verder te zoeken. In ieder geval een mooi verhaal. Dus een Foto van Meneer Anton ingestuurd.

Na 2 weken kreeg ik een brief van de tolk. Ze had het dagelijks geprobeerd om contact te maken met Meneer Anton. Maar.......Meneer Anton wil niet met haar praten.
:o :o :D

Nee natuurlijk niet, zei mijn man. Anton houdt niet van dat gezweef. Maar ik kreeg wel een rekening, want het lag niet aan haar maar aan Anton.
:list:

Ooit op een dressuurwedstrijd kwam een andere mevrouw naar mij toe en ze vroeg of ze een reading ter plekke kon uitvoeren bij Janouk, want ze was dierentolk. Dat mocht, benieuwd.

Ze zei dat Janouk een goed leven had en ze tevreden was. Alleen vond ze het zo vervelend dat mijn man tegen haar schreeuwde als ze niet de waterbak in ging tijdens een marathnwedstrijd.
O zei mijn man lachend.......maar vraag dan eens aan Janouk of ze de waterbak wel in wil gaan, als ik niet meer tegen haar schreeuw.

En heel serieus antwoordde de vrouw, dat Janouk zei......nee, dat niet. Ik ga die waterbak niet in, maar dat schreeuwen is irritant. Hij weet toch dat ik het niet graag doe.
:D :D
En we keken naar Janouk en het was duidelijk, je zag het haar denken. Maar dat wisten we al Janouk maakte ons goed duidelijk wat ze wel leuk en wat ze niet leuk vond. Daar hadden we geen tolk voor nodig.

Voor mij geen toegevoegde waarde. Al geloof ik zeker dat er meer tussen hemel en aarde is. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een hele mooie connectie met Meneer Anton. Zij is degene die ons in de goede richting zet als er iets met Anton is. En dat van afstand en mijn moeder heeft niet veel met paarden.

carrie79

Berichten: 1006
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:58

Ik heb voor mijn jonge ruin ook een reading gehad van Symone, ik moet zeggen de informatie kwam wel overeen met wat ik bij hem zag....en dit was geen info die ik ergens heb opgeschreven oid (wat zij kon weten op de één of andere manier bedoel ik). Vind haar verhalen op facebook ook altijd zo mooi. Maar goed heeft het me verder geholpen...hmmm nee eigenlijk niet...want het loste mijn "probleem" niet op, het zorgde alleen dat ik het beter begreep.

office
Berichten: 831
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:00

Ik heb het filmpje ook bekeken bedankt voor de tip erg interessant!
Voor al het feit dat het paard begrip heeft voor ambitie van de ruiter en zichzelf in de toekomst op een andere stal ziet met de eigenaar geeft me stof tot nadenken.Het dier heeft dus begrip voor het doel van de training en blijkbaar ook de mogelijkheid om in de toekomst te kijken.
Je zou serieus geen hap vlees meer durven eten met dit gegeven in je achterhoofd.Ik geloof absoluut in telepathie (al beheers ik dat zelf niet )maar denk dat er ook kwakzalverij is of mensen met lichte psychoses die ze wellicht verkeerd interpreteren.
De verantwoordelijkheid om mijn eigen paard gelukkig te maken drukt nu even wel wat meer op me eerlijk gezegd.Want hoe ik ook m’n best doe perfect krijg je het nooit al was het maar door ruimte en tijdgebrek.

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:05

Wel wat ervaringen.

Een die op stal kwam, wist van te voren niet welk paard hij te zien kreeg, dus volledig blanco. Die aangaf niets te kunnen zeggen, want ze was erg gesloten en wilde niets delen of loslaten. Had ik weinig aan, maar kan ik me gezien haar karakter nog wel voorstellen.

Fotoreading van m'n shet dat ze echt heel graag haar eigen naam hoorde en daar blij van werd. Maar ik noem haar nooit bij haar eigen naam, ze heet al jaren pony.... Daar reageert ze idd heel blij op altijd. Maar haar eigen naam weet ze echt niet, daar reageert ze okk niet op. Niet echt geloofwaardig vond ik dat. Oh en ze wilde heel graag een veulentje. Dat kan ik niet echt oordelen, maar heb ik geen gehoor aan gegeven. Sorry pony.

Fotoreading Via online. De grote werd gezegd dat ze de borstels op haar hoofd verschrikkelijk vond maar lichaam kon het niet lang of gek genoeg met poetsen..... Misschien dat ik geen paardentaal ken hoor, maar op d'r hoofd gaan de ogen dicht en hangt ze tegen borstels aan, en op d'r lichaam is hoe harder en langer, hoe bozer ze wordt. Dus dat klopte niet :=

En. Nog eens een fotoreading bij een paragnost. Dus volledig blanco en geen mogelijkheid tot internet. Die pakte haar foto vast en kreeg het direct benauwd. Hij zei direct 'jeetje, ik krijg het benauwd, slechter ademen en voelt absoluut niet oke'. Paard stond op dat moment met een heftige luchtweginfectie op de antibiotica. Dat was echt bizar en zo raak.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Jouw mooiste verhalen of flops met dierentolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:52

Eigenlijk zou iemand een foto moeten fotoshoppen van meerdere paarden tot 1 paard en dan een reading laten doen. Een echte tolk moet daar dan achter komen. :D