Dit jaar besloot ik mijn instagram pagina af te stoffen en wat meer te te gaan doen. Maar vooral mijzelf een schop onder mijn kont te geven en te gaan doen wat mij al jaren leuk leek maar nooit durfde te doen, fantasy kleding en tuig maken en dit delen online.
Altijd als ik door het bos reed kwamen er 100 ideën maar doen ho maar, sterker nog ik durfde niet mijn ouders vonden het maar raar en zonde van het geld. Toch vorig jaar tijdens de lockdown aan de slag want het tuig dat ik wou kon ik nergens vinden dus dan maar zelf aan de slag

In januari begonnen we met sneeuw!
Heerlijk gereden want het geeft toch een magisch idee. Vlak voor het niet meer berijdbaar was voor ons nam asgraphy contact op voor een videoshoot! Wat vond ik dat gaaf en ik ben er zielsgelukkig mee, ook omdat dit mijn favo stukje bos is

Daar zijn deze beelden uitgekomen
En toen scrolde ik door insta en kwam mij zelf tegen! Moest wel even 3x kijken maar blijkbaar had Martin Podt een foto van ons gemaakt

Ook waren er prachtige vroege mistige morgens waar Janiek van Jphotograph deze prachtige foto maakte in mijn viking geinspireerde outfit

Ook had ik photoshop gevonden

In het voorjaar werd ik benaderd door Laura Dijkslag na een rondje mennen door het bos vroeg ze of we een keer model wouden staan en ook zij maakte prachtige fotos!

En toen storte de wereld in, mijn beste vriendin Rosa werd ziek. De cushing werd haar de baas. Besloten werd om haar op het zand te zetten met arm hooi zodat ze niet meer bevangen raakte en haar op de buut te zetten. Met 1 zakje leefde ze op en ze mocht op de buut tot eind van de zomer met uiteindelijk weidegang.
In de tussen tijd ging ik op zoek naar een nieuw maatje voor Amir. En wat is dat lastig en dubbel. Uiteindelijk hebben we haar precies op tijd gevonden. De koop was rond en toen ging Rosa met eem klap achteruit, ze kon nauwelijks meer lopen en ik heb mijn heel veel pijn in mijn hart moeten besluiten haar 1 dag voor Freya kwam in te laten slapen. Ik kon het haar niet aan doen om te wachten ze heeft altijd op mij gelet en voor mij gezorgt dat was het minste wat ik kon doen.

foto door Jphotograph
En toen kwam lieve Freya, ik was op zoek naar een jonge pony en heb haar via bokt gevonden! Ze was/is helemaal geweldig en leerde al snel dat dit gekke baasje bijzonderde ideeën heeft....

Wat ze gelukkig heel gezellig vond met o.a. Sanderijn de Bruin fotografie

Amir had het helaas erg moeilijk met het verlies van Rosa, iets leuks samen dan bloeide hij op maar eenmaal in het land werd hij een zielig hoopje waarbij Freya's gekke spelletjes hem zelfs niet op konden fleuren
Janiek deed mee aan een fotowedstijd en vroeg of ik nog wat had liggen, ik was net klaar met een arabisch thema om bij Amir zn roots te blijven

We maakte prachtige ritten in de vakantie en pakte het dressuurmatig rijden en mennen wat meer op waardoor ik voor het eerst een menwedstrijdje met Amir deed wat resulteerde om 2x eerste:o Dit hoop ik volgend jaar ook wat meer te doen. Amir was inmiddels weer de oude en scheurde zo hard met Freya door het land dat de fysio iets vaker als normaal moest komem

Ook de heide bloeide weer prachtig waardoor Janiek Amir weer vastlegde

En kwam Esmeé van Chastelet fotografie ook langs, Amir had weer te veel lol met galoperen waardoor stilstaan wat lastig was maar hij was weer geweldig

En inmiddels zijn we al weer aardig recent gekomen.
De herfst kleur nu prachtig door en Amir mocht even laten zien hoe braaf en lief hij eigenlijk is met een shoot van Sanderijn de Bruin fotografie. Ze had een prachtig jurk waarbij we lekker door het bos scheurden. Freya mocht ook hier weer eenhoorn spelen en maar haar zijm we voorzichtig iets meer aan het doen. Na 3x oefenen kunnen we nu 'longeren' met en zonder touw, mentuigje kent ze ook en ze mag vaak mee op wandeling.

http://boktimg.nl/img/m/TYUJUA.jpg
http://boktimg.nl/img/m/oLuGeN.jpg
Al met al een bijzonder jaar, waarbij ik mijn beste vriendin verloor maar een lieve gekke vriendin er bij en Amir en ik dichter bij elkaar kwamen. Hij is mijn rots in de branding die mij altijd weer laat zien dat hij mij helpt en er doorheen sleept hoewel we met Rosa elkaar geholpem hebben. Ik zou niet weten hoe zonder hem mijn paarden leven zou gaan gezien ik dit vroeger nooit had durven dromen!
Ook mijn ouders vinden de gekke ideën inmiddels wel leuk en mijn moeder helpt vaak mee met een fotoshoot waar ik haar heel dankbaar voor ben.
Ook tevens grote dank aan de fotografen die elke keer weer mij verbazen met hun prachtige fotos en ideën!