Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Britt1 schreef:Heb je de optie overwogen om hem alsnog weer te verhuren aan een bijrijder/leaser? Zo kan hij blijven waar hij is en weet je waar hij is. Is vast markt voor toch?
Snollygoster schreef:Britt1 schreef:Heb je de optie overwogen om hem alsnog weer te verhuren aan een bijrijder/leaser? Zo kan hij blijven waar hij is en weet je waar hij is. Is vast markt voor toch?
De markt voor bijrijders is haast onbestaand in de regio.. Daarnaast staat de winter voor de deur, een stalling met enkel een buitenbak is ook niet aantrekkelijk voor potentiële bijrijders
Mindim schreef:Ik lees dat je bevestiging zoekt om te verkopen om eerlijk te zijn, niet meer en niet minder. De eerste oplossing wordt al van de hand gewezen.
Paard is ouder en niet wat je wilt of kunt bekostigen, doe waar je van kan slapen 's nachts. Zorg voor het dier voor een goede oplossing, zodat hij niet in de handel belandt.
Zoveelste oude paard dat kan verkassen, sneu vind ik het altijd.
Mindim schreef:Ik lees dat je bevestiging zoekt om te verkopen om eerlijk te zijn, niet meer en niet minder. De eerste oplossing wordt al van de hand gewezen.
Paard is ouder en niet wat je wilt of kunt bekostigen, doe waar je van kan slapen 's nachts. Zorg voor het dier voor een goede oplossing, zodat hij niet in de handel belandt.
Anastasia24 schreef:Tja, je kunt het simpelweg niet betalen zeg je, dan zit er toch niets anders op? Je kunt kijken naar een goedkopere stalling, maar he, krijgt hij dan wel de juiste verzorging? Is er niet een mogelijkheid, bijv inleveren op uitgave met uitgaan etc. om hem toch nog een paar jaar zijn pensioen te geven (en heb jij dat ervoor over want he, veel mensen niet. )
Misschien is bruikleen een optie, blijft hij veilig van jou maar zijn de kosten uit handen. Of je kunt halve stal delen, gewoon een adv zetten en wie weet krijg je wel reactie voor 3-4 dagen per week (en ook de kosten door de helft.)
Succes en sterkte met het verlies van je merrie.
Spenk schreef:Mindim schreef:Ik lees dat je bevestiging zoekt om te verkopen om eerlijk te zijn, niet meer en niet minder. De eerste oplossing wordt al van de hand gewezen.
Het is alleen sneuer als de eigenaar hem niet meer betalen kan...
Snollygoster schreef:Mindim schreef:Ik lees dat je bevestiging zoekt om te verkopen om eerlijk te zijn, niet meer en niet minder. De eerste oplossing wordt al van de hand gewezen.
Financiële is nooit een issue geweest, tot mijn merrie is overleden en ik een kliniekrekening heb gekregen t.w.v. een nieuwe auto omdat we alles hebben geprobeerd om haar nog te redden. Als die rekening er niet was zou verkopen niet eens in me opkomen, het mes staat me hier letterlijk op de keel. Alsof de situatie nog niet sneu genoeg is ga je nog wat dieper liggen wroeten met het mes, hou dit soort reacties gewoon lekker voor jezelf, daar slaapt iedereen volgens mij beter van.
Citaat:Omdat ik toen nog studeerde zagen mijn ouders het niet zitten om twee paarden voor mij te financieren, ik moest een keuze maken voor Yutah. Verkopen was echt geen sprake van, hij was mijn eerste paard en ik zou hem nooit wegdoen! Toen ik mijn dilemma deelde met een goede vriendin stelde zij voor om hem als bijrijdpaard te nemen. Het was toen de perfecte oplossing: Yutah bleef van mij, zijn stalgeld werd gedekt en er kwam een nieuw paard bij
Mindim schreef:Snollygoster schreef:
Financiële is nooit een issue geweest, tot mijn merrie is overleden en ik een kliniekrekening heb gekregen t.w.v. een nieuwe auto omdat we alles hebben geprobeerd om haar nog te redden. Als die rekening er niet was zou verkopen niet eens in me opkomen, het mes staat me hier letterlijk op de keel. Alsof de situatie nog niet sneu genoeg is ga je nog wat dieper liggen wroeten met het mes, hou dit soort reacties gewoon lekker voor jezelf, daar slaapt iedereen volgens mij beter van.
Citaat:Omdat ik toen nog studeerde zagen mijn ouders het niet zitten om twee paarden voor mij te financieren, ik moest een keuze maken voor Yutah. Verkopen was echt geen sprake van, hij was mijn eerste paard en ik zou hem nooit wegdoen! Toen ik mijn dilemma deelde met een goede vriendin stelde zij voor om hem als bijrijdpaard te nemen. Het was toen de perfecte oplossing: Yutah bleef van mij, zijn stalgeld werd gedekt en er kwam een nieuw paard bij
Ik lees daar in dat je Yutah moest verleasen omdat er anders paard nummer 2 niet bekostigd kon worden?
Ik wroet niet met het mes hoor, ik ben eerlijk en dat valt schijnbaar niet goed.
Mindim schreef:Hier posten staat vrij hoor. Dat je niet enkel reacties krijgt die je wilt horen, dat hoort er bij.
Je ouders wilden Yutah niet meer betalen, dus je zat met een dilemma waar je vriendin je mee geholpen heeft. Zij zou de stal gelden dekken van Yutah en zo kon paard nummer 2 er komen. Dat staat er toch letterlijk?
Maar als het allemaal zo duidelijk is, dan doe je Yutah toch gewoon van de hand? Je kunt hem niet betalen, dus dan in de verkoop er mee toch, wat is dan het probleem?