Weer even een update vanuit North Carolina! Inmiddels woon ik hier alweer bijna 2 jaar, in die tijd is er veel gebeurd en er komen nog een aantal grote veranderingen aan!
Ik train hier een aantal paarden voor hun eigenaren en geef veel les, aan zowel volwassenen als kinderen. Het allerleukste hieraan vind ik dat er een enorme diversiteit is aan het soort klanten dat ik heb. Van echte dressuurruiters, tot eventers, tot walking horses en kinderen die uberhaupt nog nooit op een paard gezeten hebben.
Vanuit NL heb ik destijds ook mijn eigen paard meegenomen, Action. In NL heb ik hem in het verleden gestart (dat is al 5 jaar geleden) en we waren ZZ-licht startgerechtigd. Toentertijd heb ik hem teruggetrokken uit de sport vanwege maagzweren. Nu zijn we een heel aantal jaar verder, hij is ontzettend veranderd (in positieve zin) in Amerika, dus ik dacht laat ik het weer eens proberen

We hebben zijn beste maatje Miller meegenomen naar beide wedstrijden. Miller is mega chill en hij heeft overduidelijk een hele positieve invloed op Action! Voorheen wilde Action nooit eten of drinken als hij weg was van huis. Nu stond hij samen met Miller lekker uit de hooizakken te eten, dronk een hele emmer water leeg en heeft zelfs staan plassen. Daarnaast denk ik dat het grootste verschil is in Action zijn gemoedstoestand: 24/7 buiten staan en 24/7 beschikking over hooi. Ik heb in NL echt onderschat wat dit met een paard kan doen.
Nou goed, we hebben begin deze maand in Raleigh gestart waar we beide proeven de eerste prijs mee naar huis mochten nemen

Het was weer even wennen tussen de witte hekjes maar hij liet een hele nette proef zien, zonder fouten. Het mooiste commentaar van de jury: 'Lovely partnership'.
Afgelopen zaterdag zijn we naar Southern Pines geweest en mochten we weer in beide proeven de eerste prijs mee naar huis nemen! Action deed er nog even een schepje boven op, we reden dit keer 73.095% en 74.714% bij elkaar! Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog de prijs voor 'hoogste score van de dag' en een 'special recognition' omdat ik zo vriendelijk was

Dat vind ik overigens het allerbelangrijkste in het omgaan met paarden! Ze moeten het leuk vinden om met mij te werken, ik blijf zo veel mogelijk van ze af en probeer de paarden echt 100% in hun waarde te laten.
De wedstrijden zelf zijn behoorlijk intensief. De dichtstbijzijnde wedstrijd is op 2.5 uur rijden (enkele reis). Daarnaast is het ook niet gebruikelijk dat je de proeven direct na elkaar rijdt, in mijn geval zat er een paar uur tussen. 1 wedstrijd dag kost mij ongeveer $300 en dan komt daar nog zo'n $100 dollar aan benzine kosten bovenop. Dat is best een dure grap dus

De niveaus zijn hier anders dan in NL. Op dit moment wil ik mijn Bronze Medal behalen. Hiervoor moet ik 6 scores boven de 60% halen in 3 verschillende levels. Op dit moment heb ik mijn scores binnen voor 2 levels (vergelijkbaar met L2 en M2). De volgende 2 proeven zullen op Z2/ZZ-licht niveau zijn.
Nou respect als je het allemaal gelezen hebt!

En als je me dagelijks op de voet wil volgen, ik ben behoorlijk actief op instagram @christinedv_
De eerste plaats rozetten zijn hier blauw in plaats van oranje!

Ik zit nog steeds op cloud 9 van deze afgelopen 2 weken