Ik vond Karel via een oproep op Facebook waarin ze zochten naar iemand voor hun 2 paarden (Lakaj krijgt nog wel eens zijn eigen topic

Toen ik de eerste keer ging rijden trof ik een heel stijf, scheef en boos paard aan, maar in de 2 weken proefrijden kwam zijn potentie al stukjes naar boven.
Het duurde even voordat ik ons wedstrijd debuut (L2) aan durfde, maar juni 2020 was het zover.
We reden eigenlijk alleen maar winst, soms dubbel en vlogen de klasses door. In maart 2021 kwam mijn droom uit en mochten we Z1 starten, helaas online maar het mocht de pret niet drukken. Dat we direct een winstpunt reden was echt een kers op de taart. Op dit moment zijn we Z1+ 4 en voorzichtig aan het voorbereiden voor de Z2.
Dan de aanleiding voor de fotoshoot, zoals sommigen al weten heb ik MS. Dit maakt het voor mij niet altijd makkelijk om actief te zijn in de wedstrijdsport. In mijn profiel een link naar een Hoefslag interview waarin ik daar meer over vertel.
Anyway, ik werd wederom benaderd voor een interview. Maar dan voor het MS fonds. Het ging om de rubriek bucketlist, waar mensen met MS vertellen over hun dromen. Echter had ik net mijn droom gehaald, "Heb je nog nieuwe dromen en/of doelen?" Ja, heel stiekem wel (winstpunt in het ZZlicht). "Nou dan doen we dat toch?" En zo geschiedde.
Het interview was telefonisch, en er kwam een professionele fotograaf langs om foto's te maken. Ik ben erg blij met de foto's van fotograaf Guido Hansman, dus vond het toch leuk de foto's hier ook op bokt te delen met ons verhaal erbij. Want ik ben zo ontzettend trots op Karel, die met zijn 1,47 en 18 jaar voor de 2de keer in zijn leven Z1 tussen de paarden loopt en nog zoveel meer aanbiedt

En over het doel, ja het is wat ambitieus. Weet ik zeker of we de vliegende wissel goed bevestigd krijgen op wedstrijd? Het antwoord is nee... Karel heeft helaas hele nare ervaringen met het 'aanleren' gehad bij een andere ruiter. Maar Karel zet nog altijd zijn beste beentje voor en we hebben samen veel plezier, dus wij puzzelen ondertussen lekker verder. Wie weet

Disclaimer, het was vooral de bedoeling dat ik leuk en lachend op het paard zat (het MS fonds is geen paardenblad

Het artikel voor diegene die het leuk vinden

Kort filmpje van afgelopen donderdag waar ik een Z2 lijntje vraag en erg trots op ben