Die zomer ben ik gaan zoeken naar een nieuw maatje maar dat was zo makkelijk nog niet.
Ik zocht een nuchter paard ivm mijn slechte rug die na een aanrijding eigelijk helemaal afgeschreven is geraakt,maar ja.... eenmaal het paardenvirus, dat raak je niet meer kwijt.
Paarden bekeken die gezond zouden zijn, maar met eczeem stonden of andere zichtbare afwijkingen of waar ik toch net niet de "klik" mee had.
Wel uiteindelijk 2 leuke paarden gevonden maar beide bij de keuring een negatief aankoopadvies.
Ik was er klaar mee en heb de winter geen paarden bekeken, ik dacht laat maar...tot ik anderhalve maand geleden een advertentie op facebook voorbij zag komen.
Verkoopfoto:

Meteen gekeken naar de plaatsingdatum en tijd en tot mijn grote verbazing stond hij er net 10 minuten op. Meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Om een lang verhaal kort te maken. Ik was/ben verliefd. De week erop heb ik hem laten keuren en nu staat hij alweer anderhalve maand bij mij op stal.
Wat is dit paardje een genot om mee te werken. Vriendelijk,leergierig, en super nuchter karakter.
Dus nu staat Alpinist van het Leestenschhof (omgedoopt tot Abel) bij mij op stal.
Hij is zadelmak en dat gaan we spelenderwijs een beetje verder oppakken. Daarnaast wandelen we heel veel en genieten we van de omgeving. Doel is buitenrijden met deze knapperd.

Wandelen door ons duingebied

Lekker wat vrij bewegen

En af en toe even een stukje erop. Hij doet het zo goed. 1x in de week 15 min doen we nu, en hij vindt het allemaal zo leuk.
Zo blij met mijn vriendje. Na zo'n korte tijd al een heel goede band. Het is echt een lot uit de loterij