Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nibbit schreef:Gewoon het halster om laten joh, dat is toch geen probleem?
Floran schreef:Ik herken het probleem wel en heb toen ook getwijfeld. Heb uiteindelijk toch een halster ongedaan (deze https://www.kramer.nl/Paard/Halsters-to ... idehalster) maar wel elke keer als ik hem uit de weide ging halen nog een gewoon halster eroverheen en als die om was dan een snoepje, puur om te wennen dat dat de gang van zaken is. Het heeft een paar weken geduurd, maar nu komt meneer al naar me toe gewandeld en steekt zelf zijn neus al in het halster.
Floran schreef:Ik herken het probleem wel en heb toen ook getwijfeld. Heb uiteindelijk toch een halster ongedaan (deze https://www.kramer.nl/Paard/Halsters-to ... idehalster) maar wel elke keer als ik hem uit de weide ging halen nog een gewoon halster eroverheen en als die om was dan een snoepje, puur om te wennen dat dat de gang van zaken is. Het heeft een paar weken geduurd, maar nu komt meneer al naar me toe gewandeld en steekt zelf zijn neus al in het halster.
Hevonen schreef:Weet niet of halsriemen nog bestaan. Vroeger kende ik een merrie die een soort halsband droeg. Op zich veel veiliger dan een halster.
Maar zou het vooral proberen te trainen, zoals hiervoor beschreven.
Popstra schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er stallen zijn die puur uit eigen gemak de halster bij paarden die de wei opgaan om laten. En dat geld al helemaal voor veulentjes!
Je wil niet mee maken wat er voor vreselijke ongelukken kunnen gebeuren. Denk aan ergens blijven hangen of met eigen achtervoet blijven hangen als ze even willen krabbelen aan hun hoofd.....
Siddieqje schreef:Hallo,
Mijn pony is vermoedelijk vroeger mishandeld. We hebben ze nu al 2 jaar maar het blijft een moeilijk verhaal om ze haar halster aan te doen. De kindjes lukte het tot nu toe vlotter maar de laatste 2 keer veel moeilijkheden. Vandaag zelf helemaal niet gelukt (ook niet door mezelf) en na een half uur maar opgegeven.
Ze wil eigenlijk niet aangeraakt worden. Ze komt wel met haar neus naar je of ze passeert relatief dicht (als je geen halster meehebt) maar je mag haar niet aanraken want dan is ze weg.
De pony's staan continu buiten (met stal). Ik ben zelf geen voorstander van halsters aanhouden maar nu overweeg ik toch om het halster aan te laten.
Zijn er mensen die dit doen?
Groetjes
Popstra schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er stallen zijn die puur uit eigen gemak de halster bij paarden die de wei opgaan om laten. En dat geld al helemaal voor veulentjes!
Je wil niet mee maken wat er voor vreselijke ongelukken kunnen gebeuren. Denk aan ergens blijven hangen of met eigen achtervoet blijven hangen als ze even willen krabbelen aan hun hoofd.....
anjali schreef:Popstra schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er stallen zijn die puur uit eigen gemak de halster bij paarden die de wei opgaan om laten. En dat geld al helemaal voor veulentjes!
Op een pensionstalling met meer dan 50 paarden die elke dag buiten-en ook weer binnengezet moeten worden, en waar van alles tussenzit, kan het personeel dat echt niet aan om paarden te gaan vangen in de wei en dan onwillige dieren een halster aan te moeten doen terwijl ze tegenwerken.Als je je paarden aan huis hebt staan,of op een heel kleinschalige pensionstalling,dan zal het wel kunnen waarschijnlijk.Bij ons is het nu wel zo dat de halsters in de stal afgedaan worden,dat was vroeger niet eens zo.