Onze eerste echte fotoshoot.. en dan meteen in de sneeuw!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Onze eerste echte fotoshoot.. en dan meteen in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 15:21

Oh wauw, ik ben echt he-le-maal verliefd op de foto's die de fotografe eergisteren van ons maakte! Ik had deze shoot last minute geboekt, door het mooie sneeuwtapijt. Ik heb mijn Quartermerrie Daisy nu bijna 10 jaar, en had nog nooit een "echte" shoot laten doen - ik had dit zooo veel eerder moeten laten doen! <3

We hebben de shoot gewoon op mijn wei gehouden. Daisy is sowieso niet het actiefste paard, en zeker in de sneeuw is ze altijd heel voorzichtig. Ik had dus nog heel veel stukken wei waar ze nog niet geweest was, en waar de sneeuw nog niet belopen was.

Genoeg gel*ld, hier zijn de foto's! :D

Ik denk (denk!) dat dit mijn favoriet is. Kiezen is moeilijk, met zo veel mooie foto's :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto vind ik ook heel leuk - hij beschrijft onze band gewoon erg mooi. Zij is mijn beste vriendinnetje. Daisy is nu 19 jaar, en staat al ruim 9 jaar op pensioen wegens artrose. In de zomer kruip ik er nog wel eens op voor een wandeling, maar 99% van onze tijd breng ik gewoon naast haar door :)
Afbeelding

Afbeelding

Met haar lieve sneeuwsnoet <3
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste, nog een hele mooie detailfoto van haar heerlijke (dekenloze) wintervacht met een perfect sneeuwvlokje!
Afbeelding

Ik heb er suuuper hard van genoten!
De volgende shoot staat ook al gepland haha, die gaat door op 2 mei. Want op 3 mei heb ik deze prinses alweer 10 jaar - een heel decennium! - aan mijn zijde <3

Ik ben - uiteraard - aan het kijken welke foto's ik hier zeker aan de muur wil. Waarschijnlijk de bovenste twee, hoewel nummer 4 ook heel mooi is, imo. Als het alleen aan mij zou liggen, hang ik ze allemaal op, maar ik moet rekening houden met het vriendje, die de muren hier nu al vrij vol vind hangen haha. Wat denken jullie, welke zouden jullie kiezen?

Een reactie vinden wij altijd fijn *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 08:59

Ik heb gisteren de foto's besteld.. Het zijn toch nummer 1 en 2 geworden! :D

Kaasgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:12

<3 <3 <3

MarliesV

Re: Onze eerste echte fotoshoot.. en dan meteen in de sneeuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:29

Prachtige foto's, stoor mij alleen aan de neusriem, doordat het stukje van de sperriem er nog aan zit en hij wat ruim is, valt het scheef zitten erg op.

Weet niet hoe goed de fotografe met Photoshop is, maar die zou ik vragen dat stukje weg te shoppen, dan zijn ze nog mooier.

Lieve foto's!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 09:35

MarliesV schreef:
Prachtige foto's, stoor mij alleen aan de neusriem, doordat het stukje van de sperriem er nog aan zit en hij wat ruim is, valt het scheef zitten erg op.

Weet niet hoe goed de fotografe met Photoshop is, maar die zou ik vragen dat stukje weg te shoppen, dan zijn ze nog mooier.

Lieve foto's!

Ik weet het, afschuwelijk he :') In het begin van de shoot zat de neusriem nog mooi in het midden, maar die is helaas verschoven.. Ik stoor er me ook aan haha. Maar verder vind ik de foto's zo mooi en lief dat ik er wel mee kan leven haha!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:57

Ach afschuwelijk is een groot woord maar zo jammer, misschien kan iemand met Photoshop het stukje er nog af shoppen, dan valt het niet meer zo op!

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:16

Zoiets
Afbeelding
Maar ik kan niet heel goed photoshoppen hoor. ik denk dat het bij haar nog mooier wordt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 15:58

Tiquira_Jill schreef:
Zoiets
[ [url=m/YJPWYS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar ik kan niet heel goed photoshoppen hoor. ik denk dat het bij haar nog mooier wordt

*bestelt deze foto nog snel bij* DANKJEWEL! :D :D

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:05

Al ze het niet wil doen wil ik de rest ook wel proberen hoor :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 17:09

Tiquira_Jill schreef:

Oh als je wilt, ik weet dat de fotografe het suuuuper druk heeft momenteel, dus als jij het niet erg vind om te doen zou dat geweldig zijn! <3

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:34

Oke ik zal degene sturen die lukken :o

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:56

Ze zijn niet allemaal even netjes gelukt sorry.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:03

Verkleinde foto’s bewerken met logo erop heeft alleen geen nut als TS ze wil laten afdrukken.

Wat een mooie shoot zo! Toevallig dat je nu net sneeuw had. Die kans krijg je bijna nooit in Nederland.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:08

Hele mooie foto's zeg! Ik zou me niet zo storen aan de neusriem. Het hoeft toch niet altijd het perfecte plaatje te zijn. Dit is toch hartstikke mooi!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:25

LWDaisy schreef:
Tiquira_Jill schreef:

Oh als je wilt, ik weet dat de fotografe het suuuuper druk heeft momenteel, dus als jij het niet erg vind om te doen zou dat geweldig zijn! <3

Oh wauw dit gewoon nee! Niet zonder toestemming van de fotograaf. Als dit mijn werk was zou ik hier dus niet oké mee zijn!

Verder leuke foto’s, stoor mij wel aan het veel te aanwezige vignette. Maar dat is ook een smaak dingetje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:55

LWDaisy schreef:
Tiquira_Jill schreef:

Zo dat kun je echt niet maken!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:13

LWDaisy schreef:
Tiquira_Jill schreef:

Oh, nee, nee, nee! Ik zou hier als fotografe zijnde echt not amused over zijn. Niet zomaar de foto's van een ander aanpassen! Dat kan je echt niet maken :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 21:22

Oh oei zo heb ik er niet over nagedacht, das was HELEMAAL niet mijn bedoeling! Ik heb zelf ook enkel haar versies van de foto's gepost, de foto's die bewerkt worden door anderen zijn echt alleen voor in mijn priveverzamling, en omdat ik me wel kan voorstellen dat het een leuke photoshop-oefening is. Maar zéker niet om die te publiceren onder naam van de fotografe, dat was zeker niet mijn bedoeling!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:25

LWDaisy schreef:
Oh oei zo heb ik er niet over nagedacht, das was HELEMAAL niet mijn bedoeling! Ik heb zelf ook enkel haar versies van de foto's gepost, de foto's die bewerkt worden door anderen zijn echt alleen voor in mijn priveverzamling, en omdat ik me wel kan voorstellen dat het een leuke photoshop-oefening is. Maar zéker niet om die te publiceren onder naam van de fotografe, dat was zeker niet mijn bedoeling!

Dan nog steeds is het niet oké! Van werk van anderen blijf je af. Dit is gewoon iemand zijn werk. Dan ga je er niet aan bewerken! Dus ook niet voor je privé collectie. Er zit gewoon copyright op die foto’s. En ik hoop voor je dat ik de fotograaf niet vind. Want ik raad haar aan hier een dikke vette extra rekening voor te sturen. Want dit is schending van het copyright.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 21:27

Lau schreef:
LWDaisy schreef:

Dan nog steeds is het niet oké! Van werk van anderen blijf je af. Dit is gewoon iemand zijn werk. Dan ga je er niet aan bewerken! Dus ook niet voor je privé collectie. Er zit gewoon copyright op die foto’s. En ik hoop voor je dat ik de fotograaf niet vind. Want ik raad haar aan hier een dikke vette extra rekening voor te sturen. Want dit is schending van het copyright.

In dat geval zou ik graag aan een beheerder vragen de bewerkte versies te verwijderen. Of het hele topic voor mijn part, want dit was zéker niet mijn bedoeling!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:29

Of je stuurt gewoon zelf de fotograaf even eerlijk een berichtje en verteld wat er is gebeurt. Dat lijkt mij meer op zijn plaats.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:32

Lau schreef:
LWDaisy schreef:

Joh dreigen. Hoe kinderachtig ben je. Ze heeft geen moord gepleegd. :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:34

Nee dit is bescherming van het eigendom van de fotograaf. Als dit je werk is is dit gewoon echt niet leuk. Dit doe je gewoon niet. Je kan wel denken dat dit niet erg is. Maar dat is het wel! De foto’s zijn namelijk niet van TS maar van de fotograaf.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:35

Ts, niet te veel stress.

ik zou inderdaad even de fotograaf contacten en aangeven wat er gebeurd is.
dat je ze verwijderd en je haar vraagt de neusriem weg te shoppen.
of toestemming om het te laten doen :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 21:36

_Mir schreef:
Lau schreef:

Joh dreigen. Hoe kinderachtig ben je. Ze heeft geen moord gepleegd. :')

Ik heb dit echt super ondoordacht gedaan, en hélemaal niet om de fotografe haar werk af te breken oid, want daar ben ik suuuper tevreden van, en ik had zelf gewoon moeten kijken hoe die neusriem zat. Het is een omgebouwd hoofdstel, en het risico dat het scheef zou gaan zitten is gewoon MIJN risico, en zéker niet aan de fotografe te wijten.

Ik oefen zelf ook wel eens op foto's van anderen. Touwtje wegwerken oid. Maar die foto's zou ik zelf ook nooit posten onder mijn naam, en de foto's die men hier voor mij bewerkt heeft vind ik gewoon leuk om op mijn laptop te zetten, maar die zou ik nooit onder de fotografe haar naam posten.

Ik stuur zo meteen een mod om de reacties met de bewerkte foto's te verwijderen.

Het is idd geen moord die ik gepleegd heb, maar wel een ondoordachte acties, waarmee ik niemand, en al helemaal de fotografe niet, voor het hoofd wilde stoten.