Ik ben vorig jaar terug beginnen rijden na 5 jaar niet meer gereden te hebben omwille het risico wanneer ik zou vallen. Ik heb namelijk 8 wervels die vastgezet zijn en in beide benen krachtverlies, in mijn linkerbeen ook gevoel, waardoor die vaak niet meewerkt en maar zit te bengelen.
In september zijn we begonnen met het beleren, wat allemaal volgens het boekje gaat.
Ik weet dat mijn houding helemaal op niets trekt, helaas heb ik al een hele poos zenuwpijnaanvallen. Mijn zadel had ik vorig jaar aangekocht voor mijn vorige pony, waar die zowel voor haar als mij paste. Helaas past hij niet meer voor mij, waardoor we binnenkort een nieuw zadel zullen laten aanmeten. Mijn huidige stijgbeugels zijn niet meer geschikt voor mij, ik ben momenteel zoekende naar stijgbeugels die stabiel, breed, grip, niet flexibel zijn. Ik ga binnenkort Winderen en Ophena beugels testen. Ik heb in combinatie van huidig zadel en stijgbeugels absoluut geen stabiliteit, waar hij dan weer op reageert.
Ik weet ook dat ik hem iets te kort heb, dit omdat hij heel fris stond en momenteel in zijn pubelfase zit. In combinatie met mijn aanvallen die ik momenteel heb neem ik liever geen risico, zeker omdat ik vorige week maandag 3x vliegles heb gehad van hem omdat hij reageerde op m'n bewegende linkerbeen.
29 september, 3e keer onder zadel.

5 oktober, 4 keer ohz

24 oktober, 6x onder zadel.

En dan vandaag, ongeveer 30 keer onder zadel.

Opbouwende tips zijn welkom, maar hou het netjes aub.