Topic:
Ik hoop in dit topic wat aanraders te krijgen van boeken over specifieke 'paarden onderwerpen', waarvan je zelf echt wat van geleerd heb en wat iedereen écht gelezen moet hebben volgens jou.

Als er andere mensen zijn die boeken aanraders zoeken op een bepaald gebied, gooi maar!
Waar ik zelf op zoek naar ben:
Alles is in principe welkom! Maar specifiek ben ik op zoek naar boeken op het gebied van:
- Klassieke dressuur
- Grondwerk/vrijheidsdressuur
- Paarden fysiologie.
- Algemeen handig voor een 1e paardeneigenaar.
Achtergrond informatie:
Ik loop nu al een tijd met het idee van een eigen paard na heel veel jaren op de manege geslijt te hebben. Ik ben nu bezig om 'IRL' nog meer ervaring op te doen en (vooral in deze tijd) online veel te leren... Heb natuurlijk nog geen eigen paard waar ik specifieke lessen of cursussen mee kan volgen! Ik geloof dat er zonder paard ook veel te leren valt over paarden.
Ik merk de laatste tijd dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet. Heb voor mijn gevoel echt álles gelezen wat er te lezen valt over paarden ... maar het is niet genoeg! Vooral met het idee dat ik pas over 2/3 jaar ga kijken naar een paard, ben ik benieuwd wat er te leren valt zonder een paard naast je te hebben staan. Op het internet stuit ik ook vaak tegen het obstakel dat de informatie beperkt/niet diepgaand is. Vaak zijn het artikelen van commerciële bedrijven die doorverwijzen naar hun desbetreffende cursus/les/clinic etc. wat geld kost

*betaalde of gratis (online) Cursussen en video's etc. zijn in principe ook welkom, maar is iets waar ik misschien beter een apart topic voor moet openen?
*Ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb gezet! Als er al een topic voor is, let me know.