2020 Het verlies van Fortune Cookie en de komst van Parker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magootie

2020 Het verlies van Fortune Cookie en de komst van Parker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 22:30

Een jaar met veel downs maar ook zeker wat ups.

Ik begin mijn jaaroverzicht met een heerlijk weekend naar de Veluwe. Wat hebben we daar genoten van de mooie natuur en het heerlijke weer!
Het was fijn om even weg te zijn en ons hoofd leeg te kunnen maken.
Eind september kregen we het vreselijke nieuws dat mijn broertje leukemie had en de laatste dag van ons Veluwe weekend werd hij opgenomen in het ziekenhuis om te beginnen een zware weg naar genezing.

Afbeelding

Ook gingen we naar de Loonse en Drunense duinen. Wat was het genieten!
Mijn broertje was inmiddels voor zijn tweede opname in het ziekenhuis. De lymfoom werd al kleiner.

Afbeelding

Afbeelding

Van begin dit jaar heb ik niet heel veel foto's dus zitten we gelijk eind Februari/Maart.
Het was prachtig weer dus ik nam mijn camera mee naar stal. Cookie wist altijd gelijk wat er van haar verwacht werd, mijn knappe lieve fotomodelletje <3

Afbeelding

Ook trainden we lekker door. Van het rijden zelf geen foto's maar voor het rijden poseren is ook leuk *D

Afbeelding

Ook speelden we lekker en hadden veel lol <3

Afbeelding

Afbeelding

Schriktraining deden we ook vaak. Cookie was mega bomproof met alle gekke dingen die ik met haar deed. Mijn held <3

Afbeelding

Ook deden we tussendoor wat vrijheidsdressuur en grondwerk wat ze superleuk vond! Een nieuwe dressuuroefeing aan de hand had ze na 1 keer oefenen al door. Schouderbinnenwaarts, travers, renvers, appuyement, wijken. Ze deed het allemaal! We waren inmiddels ook begonnen met schouderbinnen en travers aan de longe wat ze goed oppakte.

Afbeelding

Met mijn broertje ging het de goede kant op en de lymfoom op zijn hart was weg. Nu de lymfoom weg was kon er een stamceltransplantatie plaats gaan vinden. In het begin van het jaar ben ik getest om donor te zijn, maar ik was geen match helaas. ze hebben toen van navelstrengbloed 2 donoren gevonden die een goede match waren. Wat was dat spannend, stoot het af, gaat het gelijk mis, het was een spannende periode. na 7 weken en geen vooruitgang van zijn waardes zijn ze gaan kijken of de stamcellen van de donor wat deed en dat was helaas niet het geval! 95% waren cellen van mijn broertje zelf, wat dus dus betekent dat de transplantatie was mislukt. Het was even een flinke klap.Wat nu?

ik ben toen weer onderzocht of ik niet toch als donor kon dienen. In Rotterdam hebben ze liefst een donor die zo dicht mogelijk tegen de 100% match aan zit en dat ben ik niet. Maar andere ziekenhuizen werken wel met donoren die voor minimaal 50% match zijn. Aangezien ik voor ongeveer 60% een match was ging ik de molen in. Lichamelijk onderzoek, uitgebreid bloedonderzoek, gesprekken met artsen over hoe alles in zijn werk gaat, uitleg over de spuiten die ik toe moest dienen om extra stamcellen aan te maken en wat ik kan verwachten.
19 augustus was de datum dat ik zou gaan doneren. Wat vond ik het spannend en eng, maar ook mooi tegelijk dat ik dit kan en mag doen voor mijn broertje!

De week voordat het doneren en de transplantatie plaats zou vinden ging ik nog heerlijk naar het bos met Cookie. Niet wetende dat dit onze laatste bosrit zou worden ;(

Afbeelding

Op woensdag 12 augustus trof ik Cookie aan in haar stal met een flinke bult op haar buik en een flinke schram, ze was duidelijk flink in elkaar getrapt. Ik ga hier niet alle details vertellen, maar de korte versie omdat het me teveel pijn doet.
de dierenarts laten komen en kon niks vinden, niks te zien op de echo, ze heeft haar aan de pijnstillers gezet. we zijn de volgende dag naar de kliniek gereden nadat de dierenarts weer was geweest was en niks kon vinden maar er duidelijk wel iets goed mis was. Op de kliniek uitgebreid onderzocht en daar bleek een bloeding in haar buik te zitten. Dat is waarschijnlijk gekomen door een scheur in haar milt, thuis was dat met de echo niet zichtbaar maar doordat ze een paar keer was gevallen is het waarschijnlijk verder gescheurd waardoor het op de kliniek wel zichtbaar was. ze is daar aan het infuus gezet en ze konden niks zeggen of of ze het wel of niet zou redden. Ik was nog geen half uur weg van de kliniek toen ik het ergste telefoontje ooit kreeg |( |( |( |( |( |( |( |( |( Ik kon alleen maar huilen, en nu ik dit typ zit ik weer volle bak te huilen. |( |( |( |( |( Hoe kan dit??!! mijn mooie meisje, mijn alles. Vanaf 4 maanden oud veulentje was je mijn maatje, we waren 2 handen op 1 buik. Echt mijn soulmate |(
Ik kan het nog steeds niet geloven, mijn ergste machtmerrie. -O-

Afbeelding

2 dagen daarna moest ik gaan beginnen met spuiten zetten voor de stamceltransplantatie, ik heb een paard dagen flink afgezien, doordat ik kapot ging van verdriet om Cookie was ik al flink afgevallen en verzwakt waardoor ik alle bijwerkingen kreeg. Ik had heel veel botpijn en druk op mijn borst. Ik heb uiteindelijk morfine gekregen tegen de pijn.

Ik keek altijd al veel naar veulentjes op internet en om het verdriet van Cook een soort van te verzachten keek ik ook toen rond naar veulentjes.Ik zag 2 leuke veulens te koop bij mij om de hoek en ben daar toen gaan kijken. Het was heel fijn om gewoon even lekker te knuffelen met die lieve veulentjes. En wie weet zat er wel een leuk nieuw vriendje bij. Ik zei nadat ik Cook was verloren al tegen mijn ouders dat ik niet zonder kon, die zagen dat ook aan mij dat ik zwaar ongelukkig was.
Deze veulentjes waren heel leuk maar ik had niet wat ik wel had toen ik bij Cookie ging kijken 10 jaar geleden.
Ik bleef de dagen daarna gewoonn verder rondkijken. Opeens zag ik een advertentie van een veulen waar ik gelijk weg van was. Ik heb gemaild om een filmpje en de vraagprijs. (ik dacht dat zal hem niet worden want zo'n veulen is boven mijn budget) Ik kreeg al snel een reactie met een filmpje en vraagprijs. Ik bekeek het filmpje en werd nog verliefder, wat een gaat en fijn bewegend veulen was dat! Toen zag ik de vraagprijs en dat was wel echt teveel helaas. Ik mailde trug dat ik er weg van was maar dat het niet in mijn budget paste. Nadat ze hoorde waar ik naar op zoek was werd er gezegd dat we over de prijs wel uit zouden komen. Dus ik ben de dag daarna gelijk gaan kijken (ik stond stijf van de morfine want het was de dag voor de stamceldonatie). Ik zag hem en was gelijk verliefd, de blik in zijn ogen en super lief! Toen hij ging lopen wist ik het, dit is hem!
Dezelfde avond zijn we het eens geworden over de prijs en was ik in het bezit van deze knappe jongen <3
Het voelde heel dubbel, zo snel na het verlies van Cookie. Geen enkel paard zal Cookie ooit kunnen vervangen, maar hopelijk kan ik met deze knappe jongen weer een hoop nieuwe avonturen beleven.

Hier is hij dan: Parker <3
Een knap hengstveulen van Daily Diamond x Rousseau

Deze foto stond bij de advertentie waar ik op slag verliefd op werd
Afbeelding

Dit was onze eerste ontmoeting <3
Afbeelding

De dag nadat ik Parker kocht was dan de stamceltransplantatie, was was ik zenuwachtig. Ik ben heel bang van naalden en de naald die er voor afname in moest was behoorlijk. Ze namen eerst bloed af en toen werd ik aangekoppeld. ik zou ongeveer 5 uur daar moeten zitten, maar na anderhalf uur kwamen ze vertellen dat ik ng maar een half uur hoefde! in dat buisje bloed konden ze zien hoeveel stamcellen erin zaten en hoe lang ik dan nog hoefde te zitten, ik had extreem veel stamcellen aangemaakt!

De volgende dag kreeg mijn broertje ze. Na 2 weken begonnen zijn waardes te stijgen en was zijn weerstand goed genoeg om naar huis te mogen. Nu zijn we alweer 3,5 maand verder en gaat het super goed met hem! hij is alweer halve dagen aan het werk en voelt zich goed! Afgelopen week heeft hij een ct-scan gehad en die was goed en hebben ze een beenmergpunctie gedaan die ook goed was. Ze konden nu ook zien hoeveel % stamcellen van de donor was. Hier komt het........ meer dan 95% waren mijn stamcellen!!! *\o/* Wauw!! Na zo'n klote periode ook eens wat goed nieuws!

4 Oktober kwam hij dan, mijn nieuwe vriendje.
En wat is hij gaaf en lief! <3
Afbeelding

Vorige maand heeft een vriendinnetje wat mooie foto's van hem gemaakt <3

Afbeelding

Ik kan dus wel zeggen dat het een zwaar jaar was! en het verlies van Cookie is iets wat pas over 20 jaar had moeten gebeuren |( Ondanks alles kijk ik met veel liefde terug op alle mooie momenten die ik heb gehad met haar en ben ik eeuwig dankbaar dat ik haar baasje mocht zijn! <3

Hopelijk krijg ik met Parker net zon mooie band en hopelijk nog veel meer mooie jaren!

Groetjes Margo, Cookie en Parker

_Carien

Re: 2020 Het verlies van Fortune Cookie en de komst van Parker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:34

Wat een bitterzoet jaar heb jij gehad! Ik hoop dat het nu ook goed gaat met je broertje? Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:39

Jeetje...wat een jaar heb jij gehad....ik hoop voor je dat 2021 beter gaat worden!
Veel geluk met Parker +:)+ !

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:42

Wat een jaar.... Ik hoop dat 2021 voor jou alleen maar geluk brengt :)

Je hebt nu wel een ontzettende knapperd in je bezit in ieder geval!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:44

Margo ik kan niks anders zeggen dan :knuffel:

xmirabelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:51

margo, wat heb jij een verschrikkelijk zwaar jaar gehad! Ik heb echt bewordering! Ik wens je heel veel geluk met Parker, Wat een schatje <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:52

Ik hoop dat je met Parker net zoveel mooie herinneringen gaat maken. En Cookie blijft voor altijd in je hart.

En ik kom echt jullie kant een keer op. Dit veulen moet ik gewoon meeten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:59

Wat een jaar zeg, ongelooflijk. Je hebt het flink te verduren gekregen :(:)
Bijzonder hoe je toch je broertje nog zo hebt kunnen helpen en wie kent knappe Cookie niet...veel te vroeg en ontzettend heftig.

Wel heel leuk vind ik het dat Parker bij jou terecht gekomen is! Kan ik hem toch nog een beetje volgen, ben heel benieuwd hoe hij zal ontwikkelen {:}
Ik had hem ook nog bekeken maar ben uiteindelijk voor iets ouders gegaan.
Heel fijn en leuk veulen, snap dat je er verliefd op bent!

Super veel succes met je kleine topper in de top, hopelijk kan hij je weer nieuwe hoop voor de toekomst geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:02

Wat een hartverscheurend jaar heb je gehad. :(:)
Ik hoop dat het kleine ventje je een heleboel geluk gaat brengen in 2021.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:05

Wat een heftig jaar, bekeek je topics met Cookie altijd graag. Wat mooi dat je dit voor je broertje hebt kunnen doen en hopelijk brengt je nieuwe kleine vriend je veel plezier in 2021.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:13

Ik heb jou en cookie altijd gevolgd (ik reed ook een valeron) en jullie zo leuk gevonden.

Wat een vreselijk jaar heb je gehad maar ik hoop dat 20 21 jullie veel goeds gaat brengen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:21

Dikke knuffel voor jou! Moge 2021 een mooi jaar voor je worden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 23:48

Wat een heftig jaar!! Prachtige foto’s.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 00:58

noooo niet cookie |( |( |(

Jeetje. Sterkte zeg. Ik kan het nog amper geloven. Rust zacht knappe Cookie :knuffel:

Heel fijn natuurlijk voor je dat je broertje zoveel beter gaat.
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 01:08

Ach, ik vond Cookie altijd één van de leukste paarden op Bokt!
Wat een heftig tijd voor je met het verlies van Cookie en de ziekte van je broer!
Maar wat fijn dat de therapie aan lijkt te slaan!
Veel geluk met Parker en ik hoop op een fantastisch 2021 voor jou en je broer!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 19:51

_Carien schreef:
Wat een bitterzoet jaar heb jij gehad! Ik hoop dat het nu ook goed gaat met je broertje? Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Het gaat gelukkig heel goed met mijn broertje! Hopelijk blijft het goed gaan en komt er geen afstoting!
Dankjewel :+:

Onali schreef:
Margo ik kan niks anders zeggen dan :knuffel:

:+:

Bellatrix schreef:
Ik hoop dat je met Parker net zoveel mooie herinneringen gaat maken. En Cookie blijft voor altijd in je hart.

En ik kom echt jullie kant een keer op. Dit veulen moet ik gewoon meeten.

Leuk! We spreken zeker een keer af! :D

MariekeS_ schreef:
Wat een jaar zeg, ongelooflijk. Je hebt het flink te verduren gekregen :(:)
Bijzonder hoe je toch je broertje nog zo hebt kunnen helpen en wie kent knappe Cookie niet...veel te vroeg en ontzettend heftig.

Wel heel leuk vind ik het dat Parker bij jou terecht gekomen is! Kan ik hem toch nog een beetje volgen, ben heel benieuwd hoe hij zal ontwikkelen {:}
Ik had hem ook nog bekeken maar ben uiteindelijk voor iets ouders gegaan.
Heel fijn en leuk veulen, snap dat je er verliefd op bent!

Super veel succes met je kleine topper in de top, hopelijk kan hij je weer nieuwe hoop voor de toekomst geven!

Dankjewel! :+:
Wat leuk dat je Parker ook hebt bekeken! Ik ben echt al gek op hem! Hij is zo lief en super slim! Wat voor iets heb je nu?

Dankjewel voor de lieve reacties allemaal! Doet me goed :+:

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:04

Wat een heftig jaar heb jij gehad... Ik vond het zo erg toen ik je topic zag over Cookie, ze had iets speciaals. Ik weet niet precies wat, maar ze was 1 van mijn favoriete bokt paarden.
En dan is ze zo snel ineens uit je leven...
En wat een spanning rondom je broertje. Ik ken het, mijn zusje heeft het ook gehad en ik ben ook donor geweest. Maar bij mij is beenmerg weggehaald onder narcose, een andere methode dus.

Wat een prachtig nieuw veulen heb je. Wat mooi dat je hem hebt gevonden en dat jullie er qua prijs uitkwamen, wat een mooie tegenhanger na alle ellende.
Heel veel plezier met Parker!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:12

Ik heb met bewondering en verdriet je topic gelezen.
Super fijn dat het goed gaat met je broer, en hopelijk wordt 2021 een mooi jaar voor jou en Parker.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 19:39

Temeraire schreef:
Wat een heftig jaar heb jij gehad... Ik vond het zo erg toen ik je topic zag over Cookie, ze had iets speciaals. Ik weet niet precies wat, maar ze was 1 van mijn favoriete bokt paarden.
En dan is ze zo snel ineens uit je leven...
En wat een spanning rondom je broertje. Ik ken het, mijn zusje heeft het ook gehad en ik ben ook donor geweest. Maar bij mij is beenmerg weggehaald onder narcose, een andere methode dus.

Wat een prachtig nieuw veulen heb je. Wat mooi dat je hem hebt gevonden en dat jullie er qua prijs uitkwamen, wat een mooie tegenhanger na alle ellende.
Heel veel plezier met Parker!

Dankjewel! :+:
Wat mooi dat jij ook donor bent geweest voor je zusje! Ik was ook heel erg bang dat ze beenmerg nodig hadden maar gelukkig kon het bij mij uit bloed.
Hoe gaat het nu met je zusje?

Judass schreef:
Ik heb met bewondering en verdriet je topic gelezen.
Super fijn dat het goed gaat met je broer, en hopelijk wordt 2021 een mooi jaar voor jou en Parker.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:26

Ik kan ook alleen maar dit zeggen: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:51

Sterke vrouw... wat een jaar...
Je broertje die je eerst niet kon helpen en toen gelukkig toch...

Jouw lieve supermooie Cookie...

Maar gelukkig heeft het jaar zich voor jou zich toch gedraaid met het aanslaan van de behandeling van je broertje en om dat mooie veulen Parker op jouw pad te laten komen...

Ik wens jullie heel veel geluk

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:51

Jeetje Cookie.. Een van mijn favo bokt paarden. Wat een jaar heb je gehad zeg, maar wat fijn voor je broertje dat het aanslaat.
Ik hoop echt dat Parker je weer veel plezier gaat geven en dat je nog maar heel lang van hem mag genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 10:58

Wat een bizar jaar heb jij gehad. Op naar heel veel mooie nieuwe jaren!

JorienNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:06

Sterkte, wat een jaar!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:25

Y;( :knuffel: Wat een gigantisch zwaar jaar moet dat geweest zijn zeg. Hopelijk brengt 2021 je meer geluk!