Na leuke en ook minder leuke verzorg-ervaringen, met mijn lieve moeder nu weer in de hobby, hebben we besloten om een eigen paard aan te schaffen. Ik kan je zeggen dat ik het zeven kleuren in mijn broek deed vandaag, nog steeds wel een beetje.

Maar daar is hij dan, na een paar maandjes en flink wat weken zoeken en nadenken! Meet Nobblyneez!

We zochten een brave ruin, basis ohz, goed aan de maat en het allerliefste een vosje.

We kwamen thuis met een brave (tot nu toe

Hij komt uit Engeland en was niet goed/snel genoeg voor de rensport. Zijn papa is Harbour Watch (IER), mama is Yacht Woman (VS). Haar vader is weer Mizzen Mast (VS).
Hij is pas 3,5 jaar. Heel spannend (voor mij), maar hij heeft geen stap verkeerd gezet met proefrijden (zitten

We gaan nu met de basis beginnen. Af en toe er eens op. Zadel is in de maak. Maar verder lekker op de grond werken, aan de longe en aan de hand (ook les). En natuurlijk veel rust voor hem om te groeien en alles mentaal en fysiek te verwerken. Hij zal nog wel wat groter worden verwachten we en we willen hem niet onder teveel druk zetten. We hebben alle tijd van de wereld voor deze lieverd!
Genoeg geouwehoerd; hier is Nobli!

Vanochtend stond er een lange rit van 2,5 uur op de planning. Ik vond het zo spannend, maar Nobli was zo ontzettend makkelijk in de trailer. Laden ging zonder probleem en uitladen ook niet.
Pitstopje (want ik was gespannen en moest elke paar minuten naar de wc

Aangekomen... en zonder gezeur en geen gehaast de trailer weer af!

En daar stond ‘ie dan eindelijk!

Nu lekker wennen aan elkaar. Morgen lekker een uitgebreide poetsbeurt en een rondje door de bak stappen om het eens te verkennen.
Ik ben verliefd!

Met mijn lieve mama (Nobli is voor ons beiden)!

Ik ben zo verliefd op Nobblyneez en zweef nog ergens rond op wolkjes, niet helemaal beseffend dat ik nu toch écht een eigen paard heb!

Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en wil graag wat foto’s van mijn guppy (laten) maken. Leuk om dan in de toekomst terug te kijken, want er mag nog zeker vet en spier op!

Ik weet nog niet zeker of er een volgtopic komt, maar wie weet.
Bedankt voor het kijken!