Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wortel115 schreef:Ik lees heel veel het advies hier om te blijven lessen en geen eigen paard nog te nemen voor de ervaring.
Mijn dochter was 4 toen ze haar pony kreeg en heeft nog nooit een manege van dichtbij gezien. Als ts behalve het geld ook de juiste begeleiding krijgt zie ik geen probleem ze gaat dan juist veel ervaring op doen.
Edit on topic. Een oppas adres lijkt me inderdaad een goede manier van geld verdienen. Of als dit je niks lijkt misschien kun je bij buren de tuin helpen onderhouden?
jpawillems schreef:hey!
Ik ben begonnen met paardrijden en wil heel graag een paard ik ben zelf bijna 13 en had een goed plan:
zelf kom ik natuurlijk moeilijk aan het geld voor een paard en ik ben ook een meisje dat onzettend veel van shoppen houdt. Maar als ik mijn kerst en verjaardag geld spaar en mijn zakgeld niet uitgeef komen we al best ver. Mijn droom is om voor mijn 14e verjaardag een paard te krijgen en ik denk ook wel dat als ik een soort filmpje maak over voordelen en als ik geen geld uitgeef en bewijs dat ik verantwoordelijk ben krijg ik er waarschijnlijk wel een. Maar alsnog wil ik graag nog manieren om geld te verdienen om zoveel mogelijk te kunnen betalen van het paard zelf en misschien een deel van de stalling, voer, hoefsmid, etc.
Hebben jullie misschien ideeën voor een baantje voor een 13 jarige of andere manieren om (leuk) geld te verdienen en hebben jullie tips om mijn ouders over te halen en om mijn moeder over haar paarden angst heen te krijgen?
Liekemo schreef:Hey jpawillems!
Een eigen paard is ook zeker mijn grootste droom en ik denk dat we die nog met heel veel andere mensen delen!
Ik denk dat veel mensen zullen zeggen dat je wel echt goed moet weten wat je doet op meerdere vlakken, geld en tijd besef. En zoals je zelf al goed zegt wat lever je er voor in. Bijvoorbeeld minder schoppen.
Je zegt dat je al best ver bent, mag ik vragen hoe ver?
Ik ben hier zeker niet om je droom te verdrijven en heb een aantal tips! Ik zal niet offtopic gaan door uitgebrijd te vertellen wat je voor een paard allemaal nodig hebt![]()
Om geld te verdienen raad ik een goeie vasten oppas aderes aan, een kranten wijk levert vaak voor een paard (te) weinig op. Als je een vast oppas aderes kan vinden waar je 2x per week kan oppassen levert dat vaak best goeie centjes op!
Je ouders “over halen”, als je al het andere in orden hebt (al is dat nu of over 20 jaar) gaat dat uiteindelijk wel goed komen. Als je echt gedreven bent en erg je best doet zonder te zeuren “mag ik alsjeblieft een paard” dan komt het wel op je pat.
Je moeder over haar angst heen helpen, helaas is dit iets wat ze echt zelf moet doen en willen. Als iemand een angst ergens voor heeft, en (nog) geen behoeften om er over heen te komen is dit iets wat je met rust moet laten. Natuurlijk kan je haar mee nemen en laten zien dat ze mier zoet zijn, uit eindelijk moet ze het als ze er echt angst voor heeft zelf doen!
Ik hoop dat je je droom ooit in je leven zult berijken. En ik denk dat als je het maar graag genoeg wil dat het er ooit gaat komen. Ikzelf ben nu 16, ik verdien rond de 300 euro per maand, en nu (ik ben dol gelukkig) zijn ik en mijn moeder het samen serieus aan het overwegen.
opisop_shop schreef:Hoe kom je als 13 jarige in vredesnaam aan zoveel geld per jaar? Dat is dan al je zakgeld, verjaardagsgeld en kerstgeld? Fijn dat je zoveel krijgt, dat zal voor velen niet gelden denk ik (of ik ben ouderwets haha).
Houd er rekening mee dat je vast ook leuke dingen wilt doen met je zakgeld, een mooi streven is het wel maar begin anders met de helft zodat het ook werkbaar is?
En zoek in de tussentijd een verzorgpaard, daar leer je veel van en je kunt ook aan je ouders laten zien dat je serieus bent.