Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ailill schreef:Oef, dat is best lastig oordelen zo vanachter een scherm. Maar als het echt zo is dat de bijrijdster er geen kosten/omkijken naar heeft en verder vrij spel heeft om (binnen normen en waarden) te doen wat haar uitkomt, dan mag ze heel erg in haar handjes knijpen. Zeker met zo'n meegaande eigenaar, leuk paard en toffe locatie. Half uurtje per week poepscheppen in de wei lijkt me dan echt een hele kleine moeite, na 10 jaar.
Rocamor schreef:Flink aan de arbeid? Een half uurtje drollen scheppen, 2/4 keer per maand.En wat is erop tegen om deze 30-40 minuten werkzaamheden samen te delen? Jij de ene week, je bijrijdster de andere week.
Ik snap wat je zegt over de kosten, maar als je maar 2 keer komt en daarvan ook nog "flink aan de arbeid" moet voor je ritje. Kan me voorstellen dat dat ook rauw op je dak komt als je dat niet gewend bent / ingecalculeerd hebt.
Begrijp ik het goed dat je deze vraag online gesteld hebt aan haar en niet face to face?
sureido schreef:Eens. Dat is ook een hoop waard. Voor zowel eigenaar, als bijrijder en het paard. Maar als er nooit kosten waren voor de bijrijder, nu ook niet maar de locatie beter - en dus fijner, ook voor de bijrijder. Dan mag daar, in mijn optiek, best wel en half uurtje werk per week tegenover staan.Ailill schreef:Oef, dat is best lastig oordelen zo vanachter een scherm. Maar als het echt zo is dat de bijrijdster er geen kosten/omkijken naar heeft en verder vrij spel heeft om (binnen normen en waarden) te doen wat haar uitkomt, dan mag ze heel erg in haar handjes knijpen. Zeker met zo'n meegaande eigenaar, leuk paard en toffe locatie. Half uurtje per week poepscheppen in de wei lijkt me dan echt een hele kleine moeite, na 10 jaar.
Maar andersom ook, al 10 jaar een fijne bijrijder die betrouwbaar is.
MarliesV schreef:Ik zou inderdaad haar redenen vragen (mondeling) waarom ze niet op de vraag reageert.
Misschien is er wel iets heel simpels, waardoor ze het niet ziet zitten (lichamelijke klachten waar jij niets van weet/ angst voor het werken in de weide tussen een groep paarden/ net genoeg energie om te rijden maar het uitmesten niet op kunnen brengen).
Dan kan je samen kijken naar de reden en of dit op te lossen is door het bijvoorbeeld om en om te doen of iets dergelijks.
Was/is ze wel content met de verhuizing en nieuwe stal?