Toptuiger Horonae in het Z!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Toptuiger Horonae in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 09:12

Oh man, wat voel ik me stoer zeg.
Minder dan 5 jaar geleden stuurde ik nog rond op de manegepaardjes, en mijn grote Penny droom was altijd om een keer Z te mogen rijden.

En nu is die uitgekomen!

Ik kan niet in woorden omvatten hoe trots ik ben op mijn lieve Horonae en dankbaar dat ze mij zo braaf rond wil dragen.

Als ik een lijst moet gaan maken van alles wat nog beter kan, wordt dit een erg lang topic dus dat laat ik achterwege. We hebben wekelijks les en proberen steeds meer te verbeteren. :)

Eerst even fancy binnenkomen.
Afbeelding

Leuk verhaaltje over de travers: drie weken geleden konden wij amper een fatsoenlijke travers rijden. Stap ik op een willekeurige dag op, kan ze het ineens vrijwel perfect. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :')
Afbeelding

Appuyement
Afbeelding

De voorbeentjes kunnen ook mooi kruisen.
Afbeelding

Turbo modus aan = oortjes geconcentreerd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk netjes afgroeten.
Afbeelding

Naast dressuur vliegen we ook graag over een hindernisje!
Afbeelding

En knallen we van tijd tot tijd over een cross parcours. :D
Afbeelding

Maar bovenal heb ik een paard met een gouden hart. Een echte allemansvriend die alleen maar liefde te geven heeft. Of het nou kleine kinderen zijn of bange ruiters, iedereen kan lachend een rondje op Roné rondsturen, en dat is misschien wel haar mooiste eigenschap.

Ik mag me echt gelukkig prijzen om zo'n eerlijk, lief dier de mijne te mogen noemen. <3

Spoiler:
Toevallig zag ik laatst een mooie slipjas in de winkel hangen, dus dat is nu ons volgende doel. :Y)

Lau07
Moderator

Re: Toptuiger Horonae in het Z!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:16

Wat leuk zeg! Het plezier straalt er echt vanaf. Prachtige combinatie zijn jullie samen. <3

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:16

Wat een plezier spat van de foto's af!
Wat rijd je vriendelijk met stang en trens, hoewel je ook gewoon met een normaal bitje zou kunnen rijden denk ik want je gebruikt hem helemaal niet :) heel plezierig om te zien.

Blijf lekker van elkaar genieten zou ik zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:18

Leuk paard! Zit mooie beweging op.

Het lijkt wel of je flink lengtebuiging mist vooral in je travers en appuyeren. Daar zou ik aan gaan werken dat ze niet alleen opzij gaat maar ook echt om je binnenbeen gaan buigen.

Succes!

jildou1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:22

Wat zijn jullie toch een ontzettend leuke combinatie, zo vriendelijk, veelzijdig en inderdaad zoveel lol samen. Een feestje om naar te kijken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:25

Ik weet nog dat je haar net had, wat leuk om te zien dat jullie zo ver zijn gekomen!! (en dat dat alweer zo lang geleden is :') ) Je mag trots zijn op jullie allebei!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:30

Nice!! Let er wel op dat je met beide handen gelijke inwerking hebt. Ik zie je nu nog wat verschil geven. Hierdoor zou je ook makkelijker je eigen schouders/rug/bekken iets scheef kunnen zetten. Laatste kan ik niet zien..behalve dat het je Rechterhand en daardoor ook je rechterschouder iets hoger is.

Maar prachtige prestatie! Mag opgemerkt worden!!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 22-07-20 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:31

Wat gaaf dat je dromen zo uitkomen en wat een leuk veelzijdig paard heb je!
Waarom rij je hem eigenlijk met S&T? Volgens mij kunnen jullie prima zonder!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:49

Ik vind jullie zo’n leuke combinatie, maar dat wist je al. Zo lekker veelzijdig :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:53

Wat een leuk stel zijn jullie, heel sympathiek om naar te kijken!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 09:59

Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt!

@Marisje76, ik pak de stang er inderdaad zeer zelden bij en ze is ook heel fijn om op een trensje te rijden. Om de een of andere reden helpt die dubbele teugel me om mijn handen stiller te houden, dus daarvoor vind ik het wel fijn. :)

@Yvank_, je slaat de spijker op de kop, dat is ook precies wat op mijn protocol staat en een agendapuntje in onze trainingen. Gaan we mee aan de slag!

@Knert, dat viel me ook al op op de foto's en film. Schaam schaam. :o
Ter verdediging, ze gooit echt bizar hoog op dus mijn ledematen hebben de neiging om alle kanten op te floppen. Maar ik ga er zeker mee aan de slag!

@miccamaaike, dankje! Wij rijden meestal ook gewoon op alleen trens hoor, maar de stang teugel helpt mij om de een of andere reden net een beetje om mijn handen onafhankelijk stil te houden van mijn zit.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:03

Heerlijk hoe gek je bent op je paard. En een prachtige prestatie dat jullie samen de Z hebben gehaald. Mag je zeker trots op zijn.

Voor het stukje in de spoiler mag de lengtebuiging nog beter en de gedragenheid. Om dat laatste beter te krijgen zou ik aan de snelheid in het achterbeen werken. Maar komt goed met jullie twee, lekker genieten en rustig doortrainen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:15

Jullie zijn echt een leuke combinatie om naar te kijken, paard ziet eruit alsof de tijd van zijn leven heeft.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:21

Jullie zijn mooi om te zien samen. Leuk dat je alles met haar doet. En ja, een goedhartig paard is echt goud waard.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:30

Ik vind het er super leuk uit zien! Terecht dat je trots bent. Had je ook al een winstpuntje?

Over die stang en trens zou ik overigens niet weten waarom je alleen op een trens zou moeten rijden. Je rijdt er prima mee en het is fijn om te zien dat je de stang weinig tot niet nodig hebt. Ik denk dat als je straks nog meer aan je verfijning gaat werken voor de hogere klassen dat je stang en trens daarbij een fijne bijkomstigheid zijn.
Al wil dat niet zeggen dat je het natuurlijk niet op trens kan/moet kunnen, voordat ik heel Bokt over me heen krijg...

Enige wat mij vanaf de foto's een beetje stoort zijn je handen. Die doen nog een beetje gekke dingen op sommige foto's :+
Lekker blijven oefenen, dan komt die slipjas er uiteindelijk ook wel +:)+

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:45

Wat een super leuk dier <3 Leuke combinatie!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:52

Leuke foto’s! Plezier straalt er af en je stelt haar heel vriendelijk voor!
In het geheel mag het misschien net wat meer gezet nog, maar zoals je zegt: jullie oefenen hard en al die stappen naar nog beter daar werk je aan :)
Voor nu lekker blijven genieten in die grote ring!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:02

DreamGuide schreef:
Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt!

@Marisje76, ik pak de stang er inderdaad zeer zelden bij en ze is ook heel fijn om op een trensje te rijden. Om de een of andere reden helpt die dubbele teugel me om mijn handen stiller te houden, dus daarvoor vind ik het wel fijn. :)

@Yvank_, je slaat de spijker op de kop, dat is ook precies wat op mijn protocol staat en een agendapuntje in onze trainingen. Gaan we mee aan de slag!

@Knert, dat viel me ook al op op de foto's en film. Schaam schaam. :o
Ter verdediging, ze gooit echt bizar hoog op dus mijn ledematen hebben de neiging om alle kanten op te floppen. Maar ik ga er zeker mee aan de slag!

@miccamaaike, dankje! Wij rijden meestal ook gewoon op alleen trens hoor, maar de stang teugel helpt mij om de een of andere reden net een beetje om mijn handen onafhankelijk stil te houden van mijn zit.

Nou schamen lijkt me niet aan de orde. Was meer een puntje. Omdat ik een Hollander ben en graag commentaar heb ;-)

De boodschap dat jullie enorm zijn gegroeid is veel meer op zijn plaats!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:05

Ik vind jullie zo een stoere combinatie!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:59

Wat zit je op veel foto's toch heerlijk breeduit te lachen. Kan alleen maar betekenen dat dit paard een goed gevoel geeft.

Ik ben fan van dit paard.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:01

Geweldig leuk dit! Ik kan me nog wel herinneren dat je haar toen je haar net had nog een paar keer mee hebt genomen naar de manege op vrijdagavond. Jullie zijn heel erg gegroeid samen :)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:28

@Dee_Es, klopt, ze is erg sterk van achteren maar zou wel wat vlotter mogen zijn. Lekker bezig met overgangen dus. :)

@alice0cullen, toch wel zo'n beetje het mooiste compliment wat ik krijgen kan. Dankjewel daarvoor! Ik geloof ook dat ze best heppie is.

@mavantos, nope, helaas geen puntje. De afwerking moet daar echt nog beter voor vrees ik. Mijn handen storen mij ook enorm, dus je bent niet de enige haha. Is een aandachtspuntje voor de toekomst.

@Knert, haha maakt niet uit hoor, dankjewel! Ik probeer zelf ook altijd kritisch naar mezelf te blijven kijken en te verbeteren. :D

@NatasjavE, ze is ook echt fenomenaal. Zo bizar intelligent. Ze denkt het met me mee, en dat vind ik zo'n fantastisch gevoel. Toch de reden waarom ik zo van de paardensport hou.

@MoriMann, haha, ja op Bleijenberg, vroegah. We zijn een hoop veranderd sindsdien!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:11

DreamGuide schreef:
@Dee_Es, klopt, ze is erg sterk van achteren maar zou wel wat vlotter mogen zijn. Lekker bezig met overgangen dus. :)

@alice0cullen, toch wel zo'n beetje het mooiste compliment wat ik krijgen kan. Dankjewel daarvoor! Ik geloof ook dat ze best heppie is.

@mavantos, nope, helaas geen puntje. De afwerking moet daar echt nog beter voor vrees ik. Mijn handen storen mij ook enorm, dus je bent niet de enige haha. Is een aandachtspuntje voor de toekomst.

@Knert, haha maakt niet uit hoor, dankjewel! Ik probeer zelf ook altijd kritisch naar mezelf te blijven kijken en te verbeteren. :D

@NatasjavE, ze is ook echt fenomenaal. Zo bizar intelligent. Ze denkt het met me mee, en dat vind ik zo'n fantastisch gevoel. Toch de reden waarom ik zo van de paardensport hou.

@MoriMann, haha, ja op Bleijenberg, vroegah. We zijn een hoop veranderd sindsdien!

Jammer dat je toch nog geen puntje had, maar die komen wel! Jullie zijn een hele leuke combinatie :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:14

Gave foto’s, echt een stoer paard!
Lekker genieten samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:31

Mijn paard is goed opgevoed: ze stopt altijd keurig voor overstekende bakkabouters. :D
Dit onderschrift zegt precies wat voor een paard je hebt en welke baas het paard heeft.
Tuigers ze zijn en blijven stoer.
Het feit dat je het tot de Z hebt geschopt zegt meer dan genoeg over jullie samenwerking.
De fijnafstemming komt vanzelf wel.