Ik rijd nu zelf eigenlijk 2 jaar paard en zoals ze het in de volksmond wel is noemen, het paardenvirus is wel degelijk toegeslagen. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik over 2 jaar een eigen paard wil gaan aanschaffen. Ik ben mijzelf dus de afgelopen weken toch een beetje aan het inlezen, veel informatie van dit topic afgehaald en heb wel ongeveer een beetje een mening van wat ik zou willen.
Ik zou een paard willen voor het puur recreatief rijden, qua kleur wil ik toch wel echt een zwart paard en is dus echt mijn eerste eigen paard. Ik kijk ongeveer rond de leeftijd van 8-12 jaar oud en heb een aanschafprijs van maximaal 5000,00.
Het is geen pré maar vind het springen in de lessen toch wel leuk om af en toe te doen. Ik doe geen wedstrijden dus weet niet of het belangrijk is om te vermelden haha

En wat informatie over mezelf: Ben 1,94, slank en lengte bij mij speelt dus ook nog wel een rolletje.
Ik ben nog niet super super qua kennis in paardenrassen maar qua uiterlijk vind deze rassen werkelijk waar prachtig, De fries, Arabier en de Shire horse.
Mijn vraag is dus eigenlijk, wat zouden jullie aanraden qua eerste paard ? Welk ras of waar mee te beginnen.....
Dank jullie wel alvast voor jullie hulp