Hier een klein paspoortje:
Velvet MH
Niveau x Ahorn
1.66m
Haar aangekocht om lekker buiten mee te rijden en af en toe een sprongetje te maken.
Op dit moment is ze wat aan de dikke kant.
Ze heeft 1.5 jaar stilgestaan, voorheen L gesprongen.
Ik heb haar zondag en maandag even laten wennen, dit ging al heel snel waardoor ik gister langzaam aan een paar rondjes op haar heb gestapt om even aan te voelen.
Plan voor de komende tijd is veel longeren, dan kan ze zonder dat ik haar in de weg zit weer een beetje haar lichaam loswerken, spieren opbouwen, conditie opbouwen en wat afvallen.
Hieronder een paar foto’s van haar eerste dagen bij mij

Foto 1.
Net gearriveerd op de stal waar ik sta, ze had een aantal jaren (vermoed ik) geen contact meer gehad met een ander paard, dus dat ze ineens contact kon maken met de buurman was even wennen! Ze liep de eerste 2 dagen dan ook als een hengst door de stal als ik haar mee nam.

Foto 2,3,4 en 5
Ook tegelijk dag 2, heb ik haar voor het eerst even los laten lopen in de binnenbak.
Even alleen de beentjes strekken, even koppie naar wat anders en alle indrukken eruit lopen.
(Dankjewel kristy1998x voor de foto’s

Foto 6 en 7
Dag 3, ze ziet er daar al een stuk ontspannender uit als de eerste 2 dagen, erg fijn om te zien!

Foto 8,9 en 10
Voor het eerst samen gestapt in de bak, wat een heerlijk paard! Even een paar rondjes aangevoeld als basis, en daarop mijn training voor de komende periode aangepast zoals in het begin vermeld

Zaterdag komt de smid, ze is 5 weken geleden naar de smid geweest, echter vind ik dat er nog wel het e.e.a. Verbeterd kan worden aan haar voeten dus gewoon voor de zekerheid even een afspraak gemaakt.
Ik zal regelmatig updates plaatsen over de voortgang van haar