Samen delen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Samen delen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 08:10

Eerder was het zo dat mijn dochter mijn paard wel eens pikte om er een rondje op te kunnen rijden.

Afbeelding

Tegenwoordig ligt dat anders :D , nu pikt mama dochters paard af en toe om er een rondje op te mogen rijden!

Sinds een ruime week heeft dochterlief (11) namelijk een heus groot paard gekregen, waar ze lekker mee kan leren en genieten. En laat het nu zo zijn dat mama daar ook best op past en dat het een heel leuk paard is, dus nu delen we eens andersom :+ Maar, eerlijk is eerlijk, over een tijdje staat mama langs de kant en rijdt dochter de sterretjes van de hemel samen met haar knappe Aik <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Re: Samen delen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:15

Ontzettend mooi paard en leuk als je een hobby kunt delen! Ik denk wel dat als he het vaker wilt doen je voor een ander zadel moet kijken in je eigen inch, dit lijkt wat klein.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 08:18

Dank je. De inches zijn goed, maar het is eentje met een diepe zit, ik vind hem voor mij ook niet fijn (meteen rugpijn na dit ritje). Gelukkig ligt mijn eigen zadel er ook goed op, dus als ik eens weer deel dan mag die er even op :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:19

Muronia schreef:
Dank je. De inches zijn goed, maar het is eentje met een diepe zit, ik vind hem voor mij ook niet fijn (meteen rugpijn na dit ritje). Gelukkig ligt mijn eigen zadel er ook goed op, dus als ik eens weer deel dan mag die er even op :)

Dat kwaaltje heeft je dochter vast geen last van. _O-

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:25

Wat leuk om het zo samen te doen. Tip voor je dochter: de voeten niet zo ver in de beugels steken ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 08:33

KimD schreef:
Muronia schreef:

Dat kwaaltje heeft je dochter vast geen last van. _O-

Gelukkig niet!

Wijsje bedankt voor je tip, je hebt helemaal gelijk hoor. Ze weet het zelf ook, maar dat is nog best lastig. Ik heb haar een tijd met van die korfjes laten rijden omdat het eerder nog veel erger was. Nu zijn het nog momenten dat ze het vergeet, dan zeg ik er iets van en dan gaat de voet weer goed in de beugel (totdat ze het even weer vergeet).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 06:38

Deze moet ik ook nog even delen. Mn twee (b)ruintjes bij elkaar <3
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:47

De kudde wordt steeds groter. Leuk dier!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:48

Eerlijk gezegd vind ik je te groot/zwaar voor het paard.
Wel hele mooie paarden.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:54

Leuk beeld zo, moet je kunnen, zo delen! :)

Te groot/zwaar zie ik precies niet meteen. Tuurlijk ben je wat zwaarder, maar ik denk nu niet dat het hier grandioos in de weg zit ofzo. Nu niet om een drogreden aan te halen, maar ik heb vrouwen in mijn vorige club gezien die niet eens zouden mogen opstappen als het aan mij lag, welk paard dan ook. En die reden dan ook nog eens lange afstanden, geen dressuur. Ik vind jou nog gewoon oké hier. Je rijd netjes!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:00

_Mir schreef:
Wel hele mooie paarden.

Wat een oliebol reactie zeg. Weet jij wat TS weegt?

@TS: Leuk dat je dit kan delen met je dochter! Ze boft maar met zo'n moeder!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:36

Doubtless schreef:
_Mir schreef:
Wel hele mooie paarden.

Wat een oliebol reactie zeg. Weet jij wat TS weegt?

@TS: Leuk dat je dit kan delen met je dochter! Ze boft maar met zo'n moeder!

Ach ja.. was even vergeten dat je op bokt geen mening mag uiten. ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:14

_Mir schreef:

Sommige meningen moet je niet willen uiten

TS wat een leuk paard! Succes gewenst samen, en heel veel plezier maar dat zit wel goed zo te zien!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:18

Ik ben er mee eens dat je niet met dit zadel moet gaan rijden, je zit helemaal achterop wat voor de paardenrug niet ten goede komt. ook heb ik het idee dat het zadel achterover kantelt..kijk maar eens naar de zweetbladen, het ligt niet recht.
Verder zijn het leuke paarden :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:34

_Mir schreef:

Er wordt toch helemaal niet gevraagd wat jij van het gewicht van TS vind? Stoer hoor, beetje lopen rellen vanachter je scherm.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:40

Wat een leuk paard.
En wat rijd je dochter er heerlijk op weg.
Ik zou hem volledig aan je dochter overlaten, zo te zien heeft ze daar genoeg rijervaring voor.
En ik vind jou voor het paard toch wel te groot.

Overigens lijkt het zadel ook bij je dochter achterover te liggen.
Dat zou ik even na laten kijken :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 07:38

Eerlijk is eerlijk, ik vind mij niet te groot of zwaar voor dit paard. En ik weet dat ik niet de lichtste en kleinste ben. Daarom stap ik zelf ook niet meer op Wainonia en ook niet op Florentino (2 andere paarden van mij). Deze heeft met mijn gewicht helemaal geen moeite en is ook in goede conditie (onder het zadel en voor de wagen) en is echt een robuust type. Als ik merk dat ie moeite met me heeft, dan zou ik het niet doen, zo eerlijk ben ik zelf ook wel. En zekers dat mijn dochter het met hem verder mag gaan doen, maar voor mij is het leuk om hem een beetje op niveau (hij liep tot een paar maanden geleden goed mee in de Z2) te houden in de tussentijd.

Met het zadel ben ik het wel eens. Ik heb dit zadel voor hem en mn dochter aangeschaft. Het is een Fryso Legacy. In stilstand ligt hij niet achterover maar in beweging dus wel omdat dit paard in beweging zakt vanachter. Gisteren hebben we mijn euroriding er eens op gelegd en die vind ik er eigenlijk beter op passen. Ik denk dat ik er ook 1 voor hem ga zoeken, ik wil wel dat elk paard hier zijn eigen zadel heeft.
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:31

Dit zadel lijkt zo vanaf de foto inderdaad een stuk beter te liggen.

Te zwaar zal ook wel meevallen denk ik. Daar vind ik dat tegenwoordig te snel over gemiept word.
Maar zo die eerste foto van je denk ik, niet zo'n mooie combi.
Laat fijn de dochter verder rijden :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:36

Leuk paard! Lekker af en toe bij blijven rijden, is alleen maar fijn voor je dochter.
Veel plezier samen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:52

Ik vind je voor je andere paarden niet te zwaar hoor. Het beeld wordt vertekend door het zadel. Je zadel is dan eerder te klein dan dat jij te groot bent.

Mir, je mening geven mag maar het is wel zo netjes om dat dan te onderbouwen waarom jij dat vindt. Dan kan iemand het met je eens zijn of niet, inclusief TS. Door enkel zo'n oneliner erin te gooien, veroorzaak je ruis en krijg je oneliners teruggegooid. En dat doet afbreuk aan deze topic. Heel erg offline maar met de intentie om het leuk te houden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:25

Mijn zadel zit toch fijner. Beugels nog een gaatje langer een volgende keer.
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:36

Persoonlijk vind ik het zadel en het gewicht wel erg ver naar achteren liggen, of je te zwaar bent kan ik niet met zekerheid zeggen dus daar zal ik geen mening over geven, maar het zadel eindigt best ver naar achteren en het gewicht ligt daardoor ook een eind naar achteren. Op een paard met een langere rug zou dat misschien kunnen, maar ik vind dit wel erg dicht op de lendenen en zou dat zelf absoluut niet willen, het is zo'n kwetsbaar gebied.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:37

De laatste 2 foto's zijn dan ook met een ander zadel, die ook wat korter is. De Fryso gaat weg.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:39

Muronia schreef:
De laatste 2 foto's zijn dan ook met een ander zadel, die ook wat korter is. De Fryso gaat weg.

Ik heb het juist over de laatste twee foto's die je geplaatst hebt. Al viel het me ook op bij de eerdere foto's. Is het zadel aangemeten door een zadelpasser?
Bij je dochter valt het wel mee, omdat zij met haar smallere gestalte meer in het midden van het zadel zit (en in principe dus met een korter zadel kan rijden).
Laatst bijgewerkt door Suliko op 17-06-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:40

Tweede zadel ligt absoluut niet achterover. En nee die is niet aangemeten op dit paard maar op mijn andere paard.