Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Hoezo zouden die paarden je toekomst belemmeren?Als je zelf geen wei meer hebt,zoek dan een pensioenstalling voor ze. aangezien je er niet meer op rijdt kan dat een eenvoudige niet-dure accomodatie zijn.
linda_arnold schreef:Hier ook altijd de paarden aangehouden tijdens en na mijn studie. Het enige punt wat ik kan inbrengen is dat je met je vriend op 1 lijn moet zitten over de verplichte maandelijkse kosten en je tijdsbesteding. Jouw aandeel in de gezamenlijke kosten in de toekomst etc.
Gydja schreef:Deze reacties geven me heel veel opluchting om te horen dat bijna iedereen hier het voor elkaar heeft gekregen om de paarden te houden na de studie.
Mijn ouders zijn bang dat de paarden me belemmeren in mijn ontwikkeling omdat ik niet compleet vrij ben om te doen wat ik wil in mijn leven. Ik moet bij het zoeken van een huis al rekening gaan houden waar ik mijn paarden ga neer zetten. Daarbij kan ik niet zomaar een weekend weg blijven bij vrienden. In hun ogen is dat een belemmering. In mijn ogen is dat een keuze.
Wat @Willekes zegt, wat zegt je hart? Mijn hart zegt dat ik ze moet houden. En ik wil het sowieso een kans geven voordat ik ze überhaupt weg doe. Vooral omdat de IJslander een blessure heeft en ik me het nooit zou kunnen vergeven als ze op een verkeerde plek terecht komt.
Duhelo schreef:Gydja schreef:Deze reacties geven me heel veel opluchting om te horen dat bijna iedereen hier het voor elkaar heeft gekregen om de paarden te houden na de studie.
Mijn ouders zijn bang dat de paarden me belemmeren in mijn ontwikkeling omdat ik niet compleet vrij ben om te doen wat ik wil in mijn leven. Ik moet bij het zoeken van een huis al rekening gaan houden waar ik mijn paarden ga neer zetten. Daarbij kan ik niet zomaar een weekend weg blijven bij vrienden. In hun ogen is dat een belemmering. In mijn ogen is dat een keuze.
Wat @Willekes zegt, wat zegt je hart? Mijn hart zegt dat ik ze moet houden. En ik wil het sowieso een kans geven voordat ik ze überhaupt weg doe. Vooral omdat de IJslander een blessure heeft en ik me het nooit zou kunnen vergeven als ze op een verkeerde plek terecht komt.
Nee hoor, huis kiezen naar keuze en dan een stalling in de buurt zoeken. Voordeel met de pensioenpaarden is dat je op zich veel meer keuze hebt, je hebt nl geen faciliteiten of een bak nodig. Dus kan je kiezen om in de buurt een stukje weiland te huren, als je meerdere hectares kan huren dan hoef je enkel een schuilstal waar je hooi in kan hangen en water erop te hebben, dan hoef je nl niet uit te mesten en een grote oppervlakte wordt niet kapot gelopen. Kleinere weitjes zijn iets arbeidsintensiever, maar ook dat hoeft geen probleem te zijn.
Of je kan opteren om ze in een stal met verzorging in te zetten, die dan ev wat verder van huis is, maar waar je niet iedere dag naartoe moet.
Weekendjes weg doe ik hier ook gewoon en ik heb er drie in eigen beheer. Beetje plannen (ik heb een bak van 500 liter water = 3-4 dagen, kan er ev nog bijzetten, en een hooiruif waar voor minstens 4 dagen (of tot een week als ik prop) hooi in kan.
Dan heb ik enkel iemand nodig die eens per dag passeert om er een vitaminebrokje in te stoppen en te checken of water en hooi nog ok is.
SillyB schreef:linda_arnold schreef:Hier ook altijd de paarden aangehouden tijdens en na mijn studie. Het enige punt wat ik kan inbrengen is dat je met je vriend op 1 lijn moet zitten over de verplichte maandelijkse kosten en je tijdsbesteding. Jouw aandeel in de gezamenlijke kosten in de toekomst etc.
of dus je paarden hebben/houden voor je vriend vind en hem al vroeg vertellen dat ze er nou eenmaal bij horen. Zo heb ik het gedaan in ieder geval haha