alleen ging het niet echt zoals gepland en kocht ik een veel te dikke, onverzorgde tinkermerrie. (die al reeds 4 veulens gehad heeft helaas, hierdoor haar slechte bouw..)

Maak kennis met Vlekje, een Tinkermerrie van 6 jaar oud en 1,28m hoog.
De eerste foto die ik van haar maakte

En thuis..

Ze was volgens de verkoper zadelmak, maar thuis bleek ze toch niet zo zadelmak te zijn als gezegd
en zijn rustig aan begonnen met het (opnieuw) beleren. Omdat ik op de markt enkel projectjes kocht, zag ik haar ook als project..

Het beleren ging zeer vlot, alleen merkte ik op dat het zadel niet goed paste ondanks het een boomloos zadel is en ik er ook mijn evenwicht niet in vond omwille mijn beperkingen (o.a. uitvalsverschijnselen linkerbeen). Hierdoor besloot ik over te gaan naar een Wintec, die werd aangepast maar uiteindelijk langs geen kanten passte.

We gingen ook naar de zee, eindelijk een droom die werkelijkheid werd. En wat was ze braaf!

In februari een andere zadelpasser laten komen en al snel werd het ons duidelijk dat mevrouw haar bouw niet mee had, maar ook niet haar maat. Na tientallen zadels te passen, vonden we hét zadel en werd het tijd om enkele weken te wachten. Intussen hielden we ons bezig met samen wandelen en longeren.

In maart kwam het zadel eindelijk toe, maar omwille ziekte heb ik het zadel pas begin mei in gebruik kunnen nemen.

We zijn nu juni en mevrouw gaat met sprongen vooruit!
Het zadel ligt inmiddels niet 100% meer, maar over 2 weken komt de zadelpassen opnieuw.

Vandaag mocht ze nog eens aan het werk en het word als het ware een echte sportpoownie

En niet alleen lichamelijk heeft ze een hele metamorfose ondergaan, maar ook haar hoeven. We zijn er nog niet, maar langzaam komen we er zeker!

Ze werd gekocht met de intentie voor verkoop, ondanks ze enkele cm's groter was als wat ik zocht..maar hé, ik had een bijrijdster voor mijn menpony die ook kon rijden dus dat ging wel goed komen. Alleen ben ik zelf aan de slag gegaan na 5 jaar niet meer paardgereden te hebben en heb ik de smaak weer volledig te pakken...
En zo werd deze lieve, dikke prachtige marktpony voor verkoop plots een blijvertje, die mijn hartje gestolen heeft