ik hoorde dat er een nieuwe paardenfilm uitkomt! Eindelijk weer dacht ik!
Nou was ik benieuwd wie hier al meer over gehoord heeft en wanneer dat die uitkomt of al uit is!
het lijkt mij een mooie film

Het verhaal:
Charles Howard koopt in 1936 een paard dat hij wil trainen als renpaard. Maar de trainers hebben niet veel succes. Na twee jaar proberen geven ze het op. Maar Howard ontdekt het verborgen talent van zijn paard.
Hij schakelt twee mannen in om het paard te trainen op een ongebruikelijke manier. De experts zijn niet onder de indruk, maar de training werkt wel.
In 1938, tijdens de Grote Depressie in Amerika, wordt het hele land op z'n kop gezet door een ondermaats paard Seabiscuit, dat de onwaarschijnlijke titel 'Renpaard van het Jaar' weet te behalen. Het menselijke verhaal achter deze overwinning schuilt in het leven van drie mannen die allemaal te lijden hebben gehad onder de economische malaise. Miljonair Charles Howard (Jeff Bridges) is vrijwel alles kwijt wat hij bezat. De halfblinde Johnny 'Red' Pollard (Tobey Maguire) moet zijn kostje als jockey zien te verdienen in de racewereld. En cowboy Tom Smith (Chris Cooper) zit al maanden zonder werk. De samenwerking tussen de drie mannen leidt tot een knap staaltje van doorzettingsvermogen.

Nog een mooi plaatje uit de film.

Kan me natuurlijk ook vergissen...