Het opgeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:46

Ik zit wel met een probleempje helaas,
Ik rijd elke zondag 1 uur paard maar dat is het wel. Ik vind dit vreselijk saai worden omdat ik al vrij lang paardrij en nooit echt een buitenrit of een sprong heb gedaan. Ik zocht toen naar een verzorgpony. Geen matches gehad jammer genoeg. Het verzorgpony zoeken is langzaam maar zeker weggegaan. Ik heb een baan en ook nog school maar toch verlang ik meer met de paarden bezig te zijn. Een paard dat eigenlijk “van mij” is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:48

Kun je geen paard leasen op een manege?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:50

Zijn er geen lessen op de manege waar je wel mag springen of een buitenrit mag maken?
Ik meende dat dit bij de meeste maneges toch wel gebruikelijk is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:56

Als het je echt gaat om te mogen buitenrijden en springen ,dan zal het zeker moeilijk zijn om een verzorgpony te vinden. Dan wordt het toch eerder eigen pony aanschaffen of een pony leasen die geschikt is voor wat jij wilt.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:00

Doe je in de lessen wel eens een buitenrit of springlesjes? Anders een manege zoeken die dit wel aanbied. Bij ons op de manege gaven ze zelfs crosslessen. Super vet was dat!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:27

Misschien toch nog eens proberen voor een verzorg of lease paard? Als ik een verzorger zocht zou bij mij buiten rijden springen prima zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:32

Er zijn maneges met aparte springlessen en buitenritmogelijkheden. Bij ons kun je ook werken aan de hand, equikinetic, op cursus om meer te leren over alles wat met paarden en hun verzorging te maken heeft of een pony leasen. Als een verzorgpony niet lukt, kun je dus ook eens verder kijken naar een andere manege met wat meer mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:46

Bij onze manager bieden ze dit niet helaas. Andere manege wordt het ook niet want ben al van manege verwisseld en we hebben er maar 2 in de buurt. Moet hiervoor 20 min fietsen ://.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:49

20 minuten fietsen is niet zo ver natuurlijk.
Misschien ligt er wel een andere manege op 45 minuten fietsen die het wel geeft. :)

Natuurlijk kun je ook verder met het zoeken van een verzorgpaard.
Maar of je daar dan mee mag springen of op buitenrit is ook per eigenaar verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:52

_Penotti schreef:
20 minuten fietsen is niet zo ver natuurlijk.
Misschien ligt er wel een andere manege op 45 minuten fietsen die het wel geeft. :)

Natuurlijk kun je ook verder met het zoeken van een verzorgpaard.
Maar of je daar dan mee mag springen of op buitenrit is ook per eigenaar verschillend.

Klopt maar daar heb je wel vaker iets meer vrijheid in het doen van dingen. Ik heb al rond gekeken naar maneges maar die zitten vaak een 50+ min verderop.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:55

Ik kan natuurlijk niet in je tijdschema kijken en weet niet wat je allemaal moet doen in het weekend. Want misschien heb je veel huiswerk of een bijbaantje. :)
Maar als dat niet is, is een uur fietsen dan erg als je wel een manege kunt vinden waar je wel weer meer kunt leren?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:59

Ik zie in je profiel dat je 14 bent, klopt dat? Veel mensen die een verzorgster zoeken hebben liever een wat ouder iemand. Het kan dus zomaar zijn dat je over een paar jaar wat makkelijker een verzorgpony bij jou in de buurt vindt. Misschien dat je tot die tijd op de manege kan blijven rijden om zo veel mogelijk bij te leren. Of misschien biedt iemand wel privé lessen aan op een eigen paard?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:02

Een verzorgpony is leuk! Het verschilt per eigenaar inderdaad wat je ermee mag doen. Heb je al geprobeerd om in de buurt rond te vragen of iemand een verzorgster zoekt? Zo had ik mijn verzorgpaarden gevonden. Je kunt ook een advertentie op bokt markt of marktplaats plaatsen dat je opzoek bent naar een verzorgpony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:14

CastaMickey schreef:
Ik zie in je profiel dat je 14 bent, klopt dat? Veel mensen die een verzorgster zoeken hebben liever een wat ouder iemand. Het kan dus zomaar zijn dat je over een paar jaar wat makkelijker een verzorgpony bij jou in de buurt vindt. Misschien dat je tot die tijd op de manege kan blijven rijden om zo veel mogelijk bij te leren. Of misschien biedt iemand wel privé lessen aan op een eigen paard?

Klopt dat ik 14 bent!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:20

Is het ook niet mogelijk om eens een priveles te nemen? Met dressuur kun je ook onwijs veel en ben je nooit uitgeleerd. Als je niet verder wik fietsen, kan je wel proberen om dressuurmatig verder te komen :)

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:27

Welke omgeving kom je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:28

Bowo schreef:
Is het ook niet mogelijk om eens een priveles te nemen? Met dressuur kun je ook onwijs veel en ben je nooit uitgeleerd. Als je niet verder wik fietsen, kan je wel proberen om dressuurmatig verder te komen :)

Bedankt voor de tip maar als ons dressuurmatig verder wou was deze topic er niet :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:29

Yadano78 schreef:
Welke omgeving kom je?

Nunspeet

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:30

Citaat:
Bedankt voor de tip maar als ons dressuurmatig verder wou was deze topic er niet :') .

Ik moet zeggen als je bij mij hier op een pony zou komen rijden en dit je instelling is, je weer op je fietsje naar huis mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:32

_Penotti schreef:
Citaat:

Ik moet zeggen als je bij mij hier op een pony zou komen rijden en dit je instelling is, je weer op je fietsje naar huis mocht.

Mijn excuses? Het was eigenlijk als grapje bedoeld.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:35

Dat is mooi dat je dat als grapje bedoeld.
Heb hier wel eens manegeruiters gehad die dat dus zonder grapje serieus bedoelde. Vandaar mijn reactie :)
Ze reden al zo lang dat dressuurles niet meer nodig was.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:39

_Penotti schreef:
Dat is mooi dat je dat als grapje bedoeld.
Heb hier wel eens manegeruiters gehad die dat dus zonder grapje serieus bedoelde. Vandaar mijn reactie :)
Ze reden al zo lang dat dressuurles niet meer nodig was.

:evaw:

Geef mij maar nu een keertje springles :o

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:39

Misschien kan je op de manege wel springles krijgen als je privéles neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:42

Kanzi schreef:
Misschien kan je op de manege wel springles krijgen als je privéles neemt.

Ze geven geen springles hier helaas.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:43

Als je geen ervaring hebt met buitenrijden of springen dan lijkt me de kans klein dat je dat wel met een verzorgpony mag tenzij er begeleiding is van iemand met verstand.
Ga opzoek naar een andere manage en ga eens op ponykamp.