Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Heleennn schreef:Dat is voor sommige wel een reden ja, maar dan zou je al x keer na mekaar de pil moeten doorslikken ipv ongesteld te worden om het volledig te kunnen vermijden. Dat is niet gezond. Het is nou eenmaal vervelend, maar ik denk dat je dan beter op zoek gaat naar een goede pijnstiller die werkt voor jou ipv de pil te gaan slikken. Dat is geen absolute garantie op een minder pijnlijke menstruatie
Suzywuzy schreef:Ik twijfel gewoon heel erg want wil niet perse voor “niks” de pil slikken, ik heb al een tijdje niet op men regelmatigheid gelet maar ben 2x deze maand geweest dacht ik. Ik ga wel een dagboekje bij houden :’)). Ook wordt ik er echt zwaar somber van.
Elsa7 schreef:Suzywuzy schreef:Ik twijfel gewoon heel erg want wil niet perse voor “niks” de pil slikken, ik heb al een tijdje niet op men regelmatigheid gelet maar ben 2x deze maand geweest dacht ik. Ik ga wel een dagboekje bij houden :’)). Ook wordt ik er echt zwaar somber van.
Ik kan de app Clue heel erg aanraden.
De rest is eigenlijk wel genoemd. Je kunt hele nare bijwerkingen krijgen, maar voor hetzelfde geldt krijg je ze niet. En daar kom je alleen achter door het te proberen.
silverdapple schreef:De meeste vrouwen in mijn omgeving zijn toch echt rond hun 14e à 16e begonnen met de pil, hoor? Dus zo gek vind ik de vraag niet.
TS, onregelmatigheid is gedurende de eerste twee jaar van je ongesteldheid normaal. Daarna moet je toch wel merken dat het regelmatiger wordt. Een dagboekje bijhouden is een slimme zet, noteren wanneer je eerste dag is, laatste dag en als je het merkt, wanneer je eisprong gebeurt.
Vaak helpt de pil om de pijn te verminderen. Ook, omdat je hormoonhuishouding stopt met schommelen, heb je minder last van bijbehorende klachten zoals wat je opnoemt somberheid. Dus je zou ervoor kunnen kiezen om gewoon de pil te slikken zodat je regelmatig bent (mocht dit niet het geval zijn en ben je dus al die eerste twee jaar voorbij) en minder last hebt van bijbehorende klachten. Of om hem gedeeltelijk door te slikken (2 à 4 keer per jaar ongesteld zijn) of volledig door te slikken. Dat kun je allemaal echter beter overleggen met je huisarts.
Maarrr zoals iemand hierboven al zei: er is ook speciale pijnstilling voor ongesteldheid, dat zou je ook verlichting kunnen bieden.
Suzanne F. schreef:Nou aan de pil omdat je het vervelend vindt is niet echt een geweldige reden denk ik. Als je nou half doodbloedde en elk half uur je moest verschonen omdat anders alles onder zat is het nog anders. Je bent nog erg jong en nee ongesteld zijn is niet leuk. Maar dat ben je nog ongeveer 45 jaar dus je kan er beter vrede mee krijgen. Ik zou nog niet zo jong aan de hormonen gaan als het niet echt noodzakelijk is.
Brainless schreef:Suzanne F. schreef:Nou aan de pil omdat je het vervelend vindt is niet echt een geweldige reden denk ik. Als je nou half doodbloedde en elk half uur je moest verschonen omdat anders alles onder zat is het nog anders. Je bent nog erg jong en nee ongesteld zijn is niet leuk. Maar dat ben je nog ongeveer 45 jaar dus je kan er beter vrede mee krijgen. Ik zou nog niet zo jong aan de hormonen gaan als het niet echt noodzakelijk is.
Waarom er aan moeten wennen als het niet nodig is?
Mijn meiden waren ook ca 14 jaar toen zij aan de pil gingen en mogen deze ook gewoon doorslikken.
Mijn oudste dochter (nu 18) gaat nu voor de prikpil en hoopt dan (voorlopig) niet meer ongesteld te worden.
Suzanne F. schreef:Vrouwen zijn toch niet voor niets ongesteld? Ik vind het maar een vreemd idee dat je met 14 jaar begint met de pil en nooit meer ongesteld wordt. Dat is toch niet gezond?