Wat gaat de tijd toch snel, Pluis wordt de 28ste alweer 10 jaar.
En dat betekend dat ik hem alweer bijna 7 jaar ken/heb.
Twee jaar van die tijd ben ik zijn verzorger geweest, en na die twee jaar is hij van mij

O1. De eerste week dat ik hem zag, we gingen hem zadelmak maken en daar hoort een 'before' foto bij.
Ik zeg het niet graag maar de knapste was hij zeker niet.

O2. Zo was hij al heel gauw heel braaf onder het zadel, en drie kwart jaar later reden we onze eerste wedstrijdje.
Zijn lange haren waren eraf en hij was lekker rond

O3. Ik had altijd best wel de gedachten van; 'Een jong paard moet alles zien, alles meemaken zodat hij weet wat hij leuk vind later.' Dus Pluis ging mee naar de zandverstuiving, hij ging mee zwemmen.
We maakte onze eerste sprongetjes. Alles met mate en met tijd want een jong paard wou ik niet teveel belasten.

O4. En toen twee jaar later, hij kwam tekoop te staan van zijn huidige eigenaar.
Ik was 15 midden in mijn examen jaar.. En wat doe je? Juist heel sneaky een paard kopen zonder dat je ouders ervan af wisten..
Dus wat eigenlijk een afscheid was, was een nieuw begin voor mij.

O5. Toen sloeg juli 2015 beetje het noodlot bij mij toe, ik had een scooter ongeluk gekregen en of ik ooit nog normaal kon gaan paardrijden was de vraag.
Toen heb ik veel verschillende dingen gedaan met Pluis, veel wandelen, grondwerk, vrijheidsdressuur en vrijspringen. Hier werd onze band nog sterker van en hij was zo voorzichtig als hij merkte dat ik pijn had.

O6. Als snel merkte ik lichamelijk dat deze stalling niks voor mij was, ik moest teveel zelf doen en dat ging gewoon niet meer.
Dus snel verplaatst naar een andere stalling. En eindelijk kon ik weer beginnen met rijden. Wel is waar een kwartiertje maar mijn geluk kon niet meer op.

O7. Dit jaar van 2016 tot 2017 was voor ons vooral een voorbereiding op de eper paarden vierdaagse.
En wat deed hij het goed, ik heb een hele week genoten met hem.

O8. En zo komen we aan in 2018. En dit was voor mij zo'n raar jaar. Ik hield helemaal niet van crossen en springen. Maar Pluis wel! En daar kwamen we in januari achter dat hij dit liever doet dan al het andere.

O9. En zo kwam ik nog achter een gekke hobby van hem, hij wou zwemmen alleen maar zwemmen!
Ruikt hij water dan lag hij er al bijna met een bommetje in.

10. En van de ene cross gingen we naar de andere, hij vond het geweldig. Mijn gezicht zegt nogsteeds wat anders

11. In 2019 toch maar de stoute schoenen aangetrokken en beginnen met lessen voor het springen, en zo reden we onze eerste BB parcourtjes.

12. Dressuur? Deden we ook nog, enkel alleen voor mij want hij wou liever over die witte hekjes heenspringen. We hebben onze punten al wel voor het L.

13. Ja nadat we bijna een jaar foutloos waren in de BB zijn we toch maar B gaan starten. We hebben dus al 1 winstpunt binnen met 5 parcourtjes.

14. En omdat we eindelijk onze winstpunt hadden gehaald konden we officieel eventing gaan starten.
Vlak voor het corona gebeuren zijn we nog gestart in Ermelo.

15. Er is veel gebeurd in die 7 jaar, ik had nooit durven dromen dat het zo'n wereld paard zou worden.
Draait nergens zich voor om. Laat mijn nichtje van 9 op hem rond hobbelen. Loopt voor mij zo nu en dan lekker zijn rondje dressuur. Zolang ik hem maar tevreden houd met veel bos en sprongetjes.
Als afsluiter deze mooie foto van Pluis tussen de heide bloemetjes

Super bedankt voor het kijken!
Ik ben aan het nadenken om een geweldig baasje voor hem te gaan zoeken. Mocht je interesse hebben mag je me een berichtje sturen. En de reden hiervan mag je natuurlijk ook altijd vragen