Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:Als het meer energie kost dan het oplevert zou ik het loslaten. Kan ze het dier zelf betalen? Dan zou ik hem haar kado geven en wat anders voor mezelf zoeken.
Overigens gaat het zelden goed hoor, samen een paard kopen.
pateeke schreef:Ik heb ook een paard gehad, samen met een vriendin. In het begin ging dat goed, maar na verloop van tijd werd ook duidelijk dat we toch andere dingen belangrijk vinden, anders omgaan met bepaalde zaken. Vriendin heeft mij toen uiteindelijk voor de keuze gesteld: paard van haar overkopen of aan haar verkopen. Ik heb na een tijdje nadenken voor het tweede gekozen omdat ik dacht een paard te kunnen vinden dat beter bij mij zou passen. Ik heb daar heel veel spijt van gehad en dat was een moeilijke periode. Maar uiteindelijk ben ik wel blij dat het zo gelopen is. Het heeft een hele tijd geduurd eer de vriendschap weer hersteld was, maar uiteindelijk zijn we nog altijd wel bevriend en heb ik nu een schat van een pony die ik in tegenstelling tot mijn vorig paard voor 100% kan vertrouwen.
Wat je in jouw situatie moet doen, daar kan alleen jij een keuze in maken natuurlijk. Maar inderdaad: het vraagt heel erg veel een paard delen met een ander en steeds in discussie moeten gaan. Probeer eens na te gaan wat de voor en nadelen zijn van zowel het samen houden van het paard als dit beëindigen.
pairadice schreef:Wat is de reden dat zij 4-6 uurtjes max voldoende vindt? Wat ik me kan voorstellen is dat het paard staat op een paddock zonder gras of hooi. Ik heb mijn paard het liefst 24/7 buiten, maar zonder enige vorm van ruwvoer krijg je problemen in met maag- darm stelsel. Paarden kunnen niet veel langer dan 5 uur zonder ruwvoer...
AmoorM schreef:pairadice schreef:Wat is de reden dat zij 4-6 uurtjes max voldoende vindt? Wat ik me kan voorstellen is dat het paard staat op een paddock zonder gras of hooi. Ik heb mijn paard het liefst 24/7 buiten, maar zonder enige vorm van ruwvoer krijg je problemen in met maag- darm stelsel. Paarden kunnen niet veel langer dan 5 uur zonder ruwvoer...
Ze krijgt altijd onbeperkt ruwvoer, ook op de paddock.
Verveling, het weer etc zijn beweegredenen. Maar het heeft niet zoveel zin om in discussie hier te gaan over deze struikelblokken. Dit heb ik al jaren gedaan.
noviceh schreef:Begrijp ik het goed dat er op de huidige stal 2 opties zijn? 1. 24/7 in de kudde 2. 4-6 uurtjes buiten? Gezien je zegt dat verhuizen geen optie is?