Mijn situatie is wat anders dan de meeste die ik heb gelezen (paarden aan huis, goedkope omgeving, lange reistijd naar school.) Ik woon namelijk nabij Den Haag en mijn school is 20 minuten met de tram. Op mijn studie (HBO pedagogiek) heb ik vaak korte dagen (vaak 1 les s'ochtends en de rest van de dag vrij) en een enkele keer zit er een lange dag tussen (vaak wel met tussenuren die ik probeer te gebruiken voor schoolwerk.) Het werk wat ik thuis moet doen, vaak verslagen want we hebben per blok maar 1 grote toets, is goed te doen als ik dit goed plan. Ik heb altijd al de droom gehad van een eigen paard, het lijkt me zo fijn om naar stal toe te kunnen wanneer je wil en even lekker te kunnen ontspannen. Ik heb ongeveer 8 jaar op verschillende maneges gereden en 1.5 jaar verzorgpaarden gehad. Een verzorgpaard is voor sommigen natuurlijk de perfecte oplossing tijdens het studeren, maar omdat je veel niet zelf mag beslissen en het paard toch niet echt van jou is, is dit niks voor mij. Daarnaast liggen verzorgpaarden in mijn omgeving niet voor het oprapen, dus moet je echt goed zoeken om er een te vinden waarmee je ook echt een klik hebt. De tijd en het geld voor een eigen paard zijn er, alleen zit ik nog met mijn twijfels. De enige stal die ik tot nu toe heb gevonden die aan mijn eisen voldoet (buitenzetservice, betaalbaar, tenminste zomer weidegang) is namelijk ongeveer een half uur met het ov en nog een stukje fietsen (ik heb geen rijbewijs of auto, anders was het de helft

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal