Wat hebben jullie als aandenken aan jullie paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie15015

Wat hebben jullie als aandenken aan jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 10:40

Mijn geweldige verzorgpaard is gisteren ingeslapen vanwege artrose, ik ben op zoek naar een mooi aandenken aan haar. Zelf dacht ik aan een ketting met paardenhaar van haar staart, alleen word dit niet snel vies als je het draagt? Hebben jullie nog leuke ideeën of ideeën waar je een mooie ketting kan bestellen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:41

Wat erg TS, heel veel sterkte! Ik had (PostNL is hem helaas kwijtgeraakt ^) ) een ring met haar van mijn merrie laten maken bij Paard & Ring. Nu heb ik een zilveren hartje met haar naam aan mijn halsketting en bij Jumping Amsterdam heb ik twee houten hartjes met haar naam laten maken voor aan mijn twee sleutelbossen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:52

Sterkte met het verlies :O

Ik heb een armband van paardenhaar en die blijft heel mooi.
Mijne is gemaakt door MakeDreamz.
Zij maakt ook heel mooie hangers voor kettingen en bv ringen.

https://makedreamz.nl/
Kijk eens op haar website, ze maakt echt heel mooie dingen en denkt goed met je mee als je je wensen kenbaar maakt.
Ook op haar Facebook post ze vaak foto's van specials die ze gemaakt heeft.

Getup

Re: Wat hebben jullie als aandenken aan jullie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:54

Heb je genoeg haar? Dan niet alles opsturen, voor het geval dat.
Heb zelf n armband, maar zie ook gele mooie ringen, of kettingen met mooie hangers er aan.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:55

Ik heb ook een ring laten maken bij paard en ring. Maar ik werk in de kinderopvang, dus dan is zo’n ring niet praktisch. Ik wilde haar wel graag bij me dragen, dus ik heb een tijd geleden een tatoeage laten zetten van de mooiste foto die ik van haar had. Ze kijkt nu mee over mijn schouder :) ik kijk iedere ochtend en avond even in de spiegel en dan kan ik er nog steeds van genieten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:48

Een dierbare vriend van mij heeft een mooie glas in lood box gemaakt met een klapdeksel er op. Deze staat voor sier in een wandmeubel in de woonkamer bij ons, van alle dieren de we hebben moeten laten gaan zit een herinnering, van de paarden een pluk haar en van de honden een gedeelte van de as. Zo hebben we ze toch bij ons en de glazen doos is erg mooi om te zien en niet zo bezwarend als een urn om te zien.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:15

Ik heb zelf een beeldje gemaakt met een mooie foto als voorbeeld en daar het haar in verwerkt. Is helaas nog niet af. Moet nog in de kleur en de staart moet er nog aan, maar zijn maatje moet eerst nog af.
Afbeelding

Afbeelding

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:18

Een ander dier, maar onze kat is ingeslapen en bij het crematorium heb ik dit laten maken met het haar: http://shop.shcn.eu/index.php/catalog/p ... re=storeen

Ik ben er erg blij mee! Heel klein en simpel maar toch heel waardevol. Zoiets zou je wellicht zelf kunnen maken?

@JoukjeV: Wat een fantastisch beeldje (en foto trouwens ook!). Als ik toch zoiets kon maken, wauw!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:55

Ik heb een vlecht uit zn manen, plukje uit zn staart.
Verder 2 halsters, hoofdstel, fleecedeken en een staldeken die hij in een ver verleden ooit gedragen heeft.

Maar sieraden draag ik niet dus dat ga ik ook niet doen.

Verder heb ik een beeld van hem en een schilderij :+:

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:38

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:11

een paar jaar geleden heb ik een armband gekregen van paardenhaar. Die draag ik niet zo vaak. Dat vind ik niet handig met werk en bij de paarden. Na het overlijden heb ik een mooie hanger gekregen. Zie foto.
Daar ben ik echt heel blij mee en die draag ik ook iedere dag. Ik heb de hanger met ketting kado gekregen, dus ik weet niet wat de kosten waren.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:59

Ik heb in een half jaar mijn 2 lievelingen verloren, ik heb een gouden ring laten maken met van beide staartharen erin. Van mijn merrie ook een zilveren ketting met wat manen erin. Beide laten maken bij http://www.paardenhaarsieraad.nl/Index.html

Verder heb ik van mijn merrie een Wolliewat laten maken, eentje samen met 1 van haar veulens, 1 van mijn favoriete veulens die helaas op 9 maanden oud ook was overleden.

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:08

Wat verdrietig dat je verzorgpaard is ingeslapen...

Ik heb bij makedreamz een armband laten maken. Je kunt daar ook kettingen en ringen laten maken. Echt heel mooi gedaan en ziet er na een jaar nog steeds netjes uit.
Afbeelding

Cookie15015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 15:21

Wat een mooie dingen allemaal ik ga rondkijken

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:40

Ik heb bij horsier paardenhaarsierraad deze laten maken. Is echt zilver. Aan de achterkant staat zijn naam gegraveerd. Blijft erg mooi bij dagelijks dragen.

Afbeelding
Afbeelding

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:29

Veel sieraden komen voorbij! Ikzelf heb via https://gewoonjezelfzijn.com/webshop/ een soort steentje laten maken met daarin een stuk staart. Het steentje kun je neerzetten, of meenemen in je zak of wat je er maar mee wil. Ik heb ook een ketting, maar vind ik vaak toch wat onpraktisch.

Dit zijn mijn steentjes van vier verschillende paarden:
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:38

Ik heb een hanger gekregen van de stal waar mijn paard toen met pensioen stond. Deze hangt in een stolpje van glas.

Verder heb ik een plekje aan de muur met een foto, naambordje, vlecht van de manen en het kaartje van de DA.

In mijn nieuwe huis wil straks een vakkenkastje (die ik al heb) ophangen waar ik het een en ander in wil zetten.

Zelf ben ik geen sieraden drager en heb ik liever een mooie foto aan de muur ofzo.
Maar ik vind het het , nu na bijna een jaar, nog steeds heel raar dat hij er niet meer is. Dus de foto hangt nog niet.

De poetstas met borsters en afgeknipte staart staat in de schuur.

BoBo987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:02

Een mooie foto als aandenken. Blijft altijd mooi en kan p verschillende materialen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:06

Mijn verzorgpaard is 10 maanden geleden overleden. Een vriendin van mij heeft hem nagetekend. De tekening heb ik in een lijst gedaan en heb een pluk haar gevlochten en erbij gelegd.
En ik heb al zijn spullen nog.

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:26

Mijn pony is dinsdag in geslapen. Ik heb net een ring besteld met haar link en ga voor aan de muur een 'shadow box' maken link

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:33

Ik heb zelf een ring van mijn paard. Een schimmel, en witte haren zijn toch wat breekbaarder. Dus heb m praktisch nooit om, omdat die echt snel beschadigd.
Verder heeft mijn moeder een hele mooie armband, en heb ik mijn schoonmoeder ooit een ketting cadeau gedaan. Vooral de ketting blijft erg mooi, en draagt ook makkelijk iedere dag. Ze heeft m ook om met douchen. Eigenlijk altijd, al enkele jaren en hij blijft heel mooi.

Allemaal via paardenhaarsierraad.nl (mijn ring staat zelfs nog tussen de voorbeelden op de website :+ )
Ze hebben wel een hele goede service, en kwalitatief mooie spullen.

Wat ik in de toekomst graag zou willen is een mooie lijst met foto en hoefijzer, ik vind zoiets als in de link erg mooi <3 Ik weet niet of zo iets ook in Nederland mogelijk is..
https://www.horseshoemementoes.com/coll ... -mementoes

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:49

Ik heb een armband van haar. Het halster met touw wat ze droeg voor haar overlijden, hoofdstel en leren halster met hengstenketting nog liggen. De rest is over gegaan op het rijpaard of verkocht.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:17

Ik heb voordat mijn paard stierf al een armband gekregen van mijn vriend. Toen ze ingeslapen werd heb ik heel dr staart afgeknipt en die heb ik nog altijd met de intentie daar nog een armband of ketting ofzo van te laten maken. Volgens mij komt de gekregen armband ook van Horsier en die blijft wel heel mooi, er is al enige keren drinken over gevallen en daar zie je niks van gelukkig!

Touem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 04:39

Niet 'eigen' paard. We hebben wel zelf paarden maar toen geen 'klik'.
Pony op de manege. Halster , daar speelde hij graag mee als hij de kans kreeg.

Vies en lelijk ding. Maar die geur... <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:54

Ik heb een paar jaar geleden een heel leuke pony ingereden voor iemand anders (meer dan een jaar onder mijn goede gehad). Ik was zo gek op dat dier, ze was echt heel bijzonder..
Zelfs getwijfeld of ik haar zou kopen, maar ik heb al een mooi en fijn paard.
Mijn dochter was ook zo gek op haar en ze heeft als verrassing voor mij een schleich paardje bewerkt zodat die precies lijkt op de pony.