Operatie, wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Operatie, wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 23:04

Hoi,
Ik weet niet goed wat ik wil bereiken met dit topic. Vooral het van me afschrijven denk ik omdat ik momenteel enorm met mezelf in de knoop zit en met enorm veel vragen zit. Emotioneel wrak wordt ik ervan.

Eind maart wordt ik geopereerd voor een 2e x aan mijn rechteroor. Als kind 17 jaar geleden geopereerd aan een Cholesteatoom waarbij het middenoor (hamer, aambeeld, steigbeugel en trommelvlies) donor is nu.
Echter na al die jaren kan ik het nog steeds niet goed verwerken dat ik iets heb wat niet van mezelf is, is echt psychologisch dat weet ik.

Maar nu sinds november wéér een loopoor ook weer datzelfde oor. Bij huisarts geweest - antibiotica 3 gram/dag gedurende 1 week. Loopoor bleef helaas aanhouden dus afspraak met NKO arts. CT en MRI onderzoeken gehad.
Gisteren alle uitslagen gekregen... Trommelvlies is kapot zit een groot gat in, deze moet gereconstrueerd worden, verder veel littekenweefsel vanbinnen dus moeten ze ook opschonen want dit zou de werking van de gehoorbeentjes ook tegenhouden. Volgens NKO is de Cholesteatoom nog niet terug maar is het puur een kwestie van tijd.
Herval was echter 2% ;(

Maar dit alles betekend minstens 3-4 weken niet naar de paarden kunnen gaan en dus de gehele verzorging overlaten aan weidebazin en mijn ouders.

Ik mag na de operatie ook al 2 maanden zeker niet verkouden worden of andere infecties oplopen. Ik heb daarnaast last van hooikoorts dus bij de paarden komen resulteert quasi altijd in niesbuien zo nu en dan.

Ik voel me machteloos.
Heb al de hele dag de vraag die door mijn hoofd spookt, zou het niet beter zijn als ik beide paarden terugbreng naar hun opvangcentra waar ik ze vandaan heb?
Maar waar komen ze dan terecht? Ik heb me al zo aan hen gehecht. Ik ben echt emotioneel kapot.

Daarnaast ik weet dat weidebazin en familie de zorgen op hun nemen voor mijn gezondheid. Maar ergens voel ik me er ook schuldig over dat zij dan al dat werk moeten doen gedurende al die tijd.

Verder is er zoveel onzekerheid, wanneer ga ik me weer echt mogen inspannen en mogen paardrijden? Ga ik last krijgen van complicaties zoals evenwichtsstoornissen (heb ik nu al af en toe namelijk).
Aan de operatie zelf zijn ook veel risico's verbonden waar ik extreem bang voor ben zoals OA blind of definitief doof worden.

Ik weet gewoon momenteel echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb echt een gevoel van onmacht en verslagenheid. Mijn eetlust lijdt er ook onder helaas %)

nine1987

Re: Operatie, wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:13

Kun je ze tijdelijk niet ergens in volpension zetten? Dan zijn je problemen even opgelost.. Heel veel beterschap alvast..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:14

Kun je niet gewoon die 3 maanden een vergoeding geven voor de verzorging?
Dan is het vergelijkbaar met volpension en hoef je je niet zo schuldig te voelen. Die paarden hebben elkaar en het gras, dus die staan prima.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:16

Een betrouwbare verzorgster is denk ik ook lastig?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:19

Hoe heb je ze staan dan? Als ze gewoon nog op die plek met schuilstal staan en ze hebben voldoende gras hoeft er toch bijna niks te gebeuren? Lekker vakantie voor je beessies :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:22

Nee. Niet die paarden verhuizen. Gewoon de mensen vertrouwen en voor je paarden laten zorgen in die tijd

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 23:26

ruitje schreef:
Hoe heb je ze staan dan? Als ze gewoon nog op die plek met schuilstal staan en ze hebben voldoende gras hoeft er toch bijna niks te gebeuren? Lekker vakantie voor je beessies :D

Betreft vooral voer geven, supplementen die vooral het oudje moet. En mest opruimen.

Laten we zeggen dat ze zo al vakantie genoeg hebben eigenlijk. Want echt veel doe ik nu ook niet. Denk dat ikzelf er meer moeite mee heb dat ik ze niet zelf kan gaan doen. Zij zijn als het ware psychologen voor mij daar ik alleen bij hen echt hélemaal tot rust kan komen en mijn hoofd kan leegmaken. Er spelen nog dingen mee van mijn verleden wat de reden is dat ik ondanks dat ik het soms moeilijk heb gehad toch nog paarden hou, want zij zijn de ideale afleiding voor de slechte gedachten uit mijn verleden te verdringen.
Elke dag dat ik niet kan gaan door overwerken of andere noodzakelijke dingen in orde brengen, voel ik me ook schuldig namelijk. Verwijt mezelf dan dat ik geen goed baasje ben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:28

je maakt drama. Je paarden staan op een wei en schuilstal.Je ouders willen helpen en je weidebazin. Je hebt geen paarden die dagelijks bereden moeten worden of zo.
Iedereen kan er eten bij gooien en je kan zelf gewoon toch ook even gaan kijken.
Je operatie is lastig maar geen wereld ramp.Je maakt dingen veel te groot.
Diep in en uit ademen en de dagen dag per dag zien.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:28

Citaat:
Daarnaast ik weet dat weidebazin en familie de zorgen op hun nemen voor mijn gezondheid. Maar ergens voel ik me er ook schuldig over dat zij dan al dat werk moeten doen gedurende al die tijd.

Je hebt al hele lieve mensen die de verzorging voor je kunnen overnemen. Dus, niet druk om maken!
Die operatie heb je ook niet voor je lol ingepland dus voel je daar niet schuldig over. Zorg dat je je waardering (later) weer terug laat blijken. Zo helpt iedereen elkaar.

Komt helemaal goed!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:30

beatje schreef:
je maakt drama. Je paarden staan op een wei en schuilstal.Je ouders willen helpen en je weidebazin. Je hebt geen paarden die dagelijks bereden moeten worden of zo.
Iedereen kan er eten bij gooien en je kan zelf gewoon toch ook even gaan kijken.

Nou aardig doen zou je ook sieren tjongejonge

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:33

Nou, Beatje is misschien wat kort door de bocht, maar het is wel waar.
Je gaat niet emigreren of zo. Je gaat er een tijdje tussenuit. Zoals honderden mensen iedere dag. Die laten ook de zorg voor huis, kinderen, paarden, honden en nog veel meer tijdelijk aan anderen over. Niemand gaat dood. Adem in, adem uit.

Concentreer je maar op beter worden, op je herstel. De paarden gaan heus goed.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:37

Ik zal zeggen geef je weidebazin en familie een nette vergoeding. Anders zou je dat geld ook kwijt zijn om je paarden elders te stallen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:45

Maartje1990 schreef:
beatje schreef:

Nou aardig doen zou je ook sieren tjongejonge

Wat is hier onaardig aan? Het is wat het is.

Ze zegt gewoon waar het op staat. Het is een oor operatie, geen wereldramp.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:52

Je hebt geluk dat je weidebazin en ouders willen helpen.
Ik zou ze een vergoeding en/of lekker etentje aanbieden. Dat wordt vaak wel gewaardeerd.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:53

Met je paarden zal het vast en zeker goed komen. Je hebt zo te horen verschillende mensen die voor ze kunnen en willen zorgen.

Zorg ontzettend goed voor jezelf tijdens deze moeilijke periode. Dikke knuffel :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:53

Dat je geen drama loopt te maken, maar laat maar hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:55

Toch heel fijn dat je ouders dat willen/kunnen doen voor je en de eigenaar van de wei ook nog wil helpen. Eigenlijk is er dus geen probleem, enkel dat jij het moeilijk vind dat je het uit handen moet geven? Voor de paarden zou het weinig uitmaken wie hun eten geeft en hun poep opruimt. Toch veel beter om ze dan lekker in hun eigen omgeving te houden? Beetje vreemd ook om ze weg te willen doen als het voor een paar maanden is en je hebt mensen die je de zorg uit handen nemen. Je zou ze een vergoeding kunnen geven of neem er een verzorger bij om ze wat werk uit handen te nemen en de paarden wat extra aandacht te geven.

Laat het lekker los en concentreer je op je operatie en het herstel erna.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:59

Maartje1990 schreef:

Ja, want iedereen doet de paarden weg als die een ooroperatie heeft. Heel normaal idd :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:01

Ik snap dat het een tegenvaller is, maar 'alles voor het goede doel'. Als jij je straks weer beter voelt en geen last van je oren hebt,kun je in de zomermaanden veel tijd met hen doorbrengen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:02

Dan doe je ze weg en neem je daarna weer nieuwe :+ Heb best veel verschillende paarden van jou langs zien komen inmiddels.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:03

Foutje
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 26-02-20 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:03

Avalanche81 schreef:
Maartje1990 schreef:

Ja, want iedereen doet de paarden weg als die een ooroperatie heeft. Heel normaal idd :+

Wat ben je nou aan het doen??
Dat doet ze toch niet? Ze verduidelijkt alleen dat ondanks dat ze zelf weinig tijd heeft er te komen nu al ze echt de paarden niet weg wil doen.
Ga lekker weg als je niks fatsoenlijks toe te voegen hebt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:08

laraxXxemma schreef:
Wat ben je nou aan het doen??
Dat doet ze toch niet? Ze verduidelijkt alleen dat ondanks dat ze zelf weinig tijd heeft er te komen nu al ze echt de paarden niet weg wil doen.
Ga lekker weg als je niks fatsoenlijks toe te voegen hebt.

Als ze idd de paarden terugbrengt zit ze op 5 paarden op evenveel jaar tijd ... sorry maar het is echt niet zo gek dat mensen zo'n uitspraak van haar serieus nemen gezien de geschiedenis. De vorige 2 gingen ook nooit meer weg en een paar weken later lees je over nieuwe adoptiepaarden.

Het zijn geen fietsen. Dat is alles wat ik nog te zeggen heb.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:10

Art_Ificious schreef:
Ik voel me machteloos.
Heb al de hele dag de vraag die door mijn hoofd spookt, zou het niet beter zijn als ik beide paarden terugbreng naar hun opvangcentra waar ik ze vandaan heb?
Maar waar komen ze dan terecht? Ik heb me al zo aan hen gehecht. Ik ben echt emotioneel kapot.

Ik weet gewoon momenteel echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb echt een gevoel van onmacht en verslagenheid. Mijn eetlust lijdt er ook onder helaas %)

Exact hoe is dit geen drama maken? TS is welgeteld 3 weken uit de running, paarden staan 24/7 buiten met schuilstal en worden beslist niet dagelijks gewerkt of gereden.

Ik ken werkelijk niemand die de paarden maar weg doet omdat ze een oor operatie hebben :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:13

Dat zeg ik voeg dan iets fatsoenlijk toe en ga niet suggereren. Daar schiet niemand wat mee op.
Geef of gemeend advies of ga weg. Want als ze het advies niet nemen steek je je energie er gewoon niet meer in, meer kan je niet doen.

Beetje dom gaan wijzen naar iemand en lopen rellen is totaal nutteloos.