Dat was voor mij reden genoeg om met een goed lijstje op pad te gaan. De wensen waren als volgt:
- ruin!! Ik ben totaal geen merriemens
- tussen de 7 en 14 jaar oud
- beleerd
- hij zou voor mijn 16inch hca moeten passen, dus ergens tussen de 90 en 100cm.
Ik kwam thuis met een 5 jarige merrie van 1.04m welke nog een veulen aan de voet had en ook nog een waarschijnlijk drachtig. Wel was ze beleerd

Ze stond 24/7 op de weide met haar veulen ( welke mijn partner korte tijd erna gekocht heeft ) en was moddervet

Hier kwam ze op de zandpaddock met onbeperkt hooi en beperkte weidegang. Na een maand ook laten scannen en ze bleek drachtig te zijn. Ik ben naast totaal geen merrie mens en ook totaal geen veulen mens

Zo kwam ze bij ons, enorm dik en haar hals hing flink door de hoeveelheid vet. Langzaam dus wat longewerk oppakken.

Hier was ze 3 weken bij ons en net lekker geschoren. Een heel verschil vond ik het toen al!

Na een maand hebben we haar ook eens ingespannen, wat ze enorm braaf deed. Ik heb deze zomer een ongeluk op het strand gehad en daarbij heb ik veel angst opgebouwd met rijden. Alleen mijn brave menpony vertrouwde ik nog. Maar Fay was zo braaf, dat we al snel op pad durfden te gaan!

Geregeld gaan we ook lekker wandelen, hier onze verzorgster met onze 3 pony's

Steeds meer ritjes volgden, of gewoon bij ons thuis, of lekker met de trailer op pad.

December brak aan en omdat vrienden van ons ook sinds kort mennen met hun shetlander, gaan we geregeld met zijn drietjes op pad. Mijn partner heeft het mennen ondertussen ook ontdekt en gaat mee met onze brave menpony Jimmy

Ondertussen is ze al bijna aan het einde van de dracht, maar ze blijft erg smal! Ik kan niet wachten om te zien hoe ze bijtrekt na haar veulen.

Hier ook nog 1 van de laatste ritjes, nu het nog kan

En omdat ze gewoon zo enorm knap is

Ik vind haar zo enorm opgeknapt in het half jaar dat we haar hebben!