Wel, ik zal van het begin beginnen. Ik heb een goede vriendin uit Engeland (Worcestershire). Laten we haar Alice noemen. Ik heb haar leren kennen op een online paardenwebsite waar we zijn beginnen chatten enz. We kennen elkaar nou al een jaar en een paar dagen geleden stuurde ze een appje dat ze een probleem heeft. Haar paard is een fries (Hendrick, hij is echt een schatje zegt ze) en staat in de wei naast haar huis. Nou zijn er de laatste tijd jonge meiden die vaak hebben aangebeld bij haar en hebben gevraagd of ze Hedrick mogen aaien. Alice stond dat natuurlijk toe en liet de kinderen hem een tijdje vertroetelen. Sinds kort heeft ze van haar buren gehoord dat die meiden soms in de wei van Hendrick zitten en langs het hek op zijn rug proberen te kruipen. Soms nemen ze zelfs halsters en touwen mee en proberen hem te "trainen"? Alice begon de wei meer in het oog te houden, en inderdaad. Die meiden deden al die dingen. Ze heeft al geprobeerd om naar buiten te wandelen en die kinderen op hun gedrag aan te spreken maar telkens rennen ze weg. Om deze dingen te voorkomen heeft ze Hendrick op momenten dat ze niet thuis is in zn stal gezet, maar zelfs dat houd die meiden niet tegen. Ze klimmen gewoon over de hekken heen en openen zijn stal om er bij in te kruipen. (Dit heeft haar huishoudster gezegd die op dat moment wel thuis was). Gelukkig is Hendrick een rustig paard en doet hij geen vlieg kwaad.
Nu heeft Alice me om advies gevraagd. Ze wil bewakingscamera's laten zetten (om de meiden af te schrikken), maar aangezien dat die kinderen gewoon over hekken klimmen denk ik dat dat niet veel zin gaat hebben. Ze heeft ook geen hond ofzo, wel een shet maar die staat in een andere weitje die niet aan de straatkant is. En ik denk niet dat shetten aanstaanjagend zijn voor die meiden

Ik weet niet hoe ik haar moet helpen, heeft iemand hier een idee?