Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Spikeandjax schreef:helaas mag ik überhaupt niet naar buiten. 1 keer gedaan met eigenaresse maar verder mag het niet ook al liep hij lekker mee. zeiltje kan ik wel een keer proberen(zal die vast heel eng vinden). helaas geen beschikking tot balkjes(staat bij iemand aan huis). heb wel eens een bal in de paddock gegooid en erachter gesprongen en gedaan maar geen overtuiging, hij staat samen met een mini-shetje maar die vind het ook niks aan
Montgri schreef:Spikeandjax schreef:helaas mag ik überhaupt niet naar buiten. 1 keer gedaan met eigenaresse maar verder mag het niet ook al liep hij lekker mee. zeiltje kan ik wel een keer proberen(zal die vast heel eng vinden). helaas geen beschikking tot balkjes(staat bij iemand aan huis). heb wel eens een bal in de paddock gegooid en erachter gesprongen en gedaan maar geen overtuiging, hij staat samen met een mini-shetje maar die vind het ook niks aan
Tweedehands balkjes kopen? Of oude weide palen ergens scoren, potjes er afhalen, kantjes netjes afzagen, potje verf van de action.
Mag je ook niet met hem naar buiten als er iemand (met paarden ervaring) mee loopt?
Je hebt ook van die skipey pony’s? Of een skipeybal, is misschien wat leuker dan een gewone bal (ik interpreteerde bij ‘bal’ eigenlijk een voetbal, geen idee of je dat bedoelde).
Mennen een optie? Of dit hem aanleren, kan je ook de bak/paddock slepen. Vind hij misschien leuker, nieuwe uitdaging.
Geen idee hoe hij is om op de trailer te laden... als hij daar moeilijk mee is, klinkt dat voor mij ook weer als een uitdaging om dat soepeler te laten gaan door daarmee aan de slag te gaan. Als er een trailer aanwezig is. Je hoeft niet eens van het erf te gaan dan natuurlijk.
Ineke2 schreef:Je kunt de pionnen zo zetten dat je een vierkante volte kan rijden en dan strak om de pionnen heen sturen.
Slalommen
In een rechte lijn neerzetten of juist een schuine lijn en dan bij elke pion iets anders gaan doen. Bij pion 1 stappen, pionnen 2 aandraven, pion 3 halthouden etc...
In het begin zet je daarvoor de pionnen wel ver uit elkaar anders lukt dat niet en je moet wel haalbare doelen hebben.
Ook kun je een pion op het middelpunt van een volte zetten zodat het voor jou makkelijker is een goede ronde volte te rijden als jij naar de pion blijft kijken zul je zien dat het makkelijker gaat.
Spikeandjax schreef:helaas kan ik met dit paardje niet echt les krijgen. eigenaresse komt er wel vaak bij om soort van les te geven(is jury in redelijk hoog niveau, weet alleen niet precies wat) dus die kan me wel wat advies geven.
Spikeandjax schreef:helaas kan ik met dit paardje niet echt les krijgen. eigenaresse komt er wel vaak bij om soort van les te geven(is jury in redelijk hoog niveau, weet alleen niet precies wat) dus die kan me wel wat advies geven.
troi schreef:Spikeandjax schreef:helaas kan ik met dit paardje niet echt les krijgen. eigenaresse komt er wel vaak bij om soort van les te geven(is jury in redelijk hoog niveau, weet alleen niet precies wat) dus die kan me wel wat advies geven.
Waarom niet? Via facebook vind je makkelijk lesgevers die op locatie komen. Helemaal voor een zenuwachtige pony kan dat heel goed werken. Je hoeft natuurlijk niet perse dressuurles te nemen, grondwerk of dubbele lijnen les is ook enorm nuttig!
Marije_1997 schreef:Spikeandjax schreef:helaas kan ik met dit paardje niet echt les krijgen. eigenaresse komt er wel vaak bij om soort van les te geven(is jury in redelijk hoog niveau, weet alleen niet precies wat) dus die kan me wel wat advies geven.
Jury op hoog niveau wil niet zeggen dat iemand goed les kan geven. Es een echte les van een gediplomeerde instructrice/instructeur is een heel goed idee. Leg het eens voor wat ze er van vind dat je een keer een les neemt, gewoon "thuis". Misschien komt ze zelf wel met een iemand die ze kent.
Spikeandjax schreef:ik zou zo iemand kunnen laten komen(ken ook iemand) maar rijd bij een manege en mijn moeder vind het niet echt een leuk idee om voor een al wat oudere pony 25 euro extra te betalen..