Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:Waarom is die merrie dan nog gedekt ??
Je hebt maar 24u in een dag. Meer is tot nu toe helaas niet mogelijk![]()
Wil je zelf niet een beetje veel te veel van alles ?
Zelfvoorzienend gaan leven.
3, binnenkort 4, paarden houden. Schapen houden. Honden houden.
Kippen, eenden, konijnen en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat.![]()
Een verhuizing, een verbouwing, een kindje,...
Kan toch niet allemaal goed gaan zo.
Pandora2 schreef:Waarom is die merrie dan nog gedekt ??
LBLGypsyCobs schreef:De balans is compleet zoek.
Je bent alleen maar aan het zorgen voor dieren en je gezin.
De zorgen en het werk die een verbouwing en paarden met zich meebrengen.
Maar (nog) niet het plezier van een huis wat helemaal af is en niet het plezier van onbezorgd met je paarden op pad.
De balans tussen spanning en ontspanning is zoek en dat breekt je op en dat is helemaal niet vreemd.
DeMolenhoek schreef:Dit is pas naar bovengekomen nadat ze drachtig was. Anders was ze inderdaad niet gedekt. Ze is met een volle bos manen en dikke staart naar de hengst gegaan, daar ook mee terug gekeerd en in juli heeft ze alles tot bloedens toe afgeschuurd.
Buiten 3 legkippen is alles weg qua gevogelte omdat het inderdaad te veel was. Ik heb inderdaad nog schapen en konijnen maar het en de verzorging daaraan is peanuts ivm de paarden. Over het zelfvoorzienend leven: Wij hebben inderdaad een aardige boomgaard aangeplant en moestuin. Dit is de manier waarop wij willen leven en een levenswijze waar wij 100% achterstaan. Dit is niet zo maar even voor de lol. Wij zijn tegen massale vleesproductie, stressvol slachten, groenten die worden afgekeurd omdat ze krom, klein, groot,... zijn.
Maar eigenlijk zou ik mij hier niet moeten verdedigen. Ik wou enkel mijn hart luchten.
_Carien schreef:Pandora2 schreef:Waarom is die merrie dan nog gedekt ??
Pfff..wat tactischer kon je het niet brengen?![]()
tamary schreef:LBLGypsyCobs schreef:De balans is compleet zoek.
Je bent alleen maar aan het zorgen voor dieren en je gezin.
De zorgen en het werk die een verbouwing en paarden met zich meebrengen.
Maar (nog) niet het plezier van een huis wat helemaal af is en niet het plezier van onbezorgd met je paarden op pad.
De balans tussen spanning en ontspanning is zoek en dat breekt je op en dat is helemaal niet vreemd.
Dit inderdaad en dan is het heel moeilijk te beslissen wat te doen. Deze 3-4 weg en geen paarden/groot vee meer (herinner mij iets van vriend die koeien wilde?) of kijken naar een paar shetjes/minipony's (ruinen, dan wel, niet fokken scheelt stress), stuk kleiner en minder intimiderend maar toch vertrouwd qua hoe te benaderen. Paarden geven nl wel mooi veel mest voor de moestuin, schapen en kippen veel minder (en schapenmest is niet uit te mesten + beter te laten liggen en de schapen te verplaatsen qua wormenbestrijding). Kleintjes slopen ook je grasmat een stuk minder en hebben een net zo goede omheining nodig als schapen, dus die is er al. Dus in hoeverre is 2 knuffelbare mestmachines een optie?
anjali schreef:Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het de hemel op aarde is om je eigen paarden aan huis te hebben.Dank voor je eerlijke verhaal.