Komend jaar gaan we hoogst waarschijnlijk verhuizen naar een huisje met veel meer plek en hopelijk kan dan eindelijk mijn droom uitkomen om een rijpony aan te schaffen!

Ik moet dus nog wel even geduld hebben, maar inlezen is nooit verkeerd dacht ik zo! Mijn vraag aan jullie is watvoor ras jullie denken dat het beste bij mij past? Ik ben voor de toekomst op zoek naar een pony van rond de 140/150 cm, ik ben 1,65 m en weeg 65 kg, dus ik denk dat dat wel een goede maat is? Ik zal vooral buitenritten gaan maken en wil daarnaast ook recreatief af en toe een sprongetje wagen. Het is voor mij daarom belangrijk dat de pony lekker voorwaarts is, maar ook heel betrouwbaar en bombproof.
Sinds mijn 6e tot mijn 20e heb ik wekelijks paard gereden, de laatste jaren (ben nu 27) met periodes wat minder. Ik zoek daarom een ongecompliceerd paardje waar ik zo op kan stappen en lekker mee vooruit kan.
Ik begrijp natuurlijk wel dat elk individu anders is en daar zal ik natuurlijk ook het meest op letten als mijn zoektocht begint, maar ik vind het toch leuk om jullie meningen te horen over bepaalde rassen. Rassen die me altijd aangesproken hebben zijn Haflingers, Fjorden en Tinkers. De eerste 2 zijn naar mijn ervaring vaak wel wat sloom (niet allemaal natuurlijk!). de Tinker heb ik niet heel veel ervaring mee, een vriendin vertelde dat ze Tinkers nogal snel te sterk of lomp vond en daarom wat lastiger te rijden. Nu ben ik heel benieuwd hoe de Tinkerliefhebbers hierover denken! Verder heb ik wel een beetje een zwak voor vlekken/ stippen/ aparte kleuren, maar karakter is natuurlijk het allerbelangrijkste!
Alvast bedankt!