Strenge ouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem908

Strenge ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 23:56

Hoi allemaal,

ik ben enig kind en ik ben 15 jaar oud. Mijn ouders vind ik zelf erg streng, ik moet u en meneer/mevrouw tegen ze zeggen, ik moet hoge cijfers halen (minstens een 8,5) en ik moet ook iedere dag koken en boodschappen doen. Mijn ouders werken erg veel en zijn meestal rond 6 uur thuis en ‘s avonds gaan ze vaak nog op bezoek, omdat ze zo weinig thuis zijn hebben ze camera’s opgehangen ik weet precies waar ze hangen dus meestal zit ik gewoon waar ik niet gefilmd word.

Ik heb best vaak straf omdat mijn ouders echt overal wel commentaar op hebben. Mijn ouders hebben meestal “bodyshaming” als straf, ze schreeuwen dan van alles naar mij. Ook moet ik soms op mijn knieën gaan zitten en schopt mijn vader mij, dit gebeurt niet erg vaak (ongeveer 1/2x per week).

Laatst ging ik naar ze toe en vertelde dat ik het erg vernederend vond en ik vroeg of ze wouden stoppen, ze zeiden toen dat het juist goed was dat ik me vernederd voelde en nu heb ik dus nog meer straf omdat ik hun niet mocht tegenspreken.

Ik ben benieuwd wat jullie thuis wel en niet mogen en wat jullie dan voor straf krijgen?

Celiien

Re: Strenge ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:58

Uhm, dat is niet normaal eb valt onder (kinder)mishandeling.. maar ik zie ook dat je een nieuwe gebruiker bent. Is dit een schaduwaccount?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:59

Als je ouders je schoppen dan valt het onder mishandeling. Sowieso is het not done om je kind neer te halen en mentaal te mishandelen. Bestaat de kindertelefoon nog? Of anders eens praten met je vertrouwenspersoon op school?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:01

Toen ik 15 was hoefde ik zeker geen meneer/mevrouw te zeggen, cijfers maakte mijn ouders niet uit zolang ik mijn best deed. Hier werd ook nooit geschopt of geslagen, als ik iets deed wat niet mocht moest ik hoogstens op mijn kamer zitten om er over na te denken.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:03

Celiien schreef:
Uhm, dat is niet normaal eb valt onder (kinder)mishandeling.. maar ik zie ook dat je een nieuwe gebruiker bent. Is dit een schaduwaccount?

Dit vroeg ik me ook af. Er worden ineens zoveel nieuwe accounts en topics geopend...

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:04

Wat bedoelen jullie met schaduwacount?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:07

U en meneer / mevrouw zeggen is niks mis mee.
Vernederen en schoppen slaan zoals je verteld in je bericht mag zeker niet.
Heb je een vertrouwenspersoon op school? Dan zou ik daar eens mee gaan praten.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:14

Anoniem908 schreef:
Wat bedoelen jullie met schaduwacount?

Dat je nog geen 20 minuten lid bent.

Vind het niet normaal hoe jouw ouders je behandelen. Ik zei ook u tegen mijn ouders maar mama en papa waren de aanspreektitels.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:15

Als dit echt waar is, zoek dan hulp ..

Meneer en mevrouw zeggen tegen je eigen ouders?

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:18

Dit is zeker geen schaduwaccount, ik ben het wachtwoord van mijn andere/vorige account vergeten, vandaar dat ik een nieuw account heb.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:27

Waarom geloof ik dit niet >;)
Is dit een troll topic?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:28

Dit valt onder mishandeling. Je kan contact zoeken met iemand op je school een vertrouwenspersoon of een mentor, misschien dat ze kunnen helpen je in een veilige situatie te komen.

Als dit echt waar is moet je zo snel mogelijk uit huis worden geplaatst.

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:29

Nee, dit is zeker niet nep. Over dit soort dingen lief ik niet!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:30

Anoniem908 schreef:
Nee, dit is zeker niet nep. Over dit soort dingen lief ik niet!

Neem dan zo snel mogelijk contact op met een vertrouwenspersoon op school, dit is namelijk echt niet normaal

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:32

Anoniem908 schreef:
Dit is zeker geen schaduwaccount, ik ben het wachtwoord van mijn andere/vorige account vergeten, vandaar dat ik een nieuw account heb.

Dat mag dus niet. Even een mod pben en je hebt je gegevensweer of toestemming voor een nieuw account.

Hier komt snel een slotjeop, dus reageren op de vraag heeft weinig zin.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:36

Ze heeft toch al een antwoord. Als ze werkelijk in de problemen zit weet ze nu wat ze het beste kan doen. Succes Ts en ik hoop dat je hiermee snel geholpen wordt

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:36

Met de gedachte van vakantietijd in het achterhoofd toch een serieuze reactie: indien dit het geval is, maak dan melding. Bij je vertrouwenspersoon op school, of bij je mentor of eventuele schoolarts is dit waarschijnlijk het makkelijkste. Ook de huisarts is een mogelijkheid, of bellen naar de kindertelefoon.

In het geval van vakantietijd (en daar hoop ik ook op) is mijn raad: ga naar buiten. Het is fris, maar lekker. Of lees een boek.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:37

Ik vind dit wel erg heftig om het hier op Bokt weg te zetten! Al is het wel een SA of niet, zo topic plaats je niet als eerste hier.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:38

fohadie schreef:
Anoniem908 schreef:

Dat mag dus niet. Even een mod pben en je hebt je gegevensweer of toestemming voor een nieuw account.

Hier komt snel een slotjeop, dus reageren op de vraag heeft weinig zin.

Als dit meisje echt in deze situatie zit dan lijkt haar hulp geven me belangrijker dan zulke regeltjes.

Ts, heb je iemand die je kan vertrouwen? Familie? Buren? School? Iemand bij de paarden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:38

Jeugdzorg bellen hun kunnen jou weg halen bij je vader en moeder

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:41

@san4nie, soms heb ik het hier met mijn (paarden)vriendinnen over, en zij zeggen altijd dat ik dit gewoon niet moet pikken van mijn ouders, maar dat is niet echt en optie. Bij familie zou ik wel terecht kunnen maar dan zouden ze dat wel zeggen tegen mijn ouders wat ik liever niet wil.

Anoniem908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:42

Ik wil ook echt niet uit huis geplaatst worden! Ik houd echt ontzettend veel van mijn ouders, wat ze ook doen en het lijkt me echt verschrikkelijk om in een pleeggezin te zitten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:44

jansje73 schreef:
Ik vind dit wel erg heftig om het hier op Bokt weg te zetten! Al is het wel een SA of niet, zo topic plaats je niet als eerste hier.

En waarom niet? Het is een hulpvraag, zonder dat ze bekend maakt wie zij of haar ouders zijn of waar ze woont etc... alsnog anoniem.
Ik vind wanneer dit waar is, het juist goed dat ts zo’n vraag stelt waar dan ook.

troi

Veel werken komt meer voor, en helpen met koken en huishouden vind ik vrij normaal. Samen leven samen de klussen doen toch? Het lichamelijk straffen en uitschelden is heel wat anders. Heb je dit wel eens met je huisarts besproken? Die heeft zwijgplicht dus je ouders hoeven er niks van te weten.

mika11

Je schrijft het verhaal zo luchtig, dat het bijna lijkt alsof je het ter plekke verzint.
Ik hoop maar dat dit zo is.
Als het wel waar is, zoek hulp.