Ik rij ongeveer een half jaar met een paardje van 6 jaar. De eigenaar zou dit paard eventueel wel aan mij willen verkopen voor 7000 euro. Het paard kent eigenlijk alleen maar de basis (stap, draf en galop). Op buitenrit is ze ook niet de braafste. Ze kent het in de stal staan en op de trailer gaan ook helemaal niet. Ik heb dit met haar al proberen oefenen maar ze heeft zo'n schrikachtig karakter waardoor dit niet goed verloopt. De dagelijkse omgang met haar verloopt soms ook moeilijk omwille van haar karakter.
Ik vind het moeilijk om haar niet te kopen aangezien ze wel een mooie uitstraling heeft, maar een super goede band hebben we ook niet. (Loopt weg in de wei en dergelijke)
Voor de rest heb ik al andere paarden gezien van de zelfde prijs of minder op de 'markt' die 3 jaar zijn en al veel meer kunnen en kennen dan het paard waar ik nu mee rij. Aangezien hun leeftijd kan ik deze dan ook nog helemaal naar mijn hand zetten en recreatief de sport mee ingaan.
Ik post dit topic aangezien ik echt erg twijfel en graag ervaring en meningen van andere wil horen. Stel gerust vragen voor een beter beeld.
(Sorry voor het lange bericht

Edit: ik twijfel erg omdat ik bij het paard waarmee ik nu rij graag ben en toch graag veel tijd mee doorbreng.