Ik ben b.l.o.n.t

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Ik ben b.l.o.n.t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 07:07

ik weet t het is blond :')

Vandaag postte ik dit op Facebook:

Het leven van een paardenmeisje _O- (nou ja die van mij met een verstandsverbijstering)
Je voerton open willen maken en tot de conclusie komen dat je die te strak hebt vastgedraaid en je dat €@%}#$ ding niet open krijgt.. Vervolgens verwoede pogingen doet samen met een stalgenootje om dat stomme ding open te krijgen. Je zelfs de voerton op z’n zij op de grond legt om er op te kunnen zitten en zo te draaien. Nog niet!!
In een helder moment denk je welke kant draaien die dingen normaal gesproken op? Dus het voerhok in en dan denk je fiets het zal toch niet??
:') :') ik hoop niet dat de staleigenaar de camerabeelden gaat bekijken want die gaat zo’n lol hebben _O-

(Voelde me net zo’n rodeoruiter op die voerton)

Er zijn vast meer mensen met zulke domme acties op stal waarvan je denkt ik hoop dat niemand dit gezien heeft.. Dus kom maar op!

balance
Moderator Over Paarden

Re: Ik ben b.l.o.n.t

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:23

:D voor eens en altijd: links=los.
In het Engels: right=tight
Ik moet ze ook vaak even erbij halen hoor, je bent niet de enige.
Soms is het niet links en niet rechts maar een gebrek aan spierballen in mijn geval.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 07:26

balance schreef:
:D voor eens en altijd: links=los.
In het Engels: right=tight
Ik moet ze ook vaak even erbij halen hoor, je bent niet de enige.
Soms is het niet links en niet rechts maar een gebrek aan spierballen in mijn geval.

Het erge is dat ik die lefty losy righty tighty gewoon weet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:43

Ik draaide sinds me dat een keer overkomen was de tonnen niet meer zo strak dicht. :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 07:56

Ik heb al 3 dagen op rij de mestkruiwagen buiten laten staan ipv onder de carport waar hij hoort. En iedere keer vermaan ik mijzelf en kan niet geloven dat ik het dan toch weer doe

....... volgens mij heb ik dat nu weer gedaan ..... ik loop even naar buiten.

Edit:
**\O/** Ik had m toch netjes opgeruimd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:03

Aansingelen naast de bakrand en per ongeluk de stang tussen je singel krijgen en dan denken dat je paard is aangekomen :')
Hij bleef overigens wel heel netjes staan, maar hij kon ook geen kant op _O-

Oh ja, en naar les gaan terwijl het paard nog op de poetsplaats staat.
Ik wist dat ik iets vergeten was, maar ja, wat? :+
Gelukkig waren we de straat nog niet uit toen ik me herinnerde dat arme Orlando nog netjes stond te wachten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:42

Me blauw zoeken naar mijn cap die gewoon op mijn hoofd zat. En ik heb niet een paar minuten gezocht, maar dik een half uur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 08:53

Cayenne schreef:
Aansingelen naast de bakrand en per ongeluk de stang tussen je singel krijgen en dan denken dat je paard is aangekomen :')
Hij bleef overigens wel heel netjes staan, maar hij kon ook geen kant op _O-

Oh ja, en naar les gaan terwijl het paard nog op de poetsplaats staat.
Ik wist dat ik iets vergeten was, maar ja, wat? :+
Gelukkig waren we de straat nog niet uit toen ik me herinnerde dat arme Orlando nog netjes stond te wachten :')

Jij bent echt erg _O-

@san87 Check! Handschoenen die ik aan heb, telefoon waarmee ik aan het bellen ben..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:05

Je dinnetje aan de telefoon hebben en die horen zeggen tegen haar vriend.
Waar is mijn telefoon, kan hem nergens vinden.
Uhhh kijk eens aan je oor.
_O-

Je kon me opvegen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:07

Overmoedig denken: "ook op mijn leeftijd kom ik nog wel zonder hulp en zonder zadel op de rug van die pony." En dan met zo veel schwung afzetten dat je er van de andere kant weer van af glijdt. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:16

soesita schreef:
Overmoedig denken: "ook op mijn leeftijd kom ik nog wel zonder hulp en zonder zadel op de rug van die pony." En dan met zo veel schwung afzetten dat je er van de andere kant weer van af glijdt. :+

Nou ja, je kwam dan in ieder geval hoog genoeg.......

Misschien moet je dan toch bij komen staan, Marjan. Onze Stippel had je met liefde geholpen (die had binnen twee minuten de ton van stalgenoot open terwijl ze het principe van schroefdeksel eigenlijk niet kende)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:24

Verkeerde paard uit de wei gehaald op de manege.Ik had het paard al opgezaldelt toen de lesgever zei dat het een prive paard was en het manege paard stond nog in de wei.Het ergste was nog dat het manege paard een merrie was en het prive paard een ruin.Had ik niet gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:59

Ook wel eens het paspoort vergeten mee te nemen op wedstrijd en uiteraard werd ik er tussenuit gepikt voor de steekproef.
Maar mijn paard stond gelukkig op 10 minuten fietsafstand dus als een speer een fiets geleend en de papieren opgehaald. Daarna ook nooit meer vergeten :+

Oh ja, en zwart ondergoed onder een witte rijbroek is ook niet grappig :')

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:08

MarjanB schreef:
ik weet t het is blond :')

Vandaag postte ik dit op Facebook:

Het leven van een paardenmeisje _O- (nou ja die van mij met een verstandsverbijstering)
Je voerton open willen maken en tot de conclusie komen dat je die te strak hebt vastgedraaid en je dat €@%}#$ ding niet open krijgt.. Vervolgens verwoede pogingen doet samen met een stalgenootje om dat stomme ding open te krijgen. Je zelfs de voerton op z’n zij op de grond legt om er op te kunnen zitten en zo te draaien. Nog niet!!
In een helder moment denk je welke kant draaien die dingen normaal gesproken op? Dus het voerhok in en dan denk je fiets het zal toch niet??
:') :') ik hoop niet dat de staleigenaar de camerabeelden gaat bekijken want die gaat zo’n lol hebben _O-

(Voelde me net zo’n rodeoruiter op die voerton)

Er zijn vast meer mensen met zulke domme acties op stal waarvan je denkt ik hoop dat niemand dit gezien heeft.. Dus kom maar op!

DROL!!

D-icht R-echts O-pen L-inks. Of inderdaad “Righty Thighty Lefty Loosey” in het Engels

Maar zelf heb ik het ook vaak genoeg dat ik iets niet open krijg.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:58

Ooit op wedstrijd. Paard uit de trailer, gepoetst...en toen wilde ik het opzadelen. Lag het zadel in de achterklep van de auto, met autosleutel ernaast, en de auto op slot. :?

Gelukkig werkte mijn broer in een garage in de buurt. Hij is naar het terrein gekomen.
Ik was wel te laat voor de proef, en het liep voor geen meter. Logisch, gezien de stress, maar wel jammer van alle moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:10

Dovahkiin schreef:
DROL!!

D-icht R-echts O-pen L-inks. Of inderdaad “Righty Thighty Lefty Loosey” in het Engels

Tenzij het een gasfles is. Hele middag met dat ding in de weer geweest, geen beweging in te krijgen. Gelukkig is mijn vader ingenieur. :') Het duurde alleen een eeuwigheid voor hij zijn WhatsApp bekeek.

Ik ben een paar maanden geleden vergeten mijn singel door de martingaal te halen. Ik merkte niets, niemand anders merkte iets, maar ik zag het ineens in de schaduw toen we al aan het warmdraven waren. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:15

Mkango schreef:
Dovahkiin schreef:
DROL!!

Tenzij het een gasfles is. Hele middag met dat ding in de weer geweest, geen beweging in te krijgen. Gelukkig is mijn vader ingenieur. :') Het duurde alleen een eeuwigheid voor hij zijn WhatsApp bekeek.

Ik ben een paar maanden geleden vergeten mijn singel door de martingaal te halen. Ik merkte niets, niemand anders merkte iets, maar ik zag het ineens in de schaduw toen we al aan het warmdraven waren. :')

Zo herkenbaar! Ik maar prutsen op m'n werk met dat ding... tot 1 van de gasten op het terras me even hielp _O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:30

Of een draaidop (wijnfles) willen doorboren met een kurkentrekker :)) dat gaat dus niet... we hebben blauw gelegen van het lachen toen we er achter kwamen dat het een draaidop was. Daarom ging het zo moeilijk :Y)
Of een wijnfles (ja echt nu wel met kurk), niet open krijgen, dat mn vriendin maar naar haar vriend toe moest met die wijnfles over straat :Y)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:38

Mkango schreef:

:') :') :') ik zie mijzelf al staan op de camping...lang leve bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:40

Ach, zo kwam ik eens bij de garage omdat ik echt mijn tankdop niet meer loskreeg, hij bleef maar draaien, maar ging niet los.... Verkeerde kant op :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:47

Ik ben regelmatig één van de paarden kwijt :=
Heb ik ze 's morgens op het andere stuk land gezet wat niet te zien is vanaf de stallen.

Maar hoe vaak ik al gekeken heb en dacht ze is er vandoor... :roll: :D

Ik wijt het maar aan de leeftijd O:) :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:53

Zo stond ik bij de dierenarts. Heel opgelucht omdat ze gelukkig geen calcium tekort had maar waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt en dus verkrampt/verrekt oid was en we kregen een flesje novacam mee met spuitje. En ik stond nog bij de auto en wilde het haar gelijk geven. En ik maar zoeken wat de dosering was en ik kon het maar niet vinden. Dus terug naar binnen waar een assistent mij echt heel raar aan keek.. Bleek dat aan de andere kant van t spuitje gewoon de dosering stond met streepjes...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:57

Tja , waar zal ik beginnen. Toen ik nog echt blond was als zesjarige stiekem op de pony van de buurman klimmen, nooit eerder gereden en die pony was boos en vloog de stal in, zo’n loopstalletje met alleen een opening voor de pony, daarboven hout. Kwam hard aan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:20

bigone schreef:
Tja , waar zal ik beginnen. Toen ik nog echt blond was als zesjarige stiekem op de pony van de buurman klimmen, nooit eerder gereden en die pony was boos en vloog de stal in, zo’n loopstalletje met alleen een opening voor de pony, daarboven hout. Kwam hard aan.

Ik krijg hier een beeld bij :')
Heb je er wat aan overgehouden ? :=

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:23

Dovahkiin schreef:

Dat is niet alleen met een gasfles. Dat is met alles wat gas heet. Dus ook de aansluiting van je gasfornuis ed. :D

En gos waar zal ik beginnen. Ja ook al paspoort vergeten op wedstrijd. Rijdt western, dus mooie bling bling showblouse, tenzij je hem in de kast thuis laat hangen :+ Die dag reed ik met blauwe chaps, met beige franjes met een geel met zwarte showblouse die een kennis me maar geleend heeft :D Zelfs eeuwen geleden in de ponytijd op wedstrijd al eens de singel vergeten. Krijg je als je de dag ervoor dat ding nog gaat wassen. Gelukkig was er iemand daar die een extra singel mee had.
Je snapt als ik al op wedstrijd ga, het is een algehele volksverhuizing want ik neem van alles extra mee.

En in het kader van wedstrijden. Pleasure proef galop linksom, en ineens zie ik half in mijn ooghoek iets heen en weer slingeren. Dat heeft zeker een galopsprong of 6 geduurd voordat het lichtje ging branden dat het mijn singel was. De riem waaraan die vast zat was gebroken. En dan heel relaxt paard overgang galop stap laten maken en je maar opstellen in het midden. Breken equipment is DQ in de westernsport. Was wel verdomd blij dat dat zadel als een huis op dat paard lag.

2 van mijn paarden krijgen wiesencobs. Die staan in huis. En echt elke avond weer bedenken dat je de emmers daarvoor in de stal hebt laten staan. Echt elke avond :z