Op de stal waar ik ondertussen al weer 3 jaar ben lag het antwoord.
De iets wat dikke opa van de kudde houd wel van wat extra aandacht! Iets wat al een tijdje door me hoofd speelde, maar te onzeker om het te vragen I guess... Uiteindelijk toch maar gevraagd, want ik miste het toch best wel om echt iets op te bouwen met een paard.
En daar was Try To Handle Me. En hij doet ze naam eer aan hoor!
Try is 16 jaartjes oud en werd al 3 a 4 jaar niks mee gedaan. Lekker genieten van zijn luie leventje met een overvloed aan kuil en gras en allemaal jonge paarden onder zich.
Hij is gefokt op cutting (koeien drijven) en dit was in het begin zeker te merken, want ik werd gezien als een koe!
Ik doe hem 1x in de week na me werk, dit nu 2,5 maandjes en we maken al echt vooruitgang!
Doelen? Heb ik niet echt, we genieten gewoon van elkaars aandacht. Indirect wil ik hem wat dapperder maken.
1. Dit is meneer zijn hobby, eten, alles voor eten! Dit is ook meteen zijn valkuil.

2. Dit was een van de eerste keren dat ik hem uit de kudde haalde, iets wat hij al jaren niet gedaan heeft. De spanning was groot, met wat twijfels volgde hij me toch de binnenbak in. Aan een longeerlijn, voor mocht hij weg denderen. Verder gewoon wat door de bak gelopen, en hem hier even los gelaten.

3. Tweede keer de kudde uit ging hij met wat meer zelfvertrouwen achter me aan. Weer lekker de bak in met een zeiltje, waar hij dus helemaal niks om geeft. Zelfs een zeiltje over hem heen leggen vind meneer oke.

4. Schrok zich helemaal rot toen hij er achter kwam dat er paarden aan de andere kant stonden. Ga dan maar kijken hoe dat in elkaar zit Try. Dit was echter ook de dag dat ik hem wilde proberen te longeren. Meneer gooide echter zijn cutting skills in de strijd en hield mij vakkundig voor zich. Ja en hoe gaan we dit aanpakken. Het was mijn dag niet helemaal en ik wist dat dit toch alleen maar tot frustratie zou lijden. Dus even lekker geknuffeld en hem los in de bak gehad, waarna ik er achter kwam dat hij extreem volgzaam is.

5. Try loopt helaas vrij gevoelig op zijn voeten en had hier vrij veel last van die dag, zelfs in de bak. Dus dan maar lekker poetsen op de poetsplaats, dacht ik... Mooi niet dus, poetsplaats is een echte no-go. Oefenen dus!

6. Door wat tijd gebrek gewoon lekker geknuffeld en een beetje geborsteld. Ook dat vindt hij helemaal oke.

7. Klein beetje gelongeerd en lekker los.

8. Echte clown is het ook!

9. Maar hij kan ook wel lief kijken hoor.

10. Of ineens besluiten dat je de kudde niet meer in wild... Solliciteren naar stalpaard? Na 20 minuten gaf meneer het op en ging hij toch maar naar zijn buik luisteren.

11. Want heey... eten gaat er altijd in.

12. En met wat oefenen gaat hij de poetsplaats op. Het koste een worteltje. Iets wat onzeker en angstig loopt hij naar binnen, alles voor eten toch? Na het longeren liep ie bijna in een keer achter me aan de poetsplaats op.
Hier het bewijs dat het een echt varkentje is, alles gaat er in EN vies!

Elk weekend krijgt ie zijn portie aandacht weer en elke keer wordt hij dapperder. Tijdens het longeren ziet hij me niet meer als een koe, het kwartje is gevallen.
We vermaken ons smakelijk met ze tweetjes. Op naar meer avonduur!
Leuk! Veel plezier met je verzorgpaardje!
en die gaapfoto! Volgens mij leert Sam dat van hem.. heb nu al paar van zulke gelijke fotos