Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:ik had het niet gedaan.. De kans dat hij kwalen gaat krijgen en straks een kostenpost voor jou wordt is best groot.
liever het geld dan steken in een jonger paard waar je langer plezier mee kan beleven
SusanH schreef:Dat is ook niet gezegd hoor, dat je van een jong paard langer plezier hebt. Wij hebben vorig jaar de 5 jarige pony van onze dochter in moeten laten slapen. Paar maanden na ons eigen paard, van 13. Al is de kans dat je met een ouder paard tegen problemen aan gaat lopen wel groter als met een jong(er) paard. En dan is 1000 euro niet veel geld. Maar goed, als het maar voor 4 maanden is zou ik de gok wel durven nemen. Paard waar je vertrouwen mee op kan doen is niet in waarde uit te drukken.
x_Milou schreef:SusanH schreef:Dat is ook niet gezegd hoor, dat je van een jong paard langer plezier hebt. Wij hebben vorig jaar de 5 jarige pony van onze dochter in moeten laten slapen. Paar maanden na ons eigen paard, van 13. Al is de kans dat je met een ouder paard tegen problemen aan gaat lopen wel groter als met een jong(er) paard. En dan is 1000 euro niet veel geld. Maar goed, als het maar voor 4 maanden is zou ik de gok wel durven nemen. Paard waar je vertrouwen mee op kan doen is niet in waarde uit te drukken.
Deze zin, dat is veel waard.
Ik heb me nooit verdiept in verzekeringen dus ik weet niet of deze mogelijkheid er bij zo'n oud paard is; maar je kunt navragen of je voor die paar maanden een ziektekostenverzekering voor hem af kunt sluiten.
Ibbel schreef:Maw., eigenaar heeft geen zin de kosten van een oud paard op te (blijven) brengen en wil z'n verantwoordelijkheid afschuiven op jou - en gebruikt dan ook nog wat emotionele chantage. Lekker wel, zo'n eigenaar.
Ik zou het niet doen, alleen al om de manier waarop. Eigenaar wil inkrimpen? Dan doet-ie maar een goed verkoopbaar jonger paard de deur uit. Maar nee, hij zal zelf willen blijven rijden en zadelt jou op met een paard waar vermoedelijk méér mis mee is dan jij weet.
Smurf10 schreef:Fit is hij zeker nog! Soms merk ik dat hij wat sneller moe is dan andere dagen,maar dan pas ik me naar hem aan.Andere dagen gallopeerd ie nog vrolijk rond.Ook buitenritten vind ie erg leuk.Maar ookal kan ik er niet meer op rijden..dan doe ik andere leuke dingen met hem.We hebben een super klik
In mijn hoofd weet ik al wel dat ik hem wil.Het gaat me meer dus om de medische kosten(die misschien voorlopig nog wel helemaal niet komen).....maar vind dat een moeilijk punt
Lughnassadh schreef:elnienjo schreef:Ik zou 'm te oud vinden. Dan zit jij straks met de kosten en wellicht is ie over 'n paar jaar al niet meer te rijden.
Jonge paarden genoeg die je gezond koopt en niet veel later ook niet meer te rijden zijn.