Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
brokjes schreef:Volg je de influencers zelf? Je schrijft dat je de namen nieteens kent. Ik snap dat het er voor een buitenstaander misschien inhoudsloos uitziet maar dat is het niet hoor. Meeste van hen hebben genoeg inhoudelijke informatieve content wat denk ik juist beter aanslaat bij de jeugd.
brokjes schreef:Volg je de influencers zelf? Je schrijft dat je de namen nieteens kent. Ik snap dat het er voor een buitenstaander misschien inhoudsloos uitziet maar dat is het niet hoor. Meeste van hen hebben genoeg inhoudelijke informatieve content wat denk ik juist beter aanslaat bij de jeugd.
AlphaDaemon schreef:Om in te gaan op je vragen over wat de influencers in te brengen hebben / of die ontwikkeling goed is: Ik denk dat influencers heus wel een positief rolmodel kunnen zijn voor jonge ruiters en amazones. Natuurlijk is er verschil tussen de ene en de andere influencer, maar er zijn genoeg influencers die goede (genuanceerde) uitleg kunnen geven over voer / stalling / training etc. Natuurlijk legt iedereen zijn accent ergens anders en het is ook maar net wat je wilt zien. Als je heel erg PN'er bent, zal je vast de influencers die paarden ook (deels) in de stal zetten een slecht voorbeeld vinden, maar je kan het ook als zeer positief zien dat jonge ruiters geïnspireerd raken de dressuur sport in te gaan of juist dat ze ook eens wat anders doen met hun paard (vrijheidsdressuur).
Het is ook wel best andere content denk ik hoor. Zo'n trainer zal echt heel erg op de training ingaan, maar menig influencer laat vooral de verzorging / lol met je knol / nieuw paard aanschaffen / wedstrijd video's etc zien. Maar ook daarin zijn uitzonderingen te vinden (influencers die ook instructrice zijn bijvoorbeeld hebben soms een video werken aan de hand oid). De influencers bieden op zeer laagdrempelige manier content aan waar jongeren zich uren mee kunnen vermaken / geïnspireerd door kunnen raken en lekker fan van kunnen zijn. Negatief voor de jeugd vind ik het dus niet als ik het vergelijk met de manege bubbel (mijn enige plek van informatie) waar ik vroeger in zat. Ik was 18 toen ik pas ontdekte dat er meer was dan dressuur en springen.
Maaaaar vind ik het zelf leuk? Meh niet echt =P Horse Event mag van mij iets minder penny (waardoor hopelijk rustiger) met minder kids die alle kanten op vliegen en overal vooraan staan. Daarom heb ik ook dit jaar besloten eens te gaan kijken bij Equiday. Ik ben benieuwd. Ik zou Horse Event leuker vinden als het iets minder gericht is op kinderen, maarja, daar moet ook markt voor zijn. Ik denk dat het dan beter kan zijn wat het nu is. Een Horse Event waar kids leuk heen kunnen en waar ook nog wat meer volwassen content is voor de ouders van of voor mensen die het leuk vinden zoals het is. En dan andere paardenevenementen die zich meer richten op meer volwassen publiek.
Jessix schreef:Eens! Al een aantal jaar totaal niet meer interessant om te bezoeken zonder kinderen. En erg jammer, want ik vind het altijd heel erg fijn om te leren en geïnspireerd te worden... en dat wordt ik niet van de gemiddelde youtuber. Jesse & Eva hebben hun sporen wel verdiend en kunnen mooie dingen laten zien. Maar veel andere zijn gewoon het gemiddelde paardenmeisje met een camera in de hand.
Jammer!
elnienjo schreef:Ik ken horse event niet, maar ik erger me in het algemeen wel aan vloggers/youtubers. Allemaal met hun narcistische kop op irritant bewegende filmpjes waarbij ze hun camera/telefoon geen halve seconde stabiel weten te houden. Lijken wel ADHD-ers op speed!
Het hele horse event wat ik er van lees op dit forum lijkt me idd een evenement voor kinderen onder de 16 ofzo. Ook geen echte spectakel optredens.
Cheminee schreef:Tja er is in de Haarlemmermeer ook gewoon geen ruimte om alles te organiseren wat er in Deurne wel kon.. de cross clinic in Deurne was ieder jaar weer geweldig! Het hele terrein over ipv 3 vaste hindernissen in de rijbaan.
Daar vielen de vele kinderen ook gewoon minder op omdat deurne zo mega groot was!
Ja ik mis het innovatieve en informatieve van deurne ook wel! Al moet ik zeggen dat ik mij gisteren prima vermaakt heb
elnienjo schreef:Ik ken horse event niet, maar ik erger me in het algemeen wel aan vloggers/youtubers. Allemaal met hun narcistische kop op irritant bewegende filmpjes waarbij ze hun camera/telefoon geen halve seconde stabiel weten te houden. Lijken wel ADHD-ers op speed!
Het hele horse event wat ik er van lees op dit forum lijkt me idd een evenement voor kinderen onder de 16 ofzo. Ook geen echte spectakel optredens.
Pipodipo schreef:Amaryllis, ik denk dat Academy Bartels op zich wel goed heeft ingespeeld op de moderne ontwikkelingen het de jeugd heeft immers altijd de toekomst. AB heeft ook heus wel genoeg in huis om een volwassen sporter bezig te houden, maar daar ligt de voorkeur duidelijk niet.
En de bokt lounge klinkt heel positief, maar heeft dus ook voor de jeugd gekozen, wat ik ook wel snap.
Als ik voor mezelf spreek dan heb ik weinig behoefte aan een kennismakingsclinic over een tak die mijn interesse niet heeft en waar ik makkelijk op kan googlen. Maar je kan mij de hele dag aan een baan zetten waar les wordt gegeven, los wordt gereden, paarden iets leren, mensen iets leren enzovoort. Graag ook hier en daar een foutje zodat ik niet naar iets bovennatuurlijks zit te kijken.