Lady Brown is een 13-jarige merrie die we afgelopen jaar zadelmak hebben gemaakt. Ik denk dat ik voor de clinic er 10-15 keer opgezeten heb, dus ik vond het erg spannend om haar mee te nemen. Daarnaast is het ook een vrij sensibele merrie die als ik haar niet bezig houdt allerlei bakkabouters gaat zoeken, dit in combinatie met een vreemde locatie maakte dat ik zeven kleuren stront scheet
Maar wat heeft ze het super gedaan! Ze bleef ontzettend goed bij me en zeker na de laatste les kon ik niet meer ophouden met glimlachen. Ik ben zo trots op deze merrie!Op zaterdag had ik 1 duoles, deze was in de buitenbak.
1. Even kennismaken

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Tja, en toen raakte mijn oortje los
Deze kwam tegen Lady Brown's buik aan wat een enorme schrikreactie gaf. Dit uitte zich in een boksessie tot dat gevaarlijke ding bij haar buik weg was, alleen een beetje jammer dat dat ding aan mij vast zat
Ach, het levert wel leuke plaatjes op 
8.

9.

Daarna ben ik wel weer opgestapt en hebben we weer verder gereden. Hoewel ze het in het begin wel wat spannend vond kon ze de spanning ook wel los laten. De rest van het weekend ging zonder oortje
Op zondag zijn we naar de binnenbak verhuisd. Hier was erg veel te zien, waardoor Lady Brown in de eerste les op slot sloeg. Dit resulteerde in een paard wat alleen nog maar achterwaarts kon denken. Toch nog geprobeerd het beste er van te maken. De tweede les heb ik daarom ook achterin de bak gereden waar een stuk minder te zien was en ben ik veel meer aan het focussen geweest op voorwaarts denken. Dit ging toen ook een heel stuk beter!
10. Duoles zondag, hier zie je duidelijk dat ze minder actief is en zich ook wat strakker in de kaak houdt.

11. Privéles zondag

12.

13.

14.

15. Met zo'n mooi paard kan je niet anders dan glimlachen
Ze heeft me dit weekend zoveel gegeven! Op deze foto zie je goed hoe trots ik op haar ben!
Alle foto's zijn gemaakt door Amanda Melchior!
Brown is ook altijd gebruikt voor de fok (vandaar ook pas zo laat zadelmak gemaakt) plus dat ze nu andere bespiering krijgt. Maar wil niet direct een ander zadel kopen, want als ik dat steeds moet doen raakt mijn spaarpotje wel erg snel leeg, haha. Dus vandaar dat ik eerst wil kijken of het met een pad op te vangen is
Bijkomstig voordeel, haha.