Ergens vorig jaar werd ik (coördinator van het Horseboarding Showteam) benaderd door renbaan Duindigt, of wij een demo wilden geven tijdens hun vernieuwde dag van het paard. Later werd de datum bekend: 1 september 2019. Eigenlijk konden we helemaal niet op die datum maar etentjes werden verzet, oma's teleurgesteld en vakanties verzet (helaas niet iedereen, 1 van onze beste boarders zat toch echt in Thailand). We besloten dat we op een renbaan ook best konden proberen een officieel wereldrecord te vestigen en het onofficiële record van 49kmh te verbreken! 4 teams zouden een poging gaan doen..
Zodoende stonden wij afgelopen zondag om 6 uur s'ochtends stuiterend naast onze bedjes! Wat een onwijze uitdaging! Inmiddels rijden we nu 2 jaar demo's en shows door het hele land en genieten we volop van alle leuke evenementen waar we komen maar dit... dit was toch wel iets speciaals.. iets waar we voor moesten trainen en iets waar we ook wel een beetje nerveus voor waren. Mijn boarder is namelijk ook mijn man en mijn alles

Die zorgen waren terecht want hij heeft 2 doodsklappers gemaakt met 40 en 48 kmh. Hij had namelijk zijn board heel strak gezet, net als de boarder van Rocket Power. Waardoor ze stabieler waren. Dachten ze...Echter was de baan te hobbelig hiervoor, ze konden door de strakke boards niet meer sturen dus 1 hobbeltje en hun board nam een andere koers dan het paard aan. Daar rolde mijn vent dan ook als crashdummie door het gras

Maar goed, mijn paard had Chip er nóóit uitgelopen, dus er is niks verloren gegaan, behalve dan wat trots

Dag van het Paard was erg leuk, hopelijk volgend jaar meer publiek, het is het waard! We werden keurig ontvangen en de paarden konden tussen de shows door grazen in hun prikweitjes of aan de hand.
Geniet met ons mee van wat fotootjes (vooral van onze ruiter Gaby Dorn die fotografeerde en bij de andere foto's staat het logo er in), meer foto's staan op onze Facebook pagina!
1.team Orange Thunder met invalpony Do, ze deed wel mee met de demo niet met de recordpoging

2.team Bite Out Dust, boarder Gino viel helaas erg hard op zijn hoofd tijdens de show en kon helaas ook niet meerijden met de recordpoging... tsja risico van de sport!

3.team Rocket Power, met eigen boarder Rian vóór hij zn board verkeerd had afgesteld

4.team Fast&Furious, mijn team! Trots op mijn lieve paard ondanks zijn error in de slalom en trots op mijn vent, ondanks de verkeerde keuze het board zo strak te zetten. Leermoment...

5.Crew, teams en paarden. Allemaal helden!

6. Er was veel media aandacht, superleuk voor onze sport!

7.kanonnen!!

8. Blijdschap toen we hoorden dat we em hadden met het Horseboarding Showteam! Een nieuw Wereldrecord!

9.Maar ook Lena gaf met haar korte beentjes alles wat ze had en liep net als Camiel naar de 48kmh!!

10. Springen over elkaar blijft hobby

11. Springen sowieso

Bedankt voor het kijken! Wij gaan even met winterreces en komen in 2020 weer knallend terug!!