een ritje met mijn Bartele!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lonnekedr

een ritje met mijn Bartele!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 22:31

hier een aantal foto's van een ritje met mijn knappe merrie Willeke (Bartele x Wobke)

wij zijn beiden nog jong! ik ben 16 en Willeke is 4 dus wij hoeven nog geen commentaar dat het nog niet goed is, ik weet dit zelf ook, maar we hebben altijd veel plezier, en dat telt!

Afbeelding

super mooie foto, ja ik weet dat ze iets te diep loopt, maar wij zijn beide nog heel jong..

Afbeelding

<3 <3 <3

Afbeelding

knuffeltjes voor mijn liefje

Afbeelding

als de baas gek doet kun je het beste gaan slapen :z

Afbeelding

en natuurlijk een lekkere frisse douche na het rijden!!

neem ook een kijkje op ons insta account! @willys.story <3 :P

cariena1973

Re: een ritje met mijn Bartele!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:40

Leuke foto’s en mooi paard

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:42

Super dat jullie lol hebben, dat meen ik echt en ga vooral verder met experimenteren en samen alles uitzoeken, maar 1 dingetje kan ik echt niet laten te zeggen en dat is dat je paard nog heel wat meer lol kan hebben als je sperriem een paar gaatjes losser is;

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet zeker dat je het goed voorhebt met je zwarte vriend. Veel succes nog!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 01:21

Eens met mijn voorganger, misschien zelfs de sperriem er af en je hand een stukje liever :)

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 09:18

SinneJ schreef:
Super dat jullie lol hebben, dat meen ik echt en ga vooral verder met experimenteren en samen alles uitzoeken, maar 1 dingetje kan ik echt niet laten te zeggen en dat is dat je paard nog heel wat meer lol kan hebben als je sperriem een paar gaatjes losser is;

[ [url=m/CacXE3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gUTfVN.jpg]Afbeelding[/url] ]

hi, ik weet dat het heel strak lijkt, maar ik heb er altijd 2 vingers tussen.. en bedankt, ik zal er nog meer rekening mee houden

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:23

Ik denk dat jullie al goed op weg zijn :j

Je mag van mij je bekken nog wat meer kantelen en wat meer in het midden van je zadel gaan zitten, je zit nu wat ver achter op maar dat komt vast met de tijd goed ;)

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:25

Mooie foto's en knap paard!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:26

Mooi paard, leuke combi maar idd, bekken iets meer kantelen dus kont niet zo naar achteren en opletten of het zadel niet te krap voor je is/word.

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 10:38

ynskek schreef:
Ik denk dat jullie al goed op weg zijn :j

Je mag van mij je bekken nog wat meer kantelen en wat meer in het midden van je zadel gaan zitten, je zit nu wat ver achter op maar dat komt vast met de tijd goed ;)

Hii klopt! Ik ben er nog hard aan het werk voor mn bekken, maar ik heb een onderrug probleem, vandaar

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 10:40

bigone schreef:
Mooi paard, leuke combi maar idd, bekken iets meer kantelen dus kont niet zo naar achteren en opletten of het zadel niet te krap voor je is/word.

Hi thanks <3 en ik weet het, ik heb een onderrug probleem, en daardoor heb ik echt veel pijn als ik diep ga zitten, maar ik doe echt mijn best. En normaal gesproken rij ik met een kieffer die iets beter ligt, dit was omdat de kieffer al in gebruik was. :)

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 11:14

Mona81 schreef:
Eens met mijn voorganger, misschien zelfs de sperriem er af en je hand een stukje liever :)

Haha begrijp ik, en mijn hand lijkt altijd zo streng, maar ik ben best licht in de hand :P

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:16

Je hebt wel echt voor alles een excuus zeg...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:17

Neus mag een centimeter of twintig verder naar voren.

Opkrullen doen veel barokjes (en ik kan het weten... :') )
probeer daar écht al van jongs af aan op te letten!

Verder veel plezier, fijn dier zo te zien.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:19

lonnekedr schreef:
Mona81 schreef:

Haha begrijp ik, en mijn hand lijkt altijd zo streng, maar ik ben best licht in de hand :P

Kijk eens goed hoe ver je bit uit de mond komt.
Dat gebeurt niet bij een lichte hand!

Overigens is dit niet bedoeld om vervelend te doen, maar écht om een kans te geven het te zíén en er wat mee te doen.

Júist omdat jullie jong zijn.

(Bij volwassenen reageer ik iets anders...)

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 11:32

SinneJ schreef:

[ [url=m/CacXE3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gUTfVN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk, hier nog een foto, ze heeft van zichzelf ook een "diep" lipje, misschien lijkt het daarom zo strak.

Afbeelding
[/img]

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:33

Leuk paard heb je daar! Ik sluit me wel aan bij de opmerking over je hand. Als ik zie hoe ze haar mond probeert open te sperren en hoe het bit zit kan ik me niet voorstellen dat je hand echt heel zacht is.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:37

Leuk paard!

En nee, je doet gewoon te veel met je hand. Kijk maar naar de mondhoeken. Die worden helemaal uitgerekt. Dat kan niet bij een zachte hand. Misschien ben je je er niet echt bewust van, dat kan. Probeer volgende keer je hand meer naar voren te steken en goed op te letten wat je doet :)

Succes met oefenen :) Heb je les? Ik weet zeker dat je je best doet, maar het is altijd fijn als er iemand meekijkt. Vooral bij een jonkie.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:39

Lieve TS, je sperriem is gewoon te vast, daar kan je excuses voor bedenken of gewoon sorry zeggen tegen je paard en het beter doen. Haal de sperriem er gewoon uit, je hebt dat ding echt niet nodig.

Genoeg mensen maken die fout, dus het is niet erg, maar je ogen ervoor sluiten is dat absoluut wel.

Wat je sterke hand betreft: daarmee kan je best vooral aan de slag met goede(!) instructie.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:58

Divers schreef:

Zeg jij zonder info in je profiel _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:00

liannes schreef:
Divers schreef:

Zeg jij zonder info in je profiel _O-

???

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 12:05

Celine_Famke schreef:
Leuk paard!

En nee, je doet gewoon te veel met je hand. Kijk maar naar de mondhoeken. Die worden helemaal uitgerekt. Dat kan niet bij een zachte hand. Misschien ben je je er niet echt bewust van, dat kan. Probeer volgende keer je hand meer naar voren te steken en goed op te letten wat je doet :)

Succes met oefenen :) Heb je les? Ik weet zeker dat je je best doet, maar het is altijd fijn als er iemand meekijkt. Vooral bij een jonkie.

Hii! Ik ken jou van insta haha, en misschien heb ik het inderdaad zelf niet door, ik rij altijd de jonge en sterke paarden, misschien dat ik het daarom niet door heb.. en ja ik ga elke week naar les toe (zover ik het kan betalen) en ik probeer niet overal een excuus voor te vinden, ik ben nog geen Zz zwaar, en dat weet ik. Toch vraag ik jullie allen om een beetje begrip te tonen, ik doe echt mijn best, en ik probeer mijn paardje geen pijn te doen. Ze is heel sterk, en vooral heel stug, en dit zijn moment opnames mensen. Ik ben nog jong en ik probeer alleen te leren.

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 12:07

Femke_Tweety schreef:
Neus mag een centimeter of twintig verder naar voren.

Opkrullen doen veel barokjes (en ik kan het weten... :') )
probeer daar écht al van jongs af aan op te letten!

Verder veel plezier, fijn dier zo te zien.

Hey thanks! Ik weet het zelf jammer genoeg ook, ik heb altijd friezen gereden, en pfoe, mooi dat je zegt dat ze een fijn dier is. Ze is zo sterk haha, maar daar komen we nog wel doorheen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:09

Divers schreef:

Ze zet haar topic ook bij RITP dus heeft misschien wel helemaal geen zin in al jullie goed bedoelde tips en adviezen. Ga anders op HAW lekker vertellen hoe het allemaal moet.

Knap paard en leuke combi TS! Veel succes samen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:09

Wat een leuk dier heb je daar onder je kont TS!

Probeer je onderrug iets meer te ontspannen, dan kan je makkelijker mee gaan in de beweging. Je handen mogen nog een stukje naar voren en dan met je been je paard naar je hand toe rijden (en niet met je hand het hoofd naar achter rijden).

Kijk maar eens naar deze foto: https://www.bitmagazine.nl/instructie/1 ... gel/55777/
De ruiter heeft haar hand mooi naar voren, ze drijft het paard van achter naar voren waardoor het neusje mooi iets voor de loodlijn komt en het paard de ruimte krijgt om een ruime pas te maken.

Verder denk ik dat je nog een keer kritisch naar je hoofdstel en bit moet kijken. Ben jij zo sterk in je hand of past het bit niet? Dat het bit en de bakstukken zo ver aan de wandel gaan is iig niet de bedoeling.

Friezen zijn prachtig maar om ze correct op te leiden is nog helemaal niet zo simpel, gewoon lekker samen verder oefenen!

lonnekedr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 12:12

Nog een foto'tje van mijn andere veel gereden paard ( van mijn vader) , groot en sterk. [img]
Afbeelding
[/img]

Haar naam is graffiti (Graff) en zij is nu M2+3 en helaas zit ik te veel naar voren en mijn benen sluiten niet aan, maar ook met dit paard doe ik mijn best en hebben we veel plezier, en het plezier telt
Laatst bijgewerkt door lonnekedr op 02-08-19 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt