En zo kwam de Ierse ruin Bob Dylan bij ons.

We zeiden deze keer streng maar consequent te zijn, en zo lag ik er pp de eerste dag naast toen hij tegen mijn been in ging en ik wat strenger reageerde. Goed. Even wennen aan elkaar en op naar een zitles samen.
Die zitles eindigde in 3 gebroken wervels toen hij uit het niets met 4 benen omhoog sprong en draaide.
Ondertussen reden de kinderen hem verder samen met een vriendin. Hij werd 'voorzichtig' gereden. Want hij had af en toe een vreemde uitbarsting en ook vond hij alles eng.
Na een tijdje schrok hij minder, en moest hij meer. Hij was lui en nog altijd mager, dus werd er bloed geprikt en bleek dat hij bloedarmoede had. Eenmaal opgelost hadden we een ander paard.

We deden een fotoshoot

Mijn dochter kon zelfs eens met hem springen.
En het was Halloween. Hij oefende wat als alpaca en de jongste dochter ging als dracula en met goed weer beschilderden de jongens hem

Bij halloween hoort een Halloween oefenjumping met de kinderen!
En werd besloten het springen even over te laten aan anderen.

Hij kreeg meer uitbarstingen en de vriendin is gestopt met rijden. Als je iets lief vroeg, deed hij het niet, maar als je strenger was pikte hij het niet
Een ruin in het lichaam van een merrie (en we wilden GEEN merrie meer!) Een instructrice heeft het wat later over gepakt.
Hij liet zien hoe braaf hij los kon staan, ook in het bos!

De osteopaat kwam twee keer, en hij werd soepeler in zijn lijf.

Clubdag kwam eraan en dat was de eerste met hem. Ook daar liet hij tijdens de proefjes met instructrice zien hoe lenig hij was. Bij de dochter heeft hij zich netjes gedragen.

Hij liet zien dat hij een brave kinderpony was.

En ook een varkentje

En deed de volgende clubdag weer zijn best.

Galop blijft een dingetje. Er is iemand komen proef rijden, maar dat ging niet zo fijn en leverde een dikke arm op tijdens de tweede val. Ik ben zelf bang geworden en durfde alleen nog te stappen met iemand ernaast.
En ze lessen flink verder

Op de grond blijkt hij een topper

En ijs eten is geen probleem

Maar die galop he.
Ook als er eens iemand anders komt rijden, haalt hij zijn trukendoos boven.
Verder doet hij keurig zijn best

En geniet (samen met zijn vriendin) op de grote wei

En oefening baart kunst..
Inmiddels durf ik weer kleine stukjes te draven (wel met iemand erbij).
Ik weet dat er overal nog genoeg ruimte voor verbetering is, maar ik ben trots op de kinderen dat ze het blijven proberen. We zijn allemaal super gek met hem en het lijkt me leuk om de vorderingen bij te houden, want ik ben zelf (ook) heel benieuwd hoe ver we gaan komen.
Toevoeging: we hebben allemaal wekelijks priveles.