Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Ik zelf woon totaal niet in de buurt van Weert, maar deze manege heeft sinds 5 jaar een hele dierbare pony van mij in bezit.
Ik zoek dus mensen die hier wel rijden en het leuk zouden vinden om mij zo nu en dan een foto te sturen of verslagje hoe het met mijn lieve meisje gaat. Uiteraard staat een persoonlijk bezoek op de planning, maar door werk, de afstand en een jong gezin, is dit niet snel te realiseren.
Het gaat om de Fjordenmerrie Orsta. Ik ken haar al sinds ze 4 jaar is en net ingereden. Ze werd verkocht aan een meisje uit mijn lesgroep en ik werd haar vaste verzorgster en bijrijdster. Ik heb 3,5 jaar van dit prachtige paard mogen genieten en de mooiste dingen beleefd. Orsje was niet zomaar een paard.. Ze was mijn alles. Helaas werd ze in 2007 verkocht en kon ik haar zelf niet overkopen. Ik hield contact met de nieuwe eigenares en na een paar jaar werden de bezoekjes minder omdat Orsje een net zo liefdevol huisje had gevonden. In 2013 kreeg ik de mogelijkheid Orsje terug te kopen.. Helaas had ik 3 maanden eerder mijn huidige paardje gekocht. Ik was er kapot van.. 3 maanden eerder en ik had haar zonder twijfel direct naar huis gehaald. Helaas stopte hierna het contact met de eigenares en kreeg ik het vermoeden dan Orsje verkocht was. Via bokt heb ik een paar dagen terug een oproepje geplaatst en ontdekt dat ze op manege Blue Stables in Weert staat. Ik heb de foto's bekeken van de Facebook pagina en daar stond ze!
Ondanks mijn huidige topper een 2e Orsje is in een andere huid, heeft Orsje nog altijd een zeer dierbare en gevoelige plek in mijn hart.
Misschien zijn er nog wel meer trouwe fans van haar, nu ze op de manege staat. Ik heb veel foto's van Orsje vroeger. Dus die zouden uiteraard gedeeld kunnen worden.
Wie o wie lijkt het leuk om mij op de hoogte te houden?
Orsje en ik 12 jaar geleden:

Wij deden horseball (en nog veeeel meer) :

En hier was ze 5 jaar, met nog lange manen: