Graag zou ik jullie advies willen horen over de volgende situatie. Ik weet zelf niet zo goed wat ik er mee moet. Ook weet ik niet zeker in welk forum ik dit het beste kon plaatsen, dus heb voor deze gekozen, hoop dat dat goed is

Het gaat dus om het volgende. Ik rijd al twee jaar een hele leuk paard voor een fokker. Hier ben ik via via bij gekomen, nadat ik mijn pony had verkocht, omdat ik daar te groot voor was geworden. Met dit paard mocht ik van de eigenaren alles doen, als ik van te voren alles overlegde. Zo mocht ik privé les nemen, op concours en komen wanneer ik wilde (zolang dit maar regelmatig was). Dit heb ik altijd zo gedaan en dat was hartstikke leuk

Nu kwamen de eigenaren er maandag mee dat zij hadden bedacht dat ik mee moest gaan betalen in de kosten voor het paard. Ze zagen dit als soort stalgeld/ leasegeld. Ze verwachten van mij dat ik er vanaf nu 150 euro in de maand voor ga betalen. Dit is dus het probleem waar ik graag jullie advies over zou willen hebben.
Even mijn situatie: ik ben bijna 20 jaar, studeer en kan geen eigen paard betalen. En ik heb dus eigenlijk ook niet 150 euro in de maand over, waardoor ik de eigenaren kan betalen. Ik heb wel een bijbaantje, alleen geen vast inkomen en het ook te druk met school, waardoor een baantje erbij ook niet haalbaar is. Dit heb ik aan de eigenaren uitgelegd, want ik snap dat zij wel iets er voor terug wilden hebben, alleen hier was niet over te praten en het bedrag blijft 150 euro. Zij zien dit als een klein bedrag, wat makkelijk te betalen is. Het is natuurlijk ook niet veel geld in vergelijking wat een eigen paard zou kosten, maar hier heb ik ook bewust niet voor gekozen.
Verder blijft de situatie zoals het altijd was en krijg ik er niet meer over te zeggen. Het paard blijft nog steeds te koop te staan (niet op marktplaats ofzo, maar als er een goede prijs wordt geboden, is ze verkocht) en ze wordt ieder jaar drachtig, waardoor ik een poosje niet kan rijden.
Ik zou het super jammer vinden als het hierdoor straks over is, maar weet zo ook niet wat ik moet doen. Het paard en de stal met gezellige stalgenoten zou ik echt niet willen missen.
Wat zouden jullie doen of adviseren?
Bedankt voor het lezen van dit mega lange verhaal